Iran Varzeshi

جودو چشمانتظار کسب سومین مدال جهانی در آذربایجان

-

جواد محجوب آخریــن نماینده تیم ملی جودوی کشورمان امروز (چهارشنبه) برای جبران ناکامی بازیهای آســیایی در رقابتهای جهانــی باکو با انگیزه باال روی تاتامی میرود.

مســابقات جهانی جودو در حالی از روز پنجشــنبه هفته گذشــته به میزبانی کشــور آذربایجان و شــهر باکو آغاز شده اســت که جواد محجوب نماینده سنگین وزن تیــم ملی جــودو کشــورمان امروز (چهارشــنبه) بهعنوان آخریــن نماینده ایــران روی تاتامی میرود. در وزن ۰۰۱+ کیلوگرم، ۱۴ جودوکا ثبت نام کردهاند که محجوب با سید ۷ در گروه D دور نخست استراحت داشته و سپس با برنده اکوادور و تاجیکستان مبارزه میکند.

بیتردیــد جودوی ایران تا به امروز با کسب یک نشان برنز و یک طالی جهانی، نتیجــهای درخشــان و قابل قبــول را در کورس ســنگین و نفســگیر جهانی برای خود رقم زده اســت. جودو با سه نماینده راهی مسابقات جهانی باکو شده که محمد محمدی بریمانلــو در وزن ۳۷- کیلوگرم موفق به کســب مدال برنز و سعید مالیی در وزن ۱۸- کیلوگرم موفق به کسب مدال طال شده است.

محجــوب بهعنوان آخریــن نماینده کشورمان امروز برای کسب سومین مدال بــرای تیم ملی جــودوی ایــران به روی تاتامــی میرود. قطعا شــرایط ویژه جواد محجوب و انگیزهای که او از افتخارآفری­نی همتیمیهای خود در این دوره از مسابقات جهانــی گرفته اســت، میتوانــد موتور محرکی باشد برای ملیپوش سنگین وزن کشورمان تا در رقابتهای جهانــی ۸۱۰۲ باکــو با کســب ســومین نشان ارزشمند جهانی بــر ا ی جــودوی ایــران تکمیل کننــده یکی از تاریخیترین و باکیفیتتری­ن نتایج کسب شــده توســط تیم ملی جــودو در تاریخ رقابتهای جهانی باشــد. جواد محجوب در بازیهــای آســیایی ۸۱۰۲ اندونــزی برخالف توانمندی و آمادگی بســیاری که برای کســب مدال در ایــن میدان معتبر داشت، دســت خالی و با ناکامی اندونزی را ترک کرد اما اینجا در رقابتهای جهانی ۸۱۰۲ آذربایجان جواد محجوب از انگیزه باالیی برای صید یک نشــان ارزشــمند و مرغوب جهانی برخوردار اســت. به همین دلیل کادرفنی تیم ملی جودوی کشورمان اعتقــاد زیادی به ملیپــوش باتجربه و کهنهکار جودوی ایران برای کسب یک مدال خوشــرنگ دیگر در باکو دارنــد. به هــر حال بایــد منتظر ماند و دید کــه آیا جواد محجوب با کســب یک مدال خوشرنگ در این دوره از مســابقات جهانی به ناکامیهای خود در میادین معتبر بینالمللــ­ی پایان میدهد و برای جودوی ایران تاریخسازی خواهد کرد، یا اینکــه همچنان در برای محجوب روی همان پاشنه ناکامی و بیمدالی میچرخد؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran