Iran Varzeshi

حدادی: دوست ندارم دربی مساوی شود

-

فوتبــال ورزش قاطبه مردم اســت اما افتخــارات از جای دیگری مــی آید؛ از روی تشک کشــتی، تخته وزنهبرداری، تاتامیهــا­ی تکواندو، کاراته و جودو، زیر تور والیبال و بسکتبال و حتی قفس توری دوومیدانی. قفسی که از داخل آن تا به امروز یک نقره المپیک و یک برنز جهانی و یک چمدان مدال آسیایی به دامن ورزش ایران پرتاب شــده؛ جایی که احسان حدادی دیسک میانــدازد و کرور کرور افتخار کســب میکند. با این حال هیجان و شور فوتبال به اندازهای زیاد اســت که این رشتهها با تمامی مدالهای ریز و درشت و افتخارات فراوان را تحت تاثیر قرار میدهد. تب فوتبال در آســتانه دربی آنقدر داغ میشــود که حتی ورزشکاران رشتههای دیگر هم بــرای هم کری خوانی میکنند. حتما تا به حال متوجه عالقه نفراتی چون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به استقالل یا از آن طرف نفراتی چون محمد موسوی و شهرام محمودی به پرسپولیس شده اید. در این میان احســان حدادی بهعنوان تک ســتاره دوومیدانی ایران که اخیرا در بازیهای آســیایی هم به یک رکورد تاریخی یعنی کســب ۴ مدال طال دست پیدا کرد، در حالی کــه فوتبال را دنبال میکند، خیلی اهل کری خوانیهای آبی و قرمز نیســت. قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا که چند سال قبل و در دوره مدیریت رویانیان با باشــگاه پرسپولیس بهعنوان حامی مالی قــرارداد امضا کرد، میگویــد طرفدار پر و پاقــرص این تیم نیست و بیشتر هر تیمی که خوب فوتبال بازی کنــد را حمایت میکند. حدادی در آســتانه دربی از این بازی صحبت کرده است. از دربی صحبــت کن. نظرت درباره دربی چیست؟

امیدوارم بازی خوبی را از ۲ تیم ببینیم. من نمیتوانــم پیش بینی کنم امــا فقط امیدوارم مساوی نشود چون وقتی دربی با تساوی تمام میشود، هیچ کس راضی نیست. وقتی یک تیم میبرد، حداقل شور و اشتیاق در نیمی از مردم را میبینیم که خیلی جالب و جذاب است. تا به حال نگفتی کــه طرفدار کدام تیم هستی؟ من همیشــه هر تیمی که خوب بازی کند را حمایت میکنم. مدتی با پرسپولیس قرارداد داشتی. یعنی

طرفدار این تیم نیستی؟

آن قرارداد که به فوتبال ارتباطی نداشــت. همانطور که گفتــم از تیمی طرفداری میکنم که خوب بازی کند. اگر پرســپولیس هم خوب بازی کند، طرفدارش هستم. پس خیلی اهل کــری خوانیهای قبل از دربی نیستی؟

نه، اهل این کارها و حرفها نیســتم. البته از دیدن این شور و شوق بین مردم و طرفداران ۲ تیم لذت میبرم. خودت گفتــه بــودی در دوره نوجوانی دروازهبان فوتبال بودی. هیچ وقت رویای

حضور در دربی را داشتی؟

بله، مــن هم دروازهبان فوتبال و هم هندبال بودم. خیلی هم دوســت داشــتم که فوتبال را ادامه دهم اما قسمت این بود که به دوومیدانی بیایم. از معدود ورزشکارانی هستی که خودت را با فوتبالیســ­تها مقایسه نمیکنی و از درآمد آنها انتقاد نکردی؟

به نظر من فوتبالیسته­ا هر چقدر میگیرند، حقشــان اســت چون فوتبال بحثش از سایر رشــتهها جداست. مردم این رشــته را خیلی دوست دارند. میبینید که وقتی در جام جهانی میبردیــم یــا میباختیم مردم بــه خیابانها میریختند. شــادی مــردم مهمترین اتفاق در یک جامعه اســت. پس من هم به خودم اجازه نمیدهم جلوی چیزی که مردم را خوشــحال میکند، بایستم یا از آن انتقاد کنم. دربی ۸۸ را کجا میبینی؟

احتماال کنار خانواده هســتم. هنوز برنامهام معلوم نیست و امیدوارم کاری برایم پیش نیاید تا بتوانم این بازی را تماشا کنم. وقتی که ایران نیستی هم دربی را دنبال میکنی؟

بله، اکثرا سعی میکنم دربی را ببینم؛ البته که در ســفرها و دوره ســنگین تمرینات وقت کمی برای کارهای دیگر دارم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran