Iran Varzeshi

قرار بود آدام جانشین محرمی باشد

-

آنهایی کــه هر روز تمرین پرســپولیس را میبینند و نزدیک به تیم هســتند از درخشــش آدام همتی در بازی با سپیدرود چندان شگفتزده نشــدند. پیشرفت آدام از سال گذشته تا این فصل ملموس بوده و با اینکه در همیــن کمبود بازیکــن، بازی کردن برای او در ترکیب اصلی ســخت و شــبیه غیرممکن اســت اما در اندک دقایقی که همتی وارد زمین شد، میشــد نشانههای پیشــرفت را در او دید. این دومین فصل حضور آدام یا درســتتر آدم در پرسپولیس اســت. فصل قبل او در برد درخشان مقابل ذوبآهــن در تهران تنها دقایقی کوتاه بــه میدان رفت و دیگر روی بازی را ندید. درســت قبل از بازی رفت با الجزیره در مرحله یک هشــتم نهایی لیگ قهرمانــان برانکو در هتل ابوظبی آدام را کنار کشــید و به او گفت: «میخواهم فصل آینده از تو در دفاع راســت اســتفاده کنم چون به احتمــال زیاد صادق محرمی از ما جدا میشود. قراردادت را تمدید کن تا ببینم پیشــرفتت چطــور خواهد بود. درست اســت که تو میتوانی در سمت چپ و راســت خط میانی بازی کنی اما میخواهم بهعنوان مدافع راست روی تو کار کنم و ببینم پیشرفتت چطور خواهد بود.»

آدام تمرینهای پیش فصل در کرواسی را با انگیزه آغاز کرد اما آنچه باعث شــد پیشرفت قابــل مالحظهای داشــته باشــد تمرینهای اختصاصیاش بود که شــماره 21 سر به زیر تیم را از سایر نیمکتنشینه­ا جلو انداخت.

تقریبا هر روز آدام را یک ساعت قبل از بقیه در ورزشگاه شهید کاظمی میشــد پیدا کرد که یا به تنهایی یا با طاهرخانی و شریفی مشغول تمرین بود. آدام تبدیل به مدافع راســت نشــد و در همان خط هافبک ماند اما در تمرینها ســاعتها روی سانتر، شــوت، کات بک و ... کار کرد و روز بازی با سپیدرود دقیقا همان کاری را کرد که در تمرینها مدام انجام میداد. اینجا هم حرکات او اعضای کادر فنی را یاد تمرینهای مکررش در ورزشگاه شهید کاظمی میانداخت و انگار صحنهها تکراری بود.

نمایش دلپذیر همتی از لحظه ورود نشــان میداد چقدر آماده اســت. هنــوز چند ثانیه از حضورش در زمین نگذشــته بود کــه لب خط بازیکن ســپیدرود را جا گذاشت و با خطا سرنگون شــد تا از حریف اخطار بگیرد. لحظهای بعد با فراری تماشایی و کاتبکی دقیق نوراللهی را در موقعیت گل قرار داد که حاصل این توپ کرنری شــد که در نهایت همان گل فوقالعاده را رقم زد. اتفاقا آدام روی چنین شــوتهایی هم به شدت تمرین کرده بود و انگار در ورزشگاه شهید کاظمی در ظل گرما به دروازه خالی شوت میزد.

همتی بعد از باختهای سنگین مثل شکست عجیب به الهالل در نیمه نهایــی فصل قبل لیگ قهرمانان همواره مورد طعنه منتقدان قرار میگرفت و خیلیها درباره دلیل حضورش در پرســپولیس میگفتند اما این بازیکن با پیشرفتی که داشت ثابت کرد پرسپولیس پولش را دور نریخته است.

آدام در هــر هفت بازی این فصل پرســپولیس بهعنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته و در دو بازی آســیایی مقابل الدحیل هم بازی کرده که در دیدار برگشــت و در همان دقایق کوتاه حضورش در زمین نمایش بســیار دلپذیری داشت.

همتی 24 ســاله که در تورنتو کانادا متولد شده حرفهای فکر میکند و رفتار متعادلی در بیرون زمین دارد. او با رادوشــویچ و فرزاد حبیباللهی آنالیزور تیم که انگلیسی حرف میزنند ارتباط بیشتری دارد اما با هیچکس مشکلی ندارد و البته در تمام این مدت هیچ بازیکنی به او بند نکرده که در تیم جایی اشغال کرده و کارآیی ندارد.

آدام پسر واقعبینی است و در تمام این مدت با نیمکتنشینی­اش کنار آمده اما دقایقی که در میدان حضور دارد متناســب با سرعت پیشرفتش در پرسپولیس نیســت. با این حساب شاید بهتر باشــد او در نیم فصل دوم و مقطعی که ســروش و ترابی به خط میانی اضافه میشوند بهعنوان بازیکن قرضــی به تیم دیگری برود تا بیشــتر بازی کند و بیشــتر دیده شــود اما حضور در پرســپولیس و توی چشــم ماندن، میتواند حتی بازیکن منطقی و واقعبینی مثل همتی را هم وسوســه کند؛ بخصــوص که بعد از این گل تازه خیلیها آدام را شناختهاند و از این به بعد منتظر بازیهای بهتری از او خواهند ماند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran