Iran Varzeshi

42 دقیقه تا فرار از رکورد منفی

آمار گل نزدن در اســتقالل با رکورد 350 دقیقه متعلق به همان فصل-لیگ پنجم- اســت. تیمی که در خط حمله زوج هماهنگ رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را در اختیار داشــت اما برای ‪4 3،‬ هفته توفیقی در گلزنی بهدســت نمیآورد. اســتقالل در مقطع فعلی، فقط 42 دقیقه با ثبت

-

اســتقالل در خط حمله با مشــکالت عدیدهای روبه روســت و همین مســاله نگرانی هــواداران این تیم را به دنبال داشــته. بررســی آماری گلهای زده اســتقالل در این فصل نشان میدهد که شفر در چه شــرایطی باید تیمش را مقابل پرســپولیس به زمین بفرستد. از آخرین گلی که استقالل در لیگ هجدهم بــه ثمر رســانده، 309 دقیقه میگــذرد. این گل را فرشــید اسماعیلی در هفته ســوم و دقیقه 51 بازی با تراکتورســ­ازی وارد دروازه محسن فروزان کرد. از آن دقیقه به بعد، اســتقالل 3 بار در لیگ بازی کرده و گلی به ثمر نرسانده است. هفته چهارم، استقالل به خانه پارس جنوبــی جم رفت و با نتیجه یک بر صفر شکســت خورد. مهاجمان این تیم در جم نتوانستند دروازه احمد گوهری را باز کنند و این اتفاق در بازی هفته پنجم استقالل نیز تکرار شد. این بار در ورزشگاه آزادی و مقابل فوالد. اســتقالل گــره دروازه فوالد را باز نکرد و مجبور شــد زمین بازی را با تساوی بدون گل ترک کند. برای هفته ششم، استقالل به قائمشهر رفت تا مقابل نساجی بازی کند. یک بازی حساس در زمینی نه چندان مناســب. استقالل در خط حمله از زوج مرتضی تبریزی و روحا... باقری اســتفاده کرد اما باز هم توفیقی در گلزنی بهدســت نیاورد. نتیجهاش هم کسب تساوی بدون گل مقابل تیمی بود که جواد نکونام را روی نیمکت داشت.

اســتقالل، هر چند کم گل میخــورد و این را مدیون خط دفاع و مهدی رحمتی است، اما بهسختی هم دروازه حریفان را باز میکند. آمار این تیم، 5 گل زده در 6 بازی است. یعنی به ازای هر بازی حدود 0/8 گل زده. با این آمار نه تیمی میتواند قهرمان شــود و نه بیاسترس پا به شــهرآورد بگذارد. این آمار یعنی مشکلی در خط حمله وجود دارد که با بازیکنانی نظیر باقری و گرو حل نمیشــود. ضعیفترین آمار گلزنی اســتقالل در تاریخ لیگ برتر، مربوط به 13 سال قبل اســت. زمستان 1384 و زمانی که مربیگری این تیم بر عهده امیر قلعهنویی بود. استقالل در هفته ششم مقابل راهآهن که فیروز کریمی سرمربیاش بود، به پیروزی 3 بر صفر رســید. گلهای اســتقالل را سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی(2 بار ) وارد دروازه راه آهن کردند. عنایتی سومین گل اســتقالل را در این بازی، در دقیقه 66 به ثمر رساند. استقالل هفته هفتم مقابل سپاهان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شــد، هفته هشتم برابر فجرسپاسی به تساوی صفر بر صفر رسید و هفته هشتم نیز نتوانست نتیجهای بهتر از تســاوی بدون گل مقابل سایپا کسب کند. برای هفته نهم، استقالل باید حضور در شهرآورد را تجربه میکرد. درست مثل حاال که با آمار ضعیف گلزنی باید به مصاف پرسپولیس برود. استقالل در لیگ پنجم و هفته نهم توانســت پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد. تنها گل بازی را رضا عنایتی در دقیقه 56 و روی پاس زیبای فرزاد مجیدی وارد دروازه فرشــید کریمی کرد. این گل پایانی بود بر طلسم گل نزدن در استقالل و تیم امیر قلعه نویی. از آن روز به بعد موتور اســتقالل روشــن شــد و در پایان فصل نیز عنــوان قهرمانی را بهدست آورد. آمار گل نزدن در استقالل با رکورد 350 دقیقه متعلق به همان فصل-لیگ پنجم- اســت. تیمی که در خط حمله زوج هماهنگ رضا عنایتی و ســیاوش اکبرپور را در اختیار داشت اما برای ‪4 3،‬ هفته توفیقی در گلزنی بهدســت نمیآورد. استقالل در مقطع فعلی، فقــط 42 دقیقه با ثبت رکورد جدیــد اما منفی فاصله دارد. تیم شفر اگر تا دقیقه 42 بازی با پرسپولیس موفق به باز کــردن دروازه رقیب دیرینه خود نشــود، رکورد منفی استقالل در تاریخ لیگ برتر را میشکند. استقالل فصل قبل رکورد کلینشیت و بسته نگه داشتن دروازه را شکســت و این بار فاصله چندانی با ثبت یک رکورد معکوس ندارد. طلسم استقالل، شفر را نیز نگران کرده، او میداند در صورت ادامه این روند، مســیر دیگری جز خروج از جمع مدعیــان قهرمانی برایش باقی نمیماند. اتفاقی که نه هواداران را راضی میکند و نه مدیرانی که با هزار امید و آرزو به استقالل آمدند تا این تیم را بعد از مدتها بهعنوان قهرمانی لیگ برتر برسانند.

 ??  ?? استقالل، هر چند کم گل میخورد و این را مدیون خط دفاع و مهدی رحمتی است، اما بهسختی هم دروازه حریفان را باز میکند. آمار این تیم، 5 گل زده در 6 بازی است. یعنی به ازای هر بازی حدود 0/8 گل زده. با این آمار نه تیمی میتواند قهرمان شود و نه بیاسترس پا به شهرآورد بگذارد.
استقالل، هر چند کم گل میخورد و این را مدیون خط دفاع و مهدی رحمتی است، اما بهسختی هم دروازه حریفان را باز میکند. آمار این تیم، 5 گل زده در 6 بازی است. یعنی به ازای هر بازی حدود 0/8 گل زده. با این آمار نه تیمی میتواند قهرمان شود و نه بیاسترس پا به شهرآورد بگذارد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran