Iran Varzeshi

وینفرد شفر: درست نیست هوادار استقالل فقط برد بخواهد

-

صحبتهــا همچنــان حــول محــور اولتیماتوم به وینفرد شــفر اســت. سرمربی اســتقالل اما واکنش خاصی نســبت به این موضوع دارد: «من مربی هستم که هیچ وقت نمیترســم. همینطور که هیچ نگرانی بابت بازی با الســد نداشتم، هیچ نگرانی هم بابت دربی ندارم. 50 هزار تماشاگر در ورزشگاه ما را حمایت میکنند و باید بجنگیم و عملکرد خوبی داشــته باشــیم و همه با 100 درصد توان تالش کنیم. همیشه سعی میکنم که به اندازه کافی تیمم را آماده کنم. ما تمرین میکنیم تا ببینیم شــرایط چگونه میشود. هدفمان این است که بازی را ببریم.»

ســرمربی اســتقالل توضیحاتی درباره فراز و نشــیبهای استقالل دارد: «بازیکنان جدیدی داریم و آنها باید در تیم خودشــان را در جایگاه جدید پیدا کنند. مثال میزنم منچسترســی­تی دو ســال با مربــی جدید سوم و چهارم شــد و بوروسیا دورتموند نیز همینطور. ما هم احتیاج به زمان داریم، 7-6 بازیکن جدید داریــم و نمیتوانیم در 4-3 هفتــه نتیجه خوب بگیریم و باید کار کنیم. من 2 ســال قرارداد دارم و در این 2 ســال میخواهم بازیکنان جوان را آرام آرام به تیم اضافه کنم. طبیعی اســت که ما میخواهیم در دربــی برنده باشــیم و همه تالش ما در ایــن بازی همین اســت. مــا نمیتوانیم با 6 بازیکــن جوان بازی کنیــم و یک ترکیب باتجربه و جوان میخواهیم. همه میخواهند که تیم جدیدی بســازم بــرای آینده و باید ببینم شــرایط به چه صورت است.» واکنش سرمربی استقالل به کری خوانیهای حریف هم این اســت: «فکر میکنید یک مربی چه باید بگوید؟ نمیتواند به بازیکنش بگوید ما نمیبریــم. ما هم مثل آنهــا همان صحبت را میکنیــم، ما هــم میخواهیــم ببریم و امیــدوارم در پایان تیم برنده ما باشــیم. دو بــازی آخر هر دو یک بر صفر شــد و هر دو بازی بســیار خوبی بود.» به شــفر گفتهاند که هوادار استقالل دراین دربی فقط به برد راضی میشــود که او در پاسخ چنین گفته: «این حرف درست نیست. هواداران استقالل این را میدانند که بایــد صبر کنند. ما تیم جدیدی را میســازیم و بازیکنان خوبی هم داریم و این بازیکنان باید بیایند در قالب کار تیمی و ما روی این موضوع کار میکنیم. باور کنید که ما بهترین هواداران آســیا را داریم. شــاید ما حدود 20 میلیون هوادار در ایران داشــته باشیم و شــاید 5 نفر تماس بگیرند و بگوینــد که ما صبر نمیکنیــم. هواداران اســتقالل میداننــد که تــالش میکنیم و بــا صددرصد توانمــان در زمیــن ظاهر میشویم.»

شــفر چه قدر زمان بــرای هماهنگی میخواهــد؟ او بــه این ســوال هم پاســخ میدهد: «این نخســتین بار نیست که من با بازیکنان جدید تیم جدیدی میســازم. ما 2 راه داریــم، میتوانیم تمام بازیکنان جوان را در همه بازیها به داخل زمین بفرســتیم و بعــد از 6-5 بازی در مســیر افــت قرار بگیرنــد. آنها باید قدم به قدم در مســابقات قــرار بگیرند. من میدانم کــه چه کار باید انجام دهم. در کارلســروه­ه با اولیور کان و چند بازیکن دیگــر همین کار را انجام دادم و همه بعد از 2 ســال بازیکنان خوبی شدند. چیزی که نیاز داریم زمان اســت. االن تیام در عجمــان بــازی میکند و یــک گل زده اســت و خیلی خوب بازی نمیکند، شــاید این اطالعات جدیدی باشد که شما نشنیده باشــید. زمانی که ما استعدادهای­ی مثل رضا آذری، صیادمنــش و ســجاد آقایی را داریم باید قدم به قدم وارد تیم شــوند. یک ساعت و نیم ساعت بازی کنند و شاید هم بعدا تمام زمان بازی کنند. من باید تیم را آماده کنم، میدانم چه کار باید انجام دهم و بهترین کار برای استقالل و هواداران را میخواهم انجام دهم. بعدا میگوییم همان تیمی اســت که صحبت آن را میکردیم. صیادمنش و آقایی به خاطــر آن اتفاقی که افتاد 3 هفته بیرون بودند. در آن 3 هفتــه بازیکنان جوانمان را نداشــتیم و میخواهیم برای تیم اصلیمان آمادهشان کنیم. در آینده خودتان میگویید که شــفر چه تیمی ســاخته است.» از شفر دربــاره تغییرات پی در پــی در ترکیب هم سوال شــده که او این پاسخ را داد: «تقریبا ترکیب را میدانم ولی روی یکی دو پســت باید تمریــن کنیم تا ببینیم چه میشــود. در بازی قبلــی هم مرتضی تبریزی بهعنوان مهاجم وسط بازی کرد.»

یکی از رســانهها نوشــته بود که شفر آلزایمر دارد. ســرمربی استقالل در این باره هم جملــه کوتاهی گفت: «ایــن بحثها را تمامش کنید.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran