Iran Varzeshi

رفتار متفاوت کریمی لب خط: اهل هوچی گری نبود

-

بــا اینکــه علــی کریمی بــازی را به پرســپولیس باخت اما چهره تازهای از یک مربی باشــخصیت در فوتبال ایران ارائه داد که میتواند برای بســیاری از مربیان داخلی الگو باشد. در شــبی که چشمها به کریمی دوخته شــده بود او با اینکــه در این حوزه تازه کار اســت و در ابتدای راه قرار دارد اما فوقالعاده با دیسیپلین و بدون حرکات اضافه رفتار کرد و احترام دوباره پرسپولیســ­یها و نیمکت این تیم را برانگیخت.

برخــالف آنچه از کریمــی در دوران بازیگری و همین حــاال در فضای مجازی سراغ داریم، او اهل تاختن به حریف نیست و لب خط اعتراض نمیکند. او مثل برخی مربیــان تــازه وارد به ایــن عرصه و حتی خارجیهایی که مدام بــه هر اتفاق درون زمیــن و هر تصمیم داور معترض شــده و بر ســر این و آن فریاد میکشــند، آرامش خود را در طول بازی حفظ کرد آن هم در شرایطی که تیمش تحت فشار بود.

کریمــی برخالف اینکه در رســانهها تندخو و حالت تهاجمی دارد در تمام طول بازی با پرسپولیس هرگز رفتار عجیبی برای خودنمایی نداشت و دست به هوچی گری نزد. جالب اینکه او یک بار عصبانی شــد و حالت تهاجمی گرفت که در آن صحنه هم دروازهبان خودش را آماج انتقاد گرفته بود. کریمی سعی داشت وجهه مربیگریاش را با آن عده مربیانی که دســت به هر کاری میزنند تا امتیاز بگیرند متفاوت نشان دهد و ثابــت کند با فن فوتبال دنبال رســیدن به امتیاز است. کریمی همچنین بدن خود را کامال فیت و آماده نگه داشــته و از این حیث با بیشــتر همــکاران لیگ برتریاش تفــاوت دارد. او مثــل بازیکنــان تمرین میکند، همچنــان مثــل دوران بازیگری اهل زود خوابیدن شبها و زود بیدار شدن صبح هاســت. کریمی تمرینات تیمش را در ســاعت 9 صبح ثابت کرده تا بازیکنان را مجبور به خــواب زودهنگام و بیدارباش در اول وقــت کند و از ایــن حیث رفتاری متفــاوت در پیش گرفته کــه میتواند در نهایــت منجر بــه موفقیت نســبیاش در شروع کار مربیگری شود؛ حتی اگر تا االن امتیازها را از دســت داده و تیمش در قعر جدول جا خوش کرده باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran