Iran Varzeshi

دوری موقت اوبالک از تیم اسلوونی

- گابریله ماركوتي ‪Gabriele Marcotti‬

منچســتریو­نایتد در خانــه مقابل ولورهمپتــ­ون با تســاوی یــک بر یک متوقف شد اما این بار این ژوزه مورینیو نیست که پای میز محاکمه میرود.

واکنشها به این اتفاق بین تمجید از ولورهمپتون که حقش هم بوده و زیر سؤال بردن الکســیس سانچس تقسیم شده است.

ملیپوش شیلیایی تنها یک ساعت در زمیــن بــازی دوام آورد قبل از آنکه تعویض شــود و در این بازه زمانی فقط چند بار به صورت متناوب چشــمههایی از تواناییهای­ش را ارائه کرد که باعث شد این ســؤال به وجود آید که آیا مورینیو دارد بهترین بازیهــا را از او میگیرد و به شیوهای اجتناب ناپذیر این سؤال که آیا او همان جایی هســت که میخواهد بهترین بازیهایش را ارائه کند.

3 گل در 23 بازی در تمام رقابتها آمار خوبی نیست و با وجود حضور کامل در یک اردوی پیش فصل تابســتانی برای اولین بار در چند ســال گذشــته

ســانچس هنوز در این فصل گل نزده اســت. این احســاس حاال به خیلیها دســت داده که خرید ســانچس در ماه ژانویه شبیه یک درمان کوتاه مدت بوده بــدون آنکه آینده نگــری طوالنی مدت درباره آن وجود داشته باشد.

این بدان معنا نیست که یونایتد در خرید او اشتباه کرده است. من زمانی که این جابجایی اعالم شــد، آن را تحسین کردم. درست که او قرارداد بزرگی بسته اســت (البته نه با قراردادهــ­ای دیوانه کننده فعلی) امــا ورود او به منیونایتد برای خارج کردن هنریک مخیتاریان از لیســتش و کسب درآمدی قابل توجه از فروش او کمک کرد.

همچنین این اتفاق منچسترسیتی را مجبور کــرد در جایی دیگر به دنبال جایگزین سانچسی باشــد که از ابتدای تابستان ســال 2017 در صدد جذب او بود.

مهمتر از همه اینکــه در آن زمان، یونایتد فکر میکند که سانچس میتواند یکی از آن بازیکنانی باشد که سرنوشت بازیهــا را تغییر میدهد به خصوص در لیگ قهرمانان.

در آن زمــان، یونایتد قــرار بود در اروپا با ســویا روبهرو شود و پیروزیاش در آن و صعــود به مرحلــه یک چهارم نهایی را تقریبا قطعی میدانســت. (این کار آنطور که یونایتد میخواست و همه ما میدانیم جواب نداد) و وقتی که شما در یک چهارم نهایی باشــید هر اتفاقی ممکن اســت رخ دهد زمانی که شــما یک دروازهبــا­ن مانند دخئا درون دروازه داشته باشید و یک مربی که کلی تجربه در این رقابتها دارد.

ایــن کار قطعا یک ریســک بود اما ریســکی که می توانست ســود بزرگی به همراه داشــته باشد اما نه فقط از نظر مالی (که البته آن هم برای یونایتد مهم بود) بلکه از این نظر که به مورینیو ابزار الزم برای احیــای اعتبار خود و تیمش را میداد.

اما ایــن تصمیم نتیجــه معکوس داشــت که البته فقط به خاطر سانچس نبود چون او را به سیســتم 4-3-3 برد که مناســبش نیست. پستی که مورینیو از ســانچس در تیمش استفاده میکند مناسب او نیست و همین باعث شده یک چالــش دیگر به چالشهایی که مورینیو در حال حاضر به قدر کافی دارد، اضافه شود.

یــان اوبــالک، دروازهبــا­ن تیم ملی اســلوونی تصمیم گرفته موقتا از این تیم کنارهگیری کند. او تصمیمی مشابه لیونل مسی گرفته که موقتا از تیم ملی آرژانتین دور اســت. این دروازهبان از مقامات تیم کشــورش خواســته که او را برای شش ماه دعوت نکننــد تا بتوانــد بهبود یابد. اوبــالک چندین مصدومیــت جزیی دارد و میخواهد در ایــن مدت بهبودی کامل خود را به دست بیاورد. اللیگا

فدراسیون فوتبال اســلوونی بیانیهای در این زمینه منتشــر کرده اســت و در آن آورده که اوبالک با رادنکو میاتوویچ، رییس فدراسیون فوتبال اسلوونی در مادرید دیدار کرده و گفته که میخواهد موقتا از تیم ملی دور باشد. البته در اسلوونی برخی گزارشها حاکی از آن اســت که اوبالک دوست ندارد زیــر نظر بویان کاوچیچ، مربی تیم ملی این کشــور بازی کند و به همین دلیل است که موقتا از تیم ملی کنارهگیری کرده است.

چهارشنبه 4 مهر لگانس ........................................................................................ بارسلونا 21:30 اتلتیک بیلبائو ............................................................................ ویارئال 21:30 والنسیا .................................................................................... سلتاویگو 23:30 سویا ...................................................................................... رئالمادرید 23:30 سری اودینزه .......................................................................................... التزیو 20:30 آتاالنتا........................................................................................... تورینو 22:30 کالیاری .................................................................................. سمپدوریا 22:30 جنوا ................................................................................................. کیوو 22:30 یوونتوس ....................................................................................... بولونیا 22:30 ناپولی .............................................................................................. پارما 22:30 رم ............................................................................................. فروزینونه 22:30 بوندسلیگا فورتونادوس­لدورف ............................................................ بایرلورکوز­ن 20:00 بوروسیادور­تموند .................................................................... نورنبرگ 22:00 الیپزیگ ............................................................................... اشتوتگارت 22:00 مونشن گالدباخ ................................................ آینتراخت فرانکفورت 22:00 ماینتس ................................................................................ ولفسبورگ 22:00 لوشامپیونا نیم ................................................................................................ گنگان 20:30 آمیین................................................................................................ رن 20:30 بوردو.................................................................................................. لیل 20:30 کائن......................................................................................... مونپولیه 20:30 دیژون .............................................................................................. لیون 20:30 مارسی .............................................................................. استراسبورگ 20:30 پاریسنژرمن .................................................................................. ریم 22:30

مرحله یکشانزدهم نهایی جام اتحادیه انگلیس لیورپول ........................................................................................ چلسی 22:15 آرسنال ...................................................................................... برنتفورد 22:15 وستهم ................................................................................... ماکلسفیلد 22:15 ناتینگهام فارست...................................................................... استوک 22:15 تاتنهام ......................................................................................... واتفورد 22:30

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran