Iran Varzeshi

دربی رم؛ جنگ پایتختنشین­ان پرفراز و نشیب

- متیو سانتانجلو ‪Matthew Santangelo‬

رم و التزیــو امــروز در حالی در دربی دالکاپیتال­ــه به مصاف هــم میروند که هر دو در بازیهای میان هفته اخیرشان پیروز شــدند. با وجود این هــر دو آنها در حالی وارد این نبرد درون شهری میشوند که در این فصل سری عملکرد پرفراز و نشیبی داشتهاند. با توجه به وضعیت کنونی هر یک از این دو باشــگاه، در بازی امروز شاید پای چیــزی فراتر از یک 3 امتیــاز معمولی در میان باشد و این بازی میتواند همان مقطع تعیین کنندهای باشــد که در ابتدای فصل برای هر یک از آنها رقم میخورد.

در مورد التزیو، اوضاع اینگونه اســت: آنهــا فصل را بــا دو باخــت متوالی مقابل قهرمــان و نایــب قهرمان فصل گذشــته، ناپولی و یوونتوس آغاز کردند، شــروعی که میتوانست هر باشــگاهی را ناامید کند اما تیم تحت هدایت سیمونه اینتزاگی با درایت و دانشی که او به عنوان یک مربی تاکتیکی نشان داده، اعتماد به نفس را در آبیپوشان شهر رم نگه داشته است.

با تیمی بســیار قوی و شاید مجهزتر از ســال قبــل، التزیو در کورس کســب ســهمیه لیگ قهرمانان خواهد ماند. حتی با دو شکست ابتدای فصلش، تیم اینتزاگی از بعــد از آن دو باخــت ثابــت کرده که ذهنیتی درســت برای ادامه فصل دارد و از پس تیمهــای کوچکتر لیگ برمیآید و قطعاً حاال به دربی رم به چشم یک سکوی پرتاب به سوی سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده نــگاه میکند. التزیو در ســالهای اخیر توانســته فاصله خود با رقیب دیرینه و همشــهریاش را کاهش دهــد و بردن دربی میتواند خط و نشانی معنادار باشد. در مــورد رم اما میتوان گفت که این تیم بیشتر به کسب پیروزی در دربی امروز نیاز دارد. تیم اوزهبیو دیفرانچسکو در ابتدای فصــل همــه معیارهای کســب موفقیت را داشــت بخصوص که فصل گذشــته با صعودش تــا نیمه نهایی لیــگ قهرمانان نشــان داد حرفهایی بــرای گفتن دارد. تابستان امســال اما برای رمیها تابستان پرفراز و نشــیبی بود و با توجه به تغییرات صورت گرفته در ترکیب، مشــخص نیست دیفرانچســ­کو بــه چه مقدار زمــان نیاز دارد تا مشــکالت تیمش در ابتدای فصل را برطــرف کند. با این حــال این تیم هم مانند همشهریاش با هدف کسب پیروزی به میدان میرود و بردن این بازی میتواند فشار زیادی را از روی دیفرانچسکو بردارد و او از اعتبارش بهعنوان گزینهای مناسب برای هدایت جالوروسی دفاع کند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran