Iran Varzeshi

هیــــچ هیــــچ

-

بازی در نیمه دوم هرچند بهتر از نیمه اول بود اما همچنان بازی بدون هدف و حمالت هیجانانگیز باعث شد یکی از پربرخوردتر­ین و بیکیفیتتری­ن دربیهای چند فصل اخیر را شاهد باشیم.

پنجشنبه ،97/7/5 هفته هشتم هجدهمین دوره لیگ برتر، ســاعت ،18:30 ورزشــگاه آزادی، تماشاگر: بیش از 70 هزار نفر استقالل صفر پرسپولیس صفر داور: علیرضا فغانی کمکها: محمدرضا منصوری، رحیم شاهین اخطار: آرمین ســهرابیان، پژمان منتظری، روزبه چشمی (اســتقالل)، احمد نوراللهی، شجاع خلیلزاده (پرسپولیس) بازیکن برتر: علی علیپور (پرسپولیس)

اســتقالل: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین ســهرابیان، میــالد زکیپور، وریــا غفوری، علی کریمی، روزبه چشــمی، فرشــید اسماعیلی، طارق همــام -۴6( الحاجی گــرو)، مرتضی تبریزی -۸3( مهــدی قائدی)، روحا... باقــری -5۸( اللهیار صیادمنش) سرمربی: وینفرد شفر

پرســپولیس: علیرضا بیرانوند، ســیدجالل حسینی، شــجاع خلیلزاده، محمد انصاری، حسین ماهینی -3۹( شایان مصلح)، کمال کامیابینیا، احمد نوراللهی (۷۷- آدام همتی)، ســیامک نعمتی -6۸( امید عالیشاه)، بشار رسن، گادوین منشا، علی علیپور سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

رتبه یازدهمی اســتقالل و دومی پرسپولیس را فراموش کنید و بنشــینید به تماشــای نبردی که حساســیتها­یش را نه جایگاه دو تیم از بین میبرد و نه تظاهر ما به بیتفاوتــی. این را از انگیزه بازیکنان و مربیــان دو تیم که دوندگــی را جایگزین احتیاط کردهاند، میتوان فهمید.

نخســتین موقعیت بازی را علیپور از دست داد وقتی توپ ارسالی ســیامک نعمتی از سمت راست را با ضربه ســر به کنار دروازه زد. این اتفاق در دقیقه 2 افتاد.

قرمزها نخســتین موقعیت را به دست آوردند و اســتقالل نخســتین کرنر را. در دقیقه 6 فرشــید اسماعیلی توپ را روی دروازه پرسپولیس فرستاد که بیرانوند به راحتی آن را مهار کرد.

در دقیقه ۱۱ ارسال فرشید اسماعیلی با عبور از مدافعان پرسپولیس نصیب باقری شد و این بازیکن با ضربه چکشی توپ را به سمت دروازه بیرانوند فرستاد که این دروازهبان مهارش کرد.

در دقیقه ۹2 بشار رسن در سمت راست احمد نوراللهی را صاحب توپ کرد. این بازیکن قصد داشت با پاس عرضی مهاجمــان تیمش را صاحب موقعیت گلزنی کنــد و پاس او در آســتانه ورود به دروازه بود که پیش از این اتفاق مهدی رحمتــی توپ را با پای خود متوقف کرد و ســپس به صورت کامل در اختیار گرفت.

دقیقه :33 ارســال تبریزی را بیرانوند به راحتی مهار کرد.

در دقیقه 35 ماهینی از وســط زمین توپ را به سمت دروازه اســتقالل فرستاد که در نهایت توپ به رحمتی رسید.

در دقیقــه ۰۴ ســیدجالل از ناحیه ســر دچار مصدومیت شد. برخورد کاپیتان پرسپولیس به بازیکن استقالل عامل این مصدومیت جزیی بود.

دقیقه ۱۴: ضربه باقــری باعث مصدومیت مصلح شد که البته مصدومیت او هم جدی نبود.

دقیقه 6۴: اســماعیلی ضربه کرنر را روی دروازه پرسپولیس فرســتاد که مدافعان دوباره توپ را راهی کرنر کردند و این بــار بیرانوند توپ را مهار و با یک پاس بلند علیپور را صاحب توپ کرد.

دقیقه ۰5: ضربه علیپور از پشــت محوطه جریمه با اختالف از باالی دروازه استقالل راهی اوت شد و این در حالی بود که مهدی رحمتی با اعتراض تند نسبت به بازیکنان تیمش از آنها میخواست مانع از شکلگیری فضا برای حریف شوند.

در دقیقه 55 علیپور در محوطه جریمه استقالل ســرنگون شــد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که تصمیمش هم درست به نظر میرسید.

دقیقــه :56 بعد از درگیری شــجاع و تبریزی در نزدیکی دروازه پرسپولیس تماشاگران استقالل اقدام به پرتاب اشــیا کردند که داور توپ را برداشــت و برای یکی دو دقیقه بازی را قطع کرد.

دقیقه ۹5: ضربه کاشــته اســتقالل را مدافعان پرســپولیس برگشــت دادند کــه توپ برگشــتی به سهرابیان رسید و شــوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه :62 پیشروی احمد نوراللهی از میانه زمین به داخل محوطه جریمه اســتقالل با ضربه مناسبی در پایان از ســوی او همراه نشد تا رحمتی این بار توپ را از کنار دروازه به جریان بیندازد.

دقیقه :63 پاس در عمق بــرای علیپور با حرکت این بازیکن داخل محوطه جریمه و شــارژ ســهرابیان همراه شد اما فغانی اعالم کرد خطایی رخ نداده و بازی را ادامه داد.

دقیقه :65 فرشــید اسماعیلی با حرکات تکنیکی و ورود به محوطه جریمه موقعیت خوبی را نصیب خود کرد که در نهایت ضربه نهایــیاش در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۹6: نوراللهی پا به توپ وارد محوطه جریمه استقالل شد اما در ارسال پاس آخر بیدقت عمل کرد و مدافعان استقالل توپ را دفع کردند.

دقیقه ۰۷: اســماعیلی ضربه کرنر را روی دروازه فرستاد که بیرانوند توپ را مهار کرد و دچار مصدومیتی جزیی شد.

دقیقه 2۷: ضربه کاشــته پرسپولیس را نوراللهی روی دروازه فرستاد که رحمتی توپ را دفع کرد.

دقیقــه 5۷: نوراللهی روی اســماعیلی مرتکب خطا شــد که توپ را زکیپور بیدقت فرســتاد اما باز هم بازیکنان پرسپولیس روی اسماعیلی مرتکب خطا شدند. این ضربه پشت محوطه جریمه را کریمی زد که توپ از باالی دروازه با فاصله زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۹۷: ارسال عالیشــاه یک موقعیت گلزنی برای پرسپولیس ایجاد کرد ولی مدافعان استقالل توپ را دفع کردند.

دقیقه 2۸: حرکت گادوین منشا و ضربه زمینی او از پشت محوطه جریمه بدون شکل دادن خطری روی دروازه استقالل راهی اوت شد.

دقیقــه 5۸: کمــال کامیابینیا فرصت ســرزنی فوقالعادها­ی روی ارسال کرنر بشار رسن به دست آورد اما ضربهاش راهی اوت شد.

اســتقالل بازی را خوب شروع کرد و مالکیت توپ را در اختیار گرفت اما بازی فیزیکی پرســپولیس خیلی زود باعث شد آبیها قافیه را ببازند و تنها روی به اعتراض به داوری بیاورند. در ادامه اما پرسپولیس توانست توپ را در اختیار خود دربیاورد و نخستین موقعیت بازی هم روی ارسال نوراللهی و ضربه سر علیپور با اختالف کمی راهی اوت شد.

استقالل با ســود بردن از قدرت حمل توپ باالی طارق همام قصد داشــت شــرایط را در میانه میدان در اختیار بگیرد و جنگ این هافبک عراقی با بشــار رسن برای صاحــب موقعیت کردن حملــه وران تیم خودی صحنههــای جالبی را رقم زد. این دیــدار کمموقعیت، پراشــتباه و البته فیزیکی که با تنها دو کرنر در نیمه اول همراه شــد و ســهم هر کدام از تیمها یک کرنر بود در 5۴ دقیقه ابتدایی با تســاوی بدون گل خاتمه یافت تا هواداران به درخشش ستارههای سرخابی در نیمه دوم امید ببندند.

بازی در نیمــه دوم هرچند بهتر از نیمه اول بود اما همچنان بازی بدون هدف و حمالت هیجانانگیز باعث شد یکی از پربرخوردتر­ین و بیکیفیتتری­ن دربیهای چند فصل اخیر را شاهد باشیم.

وینفرد شفر در همان آغاز نیمه دوم طارق همام را از زمین خارج کرد تا شــوک بزرگی به هواداران تیمش دهد. بازیکنی که در نیمه اول بارها مورد هدف بازیکنان پرسپولیس قرار گرفته و خودش نیز البته بازی فیزیکی انجام داد. به نظر میرســید برانکو و ســرمربی آلمانی استقالل در سومین جدال خود کامال از شطرنجی که در این بازی پیش گرفته بودند آگاه بودند و همین مســاله باعث شــد بازیکنان دو تیم در اجرای حرکات تاکتیکی مدنظر خود و سرمربی تیم دچار مشکل بزرگی شوند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran