Iran Varzeshi

آمادهباش هوگوپوشان برای حضور در گرندپری منچستر

-

کادرفنی تیــم ملی تکواندو با دعــوت از 0۱ ملیپوش برای حضور در مرحلــه چهارم مســابقات گرندپری 8۱0۲ در شــهر منچســتر کار خود را شــروع کردند. از روز 7۲ مهر ۱397 چهارمین مرحله مســابقات گرندپری تکواندو 8۱0۲ به مدت ســه روز با میزبانی شــهر «منچستر» در کشور انگلیس پیگیری میشــود که 0۱ اردونشین تیم ملی مردان ایران معرفی شــدند تــا از روز 7 مهر تمریناتشــ­ان برای حضور در این رقابتها را شروع کنند.

برهمین اساس، به ترتیب فرزان عاشورزاده، آرمین هادیپــور، محمدحســن پلنگافکن، میرهاشم حســینی، ابوالفضل یعقوبی، سروش احمدی، مهدی خدابخشی، امیرحسین ساسان، مرتضی شیری و ســجاد مردانی 0۱ ملیپوش هوگوپوشی هستند که با صالحدید کادرفنی تیم ملی به اردو دعوت شدند و قرار است خود را برای حضور در گرندپری منچستر پیش رو مهیا کنند. این رقابتها اســت و به هوگوپوشان اول تا سوم به ترتیب ‪4۲ 04،‬ و ۱4/4 امتیاز المپیکی داده میشود.

تیمملــی تکواندوی ایران تاکنون در دو مرحله (مرحله اول ایران حضور نداشــت و در مراحل دوم و ســوم حاضر شــد) از مســابقات پنج مرحلهای گرندپری 8۱0۲ شــرکت کرده اســت که فعال نتوانســته مدال طالی این مسابقات را دشت کند. تاریخ 30 شــهریور با رســانهها داشــت، رسما اعالم کرد که با بانک مرکزی توافق شده که ارز ثانویــه به ورزش اختصاص پیدا کند. اگر چنین اتفاقــی رخ بدهد با قیمــت ارز ثانویه که 8 یا 9 هزار تومان اســت هزینههای اعزام تیمها به نصف کاهش پیدا میکند. اینجا تناقضی وجود دارد؛ یا تامین ارز ثانویه هنوز فقط در حد حرف است که در این باره باید وزارت ورزش و جوانان توضیح بدهد و یا اینکه فدراســیون کشتی در بازگو کردن مشکالت واقعی مالیاش بزرگنمایی کرده است.

البته فدراســیون کشتی چند سفر خود را به دلیل همین مشــکالت ارز لغو کرد که برای کادر فنی تیمهای ملی دردســر ایجاد کرد اما با اینحال دو ســفر هم انجام شــد که با توجه به مشکالت مالی فراوان فدراسیون و شرایط بغرنج و بحرانی که مســووالن فدراسیون آن را نشان میدهند، جای ســوال دارد که چرا این دو سفر انجام شد؟

ســفر اول اعــزام تیم کشــتی پهلوانی به مســابقات جهانی عشایرها در قرقیزستان بود و دیگری کشتی کالسیک بانوان که البته برای جا افتادن هر دوی این رشــتهها فدراسیون کشتی و رســول خادم خیلی زحمت کشیدند اما حتما مسابقات جهانی بزرگساالن و امیدها از هر دوی این مسابقات مهمتر بودند و به همین دلیل این سوال وجود دارد که چرا فدراسیون سعی نکرد بــا لغو اعزام تیم پهلوانی و بــه تعویق انداختن کشتی بانوان، شــرایط اعزام تیم به مجارستان را مدیریت کند؟

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran