Iran Varzeshi

منشا نیمکت نشین دربی

-

برانکو با تنها مهره اضافیاش دنبال فریب استقالل؟

در فاصله دو روز مانده به دربی برانکو تیمش را پشــت درهای بســته تمرین داد تا کسی از نقشههایش سر در نیاورد. هر چند تیم او آنقدر بازیکن کم دارد که ابهامات زیادی درباره ترکیب اصلیاش وجود ندارد و آنچه بیشتر پنهان و مبهم به نظر میرسد، استراتژی او در این مسابقه و جزییات مربوط به سیستم و شرح وظایف بازیکنان در زمین است.

این گزارش تمرین مختصری است که سایت رسمی باشگاه پرسپولیس از تمرین عصر ســه شــنبه داده: «سرخپوشــان تمرین امروز سهشنبه سوم مهرماه 1397 را پس از صحبتهــای کوتاه برانکو، با گرم کردن بدنها زیر نظــر مارکو آغاز کردند. بازیکنان در نخســتین مرحله تمرین در 3 گروه به فوتبال هدفمند و تحت فشار روی آوردند. سپس بازیکنان به دو گروه تقسیم شــدند. یک گروه زیر نظر برانکو به ارســال از جناحین و ضربه سر به سمت دروازه کوچک پرداخته و گروه دوم نیز با زالتکو، شــوتزنی را در دستور کار قرار دادند. مهمترین برنامه قرمزپوشــا­ن در تمرین، سانتر از جناحین و مرور کارهای دفاعی، حمله و ضربه به ســمت دروازه بــود که زیر نظر کادر فنی انجام شــد. پس از آن بازیکنان بدنها را سرد کردند و راهی رختکن شدند. محســن ربیعخواه هم در کلیه مراحل تمرین، همبازیانش را همراهی کرد. علی علیپور، گادوین منشــا و علیرضــا بیرانوند پس از پایان تمرین، برنامه و تمرینات ویژهای را برای گلزنی و مهار دروازهبان در دستور کار قرار دادند.»

واقعیت این اســت که از این گزارش مختصر چیــزی بیرون نمیآید و دســتگیرتا­ن نخواهد شــد اما با نگاهی به تصاویر این تمرین به نظر میرسد گادوین منشــا در ترکیب اصلی نیســت. هر چنــد او در اضافهکاری بعد از تمرین کنار علیپور حسابی بیرانوند را محک زدهاند اما اگر مالکمان فوتبال دســتگرمی تمرین باشد، منشا نیمکت نشین است و احتماال سیامک نعمتی در خط حمله بازی میکند. این مســاله البته با توجه به نمایش خوب منشا در بازی با الدحیل و اینکه او فعال به نوعی روی بورس اســت میتواند منجر به اعتراضهایی به تصمیم برانکو شود اما هواداران پرسپولیس آنقدر پروفسور را قبول دارند که بعید است قبل از دربی به چنین تصمیمی اعتراض کنند.

البته بعید هم نیست برانکو خواسته باشد رسانهها و استقاللیها را گول بزند چرا که از همان تصاویر تمرین عصر سه شنبه مشخص است مصلح هم جزو بازیکنان اصلی اســت که بعید به نظر میرســد برانکو چنین ریسکی را در بازی با رقیب دیرینه انجام دهد. اگر اینگونه باشد به نظر میرسد با اینکه دســت برانکو روی نیمکت خالی اســت اما او با همان یکی دو مهره اضافی هم خوب بازی میکند و تا ســاعتی قبل از شروع بازی ترکیب تیمش را لو نخواهد داد و البته سیستم تیمش را تا لحظه شروع مسابقه رو نمیکند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran