Iran Varzeshi

شش نفر برتر هر وزن المپیکی میشوند

-

بــا تصمیــم اتحادیه جهانی کشــتی، جام جهانی کشــتی فرنگی در ســال 8۱0۲ میالدی برگزار نمیشود.

در پی جلسه اخیر هیات اجرایی «اتحادیه جهانی کشــتی» همزمان بــا رقابتهای جوانان جهان در کشــور اسلواکی، به دلیل نزدیک بودن زمان برگزاری مســابقات جهانی امسال با زمان مقرر برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در ایران، در نهایت تصمیم گرفته شــد، جام جهانی کشــتی فرنگی در ســال 8۱0۲ میالدی برگزار نشود.اتحادیه جهانی کشــتی به دلیل برگزاری بازیهای آســیایی جاکارتا، امســال مســابقات جهانــی مجارســتان را بــه جای شــهریورما­ه اواخــر مهرماه برگزار میکنــد و به همین دلیل کشــورهای حاضر در جام جهانی کشتی فرنگی نیز اعالم کردهاند به دلیل فاصله کوتاه بین پایان رقابتهای جهانی در اوایل آبان ماه با جام جهانی در اواســط آذرماه، نمیتوانند شــرایط مناسبی برای حضور در این رقابتها داشته باشند، از این رو متقاضی لغو جام جهانی کشــتی فرنگی سال 8۱0۲ شدند.

از طرف دیگر فدراسیون کشتی ایران نیز به دلیل جایزه 0۱۱ هزار دالری در نظر گرفته شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای تیمهای برتر جــام جهانی که با توجه بــه افزایش نرخ ارز در شرایط موجود، نیاز به چندین برابر تامین هزینه دارد، همچنین عدم اعمال تعهدات اجرایی اداره کل ورزش و جوانان خوزســتان در آمادهسازی ســالن مســابقات و نیز عدم انجام تعهدات مالی و مشــارکتی خود با فدراسیون کشتی در تأمین هزینههای مربوطه، پیشنهاد اتحادیه را پذیرفت و تــالش خود را معطوف به برگــزاری جامهای جهانی 9۱0۲ در مشهد و تهران میکند.

نماینده اتحادیه جهانی کشتی اواخر هفته جــاری از امکانات شــهرهای مشــهد و تهران، میزبانان جامهای جهانی کشتی آزاد و فرنگی در سال 9۱0۲ میالدی بازدید میکند.

در پی جلســه اخیر هیأت رییسه اتحادیه جهانی همزمان بــا رقابتهای جوانان جهان در اسلواکی، زمان بازدید نماینده اتحادیه جهانی از ایــران، برای میزبانی جام جهانی کشــتی آزاد و فرنگی در سال 9۱0۲ میالدی قطعی شد.

بر این اساس قرار است «دولت تورلیخانوف» عضو هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی و رییس شورای کشتی قاره آسیا بهعنوان نماینده اتحادیه جهانی روز چهارشــنبه هفته جاری با حضور در ایران از امکانات شهرهای مشهد مقدس و تهران به ترتیب برای میزبانی جامهای جهانی کشــتی آزاد و فرنگــی در ســال 9۱0۲ بازدید و گزارش خود را در این زمینه به اتحادیه جهانی کشــتی ارســال کند. طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی جامهای جهانی کشتی فرنگی و آزاد آذرماه سال ۱398 برگزار میشود.

همچنیــن اتحادیه جهانی میزبانی شــهر آســتانه قزاقســتان بهعنوان میزبان مســابقات جهانی 9۱0۲ را که پیش از این نیز اعالم شــده بود، مورد تایید قرار داد. در این مســابقات شش کشتیگیر برتر اوزان المپیکی، سهمیه المپیک را برای کشورشان به دست میآورند.

آســتانه قزاقســتان از ســوی اتحادیــه جهانــی کشــتی بهعنوان میزبــان مســابقات جهانی کشــتی در ســال 9۱0۲ بهعنوان نخســتین مرحلــه گزینشــی المپیــک 0۲0۲ توکیــو انتخاب شــد. اتحادیه جهانی کشــتی اعالم کرد که شــهر آستانه میزبــان مســابقات قهرمانــی جهان در ســال 9۱0۲ طی روزهای 4۱ تا ۲۲ سپتامبر در ورزشــگاه دولت آرنا اســت. پایتخت قزاقســتان در چند ســال اخیــر، رقابتهــای مهمی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا 4۱0۲، مســابقات گزینشی المپیک ۶۱0۲ و مســابقات قهرمانی جهان 8۱0۲ در رشــته گراپلینگ و چندین مســابقه جهانی دیگر را میزبانی کرده اســت. نناد اللوویچ، رییــس اتحادیه جهانی کشــتی، درباره این انتخــاب گفت: «ما با پیشــنهاد ارائه شــده توســط کمیته ســازمانده­ی از شــهر آستانه بســیار خوشحال شــدیم. با موفقیت ما در مسابقات قهرمانی سال گذشته در پاریــس و قهرمانــی جهان آینده در بوداپســت، مــن اطمینــان دارم که آســتانه یک رویــداد عالی برای ورزشــکارا­ن، مربیــان و طرفداران ما است.» رقابت برای میزبانی مسابقات قهرمانی شــدید بود، زیرا مســابقات قهرمانــی جهــان 9۱0۲ بهعنــوان نخستین مسابقات گزینشی المپیک 0۲0۲ در توکیــو اســت. شــش نفر برتر در هر وزن المپیکی در آســتانه موفق بــه کســب جواز حضــور در المپیک میشــوند. سایر سهمیههای باقیمانده در مســابقات قارهای توزیع میشود و در آخرین مرحله بر اساس تقویم مبارزات انتخابی ســال 0۲0۲ رقابــت میکنــد. ســوت مینبایف، رییس فدراســیون کشتی قزاقستان، نیز گفت: «مســابقات قهرمانی جهان کشــتی یک رویداد بزرگ است و به محبوب کردن کشتی در قزاقستان و منطقــه کمک خواهد کرد. ما هیجان زده هســتیم که مســابقات قهرمانی جهان را در آســتانه برگــزار کنیم و اطمینان داریم کــه بهعنوان یکی از بهترین رویدادهای ورزشی برای شما به یاد خواهــد ماند و بازخورد مثبتی از طرفــداران دریافت خواهیم کرد.» انتظار میرود که بلیتهای مسابقات قهرمانی جهان 9۱0۲ در ماه ژانویه به فروش برسد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran