Iran Varzeshi

نخستین رای مسی به رونالدو

-

فیفا آرای کاپیتانها و مربیان تیمهای ملی را منتشــر کرد و مشــخص شد لیونل مسی به لوکا مودریچ رای داده است. این دو سالها اســت در اللیگا با هم رقیب هستند و در جــام جهانی که کرواســی در مرحله گروهی با ســه گل آرژانتین را شکست داد، با یکدیگر روبهرو شدند. کیلیان امباپه، دیگر بازیکنی که آرژانتیــن را به زحمت انداخت و بــا زدن 2 گل باعث برد 4 بر 3 فرانســه در مرحله یکهشــتمنه­ایی شــد، انتخاب دوم مســی بود، کریســتیان­و رونالدو رقیب همیشــگی مسی هم رای ســوم او بود. این نخســتین بار است که مســی در انتخابات فیفا به رونالدو رای میدهد. او که از ســال 2011 بهعنــوان کاپیتان آرژانتین حق رای داشته، همواره به همتیمیهایش در بارسلونا و آرژانتین رای داده. اما رونالدو که به همراه مودریچ و محمد صالح در فهرســت نهایی نامزدها قرار گرفته بود، همتیمی ســابقش، رافائــل واران را انتخاب اول خود قرار داد و بعد از مدافع فرانســوی، به مودریچ و آنتوان گریزمــان رای داد. مودریچ هم به ترتیب به واران، رونالدو و گریزمان رای داد. گریزمان که اخیــرا با ادعــای قرارگرفتن خودش در کنار امثال مســی و رونالدو باعث انتقاداتی شــده، یک رای از کاپیتانهــ­ا دریافت کرد و آن هــم دیگو گودیــن، کاپیتان اروگوئه و همتیمیاش در اتلتیکوماد­رید بود.

در میان مربیان هم لیونل اســکالونی مربی موقت آرژانتین به مســی رای داد در حالی که تیته مربی برزیل از نیمار گذشــت و بــه ترتیب بــه مودریچ، صــالح و رونالدو رای داد. زالتکــو دالیچ مربی کرواســی به مودریچ، مســی و رونالدو رای داد در حالی که روبرتو مارتینس مربی بلژیک هیچ کدام از بازیکنانــ­ش را انتخاب نکرد و به مودریچ، واران و مسی رای داد.

حتی هری کین، برنــده کفش طالی جــام جهانی هــم طرفدار داشــت و مربی باهامــاس و چیــن تایپه بــه او رای دادند هرچند کاپیتان تیم ملی انگلیس به ترتیب به رونالدو، مسی و کوین دبروین رای داد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran