Iran Varzeshi

امید استقالل به بازگشت امید

-

بعد از پایان جام جهانی، یکی از بازیکنانی که در روسیه درخشید و از لیگ ایران جدا شــد، امید ابراهیمی بــود. بازیکنی که در اســتقالل یک هافبک کلیــدی بود و از هــواداران ایــن تیــم و همچنین وینفرد شــفر لقب فرمانده را نیز دریافت کرد. امید ابراهیمی در نقل و انتقاالت تابستانی استقالل را ترک کرد و به االهلی قطر رفت که ایــن اتفاق بــا واکنشهای منفی هــواداران در فضــای مجازی روبهرو شــد. با توجه به جدایی چند ســتاره دیگر، هواداران منتظر تمدید قــرارداد ابراهیمی بودند اما او در 31 ســالگی ترجیح داد بــازی در لیگ ستارگان قطر را با قراردادی در حدود 700 هزار دالر تجربه کند.

االهلــی تا امروز کــه 6 هفته از لیگ ســتارگان قطر ســپری شــده، نتایج درخشــانی کســب نکرده و با شکســتهای پرگل جــزو تیمهای قعرنشــین جدول اســت . این تیم 2 بــازی را با پیروزی به پایان رســانده و در 4 بازی مغلوب حریفان شــده تا با کســب تنها 6 امتیاز و تفاضل گل -8 در رده نهم جدول 12 تیمی لیگ قطر قرار بگیرد.

از همیــن رو میــالن ماچــاال سرمربی کهنهکار و اهل چک االهلی از مدیران باشگاه خواسته تا زمینه را برای جــذب بازیکنان خارجی جدید فراهم کنند. االهلی جز امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده، نایجل دی یونگ از هلند، محمد متولی از مراکش، جان بنســون و بابو بارو از غنــا و ایوانیلدو سانتوس از برزیل را بهعنوان بازیکنان خارجی در اختیار دارد.

قریب به اتفاق بازیکنان خارجی، جز دروازهبــا­ن برزیلی ایــن تیم در ترکیــب االهلی قرار گرفتــه و در 6 بازی ابتدای فصل بــرای این تیم به میدان رفتهاند. در این شرایط انتخاب بازیکنانــ­ی که شــاید از االهلی جدا شوند ســخت است اما امید ابراهیمی و محمدرضــا خانــزاده میتوانند در فهرســت خروجی میالن ماچاال قرار بگیرند.

هر چند امیــد ابراهیمی در هر 6 بــازی االهلی حضور داشــته اما به هیچ وجه انتظارهــا را برآورده نکرده و همین بهترین بهانــه برای مدیران کمحوصلــه تیمهای عربی اســت تا عــذر او را بخواهند و بازیکن جدیدی جایگزیــنا­ش کننــد. بخصوص که ابراهیمی با دییونگ همپست است و این هافبک هلندی و باسابقه میتواند خواســتهها­ی ماچاال در زمین را اجرا کند.

احمد بن حمد، رییس باشــگاه االهلــی در مصاحبه بــا الرایه درباره وضعیــت این تیم و تغییــرات آینده گفــت: «میــالن ماچاال، ســرمربی باتجربهای اســت و او پیــش از این در کارنامه خــود موفقیتهای زیادی بهدست آورده اما تا اینجا موفق نبوده اســت. به هواداران قول میدهیم که در نقــل و انتقاالت آینــده، بازیکنان بینالمللــ­ی و لژیونرهای جدیدی به خدمت بگیریم.»

این اظهارنظر میتواند برای امید ابراهیمی و حتــی محمدرضا خانزاده گران تمام شــود. بخصوص ابراهیمی که با هــزار امیــد به قطــر رفت تا سالهای پایانی فوتبال خود را در این کشور سپری کند.

از همین حــاال که بحث جدایی بازیکنــان خارجــی االهلی شــنیده میشود، شایعههای بسیاری در مورد تصمیــم ابراهیمی برای آینده فوتبال خود منتشــر شده اســت. مهمترین آنهــا اما بازگشــت به اســتقالل در نقلوانتقــ­االت نیم فصل اســت که میتواند شــفر و هــواداران این تیم را خوشــحال کند. البته باید ببینیم هــواداران اســتقالل همچنــان به بازگشت او عالقهمندند یا علیه هافبک سابق تیمشان موضع میگیرند؟

ابراهیمــی در صورت بازگشــت به لیگ ایران و دریافت پیشــنهاد از استقالل، قطعا به این تیم برمیگردد و بار دیگر پیراهن آبی بر تن میکند. بخصوص که وینفرد شفر هم همیشه از حضور او در استقالل استقبال کرده و بارها نشــان داده که چه اعتماد و اطمینانی به شماره 9 تیم ملی ایران دارد. بازگشــت احتمالی ابراهیمی به اردوگاه اســتقالل میتواند به شرایط این تیم سر و سامان بدهد. آن هم در روزهایی که جانشینهای او، هر کدام بنا به دالیلی موفق به نمایش کیفیت فنی خود نشدهاند و حضور ابراهیمی میتواند وزن خط هافبک استقالل را باال ببرد و این پست را به نقطه قوت تیم شفر تبدیل کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran