Iran Varzeshi

پرسپولیس در دربی هم لوزی بازی میکند؟

-

تقریبا تمام بازیهای فصل قبل و شــروع ایــن فصل پرســپولیس بازی را بــا دو هافبک دفاعی شــروع کرد که در امتداد هم مرکز زمین را در اختیار گرفته و اینطور بازیسازی تقریبا به کنارهها محدود میشد. در این شرایط فصل قبل ترافیک شــدیدی در کنارههای زمین ایجاد شد تا جایی که محســن مسلمان تبدیل به نیمکت نشین صرف شــد و به ستارهای مثل بشار رسن بازی نمیرسید. حتی سیامک نعمتی هم شانس زیــادی برای بــازی حداقل در نیــم فصل اول پیدا نکرد.پرســپولیس این فصل را هم با همان سیســتم آغاز کرد اما در ســه بازی با سیستم 4-4-2 لوزی به میدان رفته است. برانکو تیمش را در بازی رفت و برگشت مقابل الدحیل و دیدار اخیر با ســپیدرود با سیســتم 4-4-2 لوزی به زمین فرستاد. در بازی با سپیدرود که مشخص بــود نوراللهی بهعنوان تنها هافبک دفاعی درون زمین اســت امــا در دو بازی دیگر کــه برانکو همزمان از حضــور نوراللهی و کمال اســتفاده میکرد، شــماره 8 در نقــش هافبک کناری به میدان رفت تا لوزی شکل بگیرد.

حاال و در شــرایطی که پرســپولیس تمام بازیکنانش را برای دربی در اختیار دارد باید دید از سیستم لوزی اســتفاده خواهد کرد یا خطی اما در هر صورت یکی از بین ســیامک نعمتی و منشــا قربانی خواهد شد.در واقع اگر خط میانی چهار نفره ســرخها را با حضور نوراللهی، کمال، عالیشــاه و رســن تصور کنیم از بین نعمتی و منشــا یکی باید در خط حمله کنار علیپور بازی کند. احتمال دیگر هم این است که نعمتی یکی از چهار هافبک برانکو باشــد که در این صورت یکی از بین کمال، نوراللهی، رســن یا عالیشــاه نیمکت نشین خواهد شد.

برانکو اگر بخواهد با سیستم لوزی تیمش را بــه زمین بفرســتد شــاید بیرون گذاشــتن کامیابی نیایی که در دیدار با الســد هم محروم اســت عقالنی به نظر برسد و مسابقه با استقالل ماکتی از آن بازی مهمتر شــود اما بعید اســت ایوانکوویچ چنین ریســکی را متحمل شــود و اگر قرار به اســتفاده از سیســتم لوزی باشد باز هم کامیابی نیا را در میــدان قرار خواهد داد و نوراللهی هافبک کناری میشود.

هواداران پرســپولیس البته نشان دادهاند کــه معموال سیســتم لوزی را به سیســتمهای دیگــر ترجیــح میدهند و بر این باور هســتند که پرســپولیس در ایــن سیســتم هجومیتر بــازی میکند. این اما در حالی اســت که کادر فنی ســرخها سیســتم دیگــری را همزمان با سیســتم لوزی در تیم تقویت میکنند تا بسته به بازیکنانی که در اختیار دارند و شــرایط بازی پیش رو، سیســتم مورد نظر خود را از بین این دو، انتخاب میکنند. در واقع انتخاب سیســتم بازی در پرســپولیس کامال براســاس مطالعه و ارزیابی انتخاب میشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran