Iran Varzeshi

چک: برای ونگر بازی زیبا مهمتر از نتیجهگیری بود

-

پتر چک، دروازهبان آرسنال گفته آرسن ونگر بیشــتر روی بازی زیبا تمرکز داشــت تا روی نتیجه گرفتن اما اونای امری فشــار بیشتری برای گرفتن نتیجه به بازیکنان وارد میکند.

چک در چلســی چهار بــار فاتح لیگ شــد و در سال 2015 به آرسنال پیوست اما این باشگاه از ســال 2005 تاکنون نتوانسته قهرمان لیگ برتر شود.

آرسنال چهار بازی اخیر خود با هدایت امــری را بــرده، در حالی کــه نمایشهای درخشانی هم نداشــته است. چک میگوید مربــی جدید ذهنیــت برنــده را در تیم جا انداختــه اســت: «در گذشــته، گاهی بازی به شــیوه خاص آرســنال مهمتر از گرفتن امتیازات میشــد اما شــما به ایــن ترتیب نمیتوانید لیگ را فتح کنید.»

این دروازهبان 63ساله گفته که آرسنال باید قدرت فتح لیگ را دوباره کســب کند. او توپچیهــا را با تایگر وودز مقایســه کرده که اخیرا برای نخســتین بار در پنج ســال گذشته قهرمان شده اســت. چک میگوید: «هر باشگاهی که در سالهای اخیر قهرمانی کسب کرده، تیمی دارد که میداند چطور کار را تمام کند. این را در هر ورزشــی میتوانید ببینید. من تایگــر وودز را مثال میزنم. ده سال پیش او فاتح یک تورنمنت مهم شد اما هرچه انتظار شما بیشتر طول بکشد، کارتان دشــوارتر میشود. این باشگاه 10 سال یا در همین حدود اســت که لیــگ را فتح نکرده است. پس روشن است که باشگاه باید دوباره کشف کند که چطور باید قهرمان شود.

ما با مربی جدید از صفر شــروع کردیم و تــالش میکنیم که ذهنیت پیروزی در هر بازی را داشــته باشیم و در هر بازی به پیش برویم، هر روز ســخت تالش کنیم و امیدوار باشیم که بتوانیم اوضاع خوبی را حاکم کنیم و زود قهرمان لیگ شویم. این تفاوت مهمی را رقم خواهد زد.»

چک با وجود خریــد برند لنو همچنان دروازهبان اصلی آرسنال است. امری گفته که اوضــاع دروازهبانه­ا را در طول فصل ارزیابی خواهد کرد. او همچنین نشان داده که حاضر است بازیکنان با نامهای بزرگی مانند مسعود اوزیــل و آرون رمــزی را تعویض کند. چک میگوید: «بــه نظرم حضور در ترکیب اصلی از هر جهت بســیار سختتر شده است. این عالی اســت چون همــه بازیکنان را به پیش میراند و انگیزه مهمی برای شــما میشود. شــما به خود میگویید من بــه اندازه کافی برای حضور در ترکیب ثابت تالش نمیکنم یــا من برای نگه داشــتن جایگاهم به اندازه کافی ســعی نکردهام. دلیلش این اســت که مربی میخواهد که ما سختکوش باشیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran