Iran Varzeshi

درخشان: بدون چون و چرا تابع قانون هستم

-

محمد درخشان، رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه در تماس با مســووالن وزارت ورزش آمادگــی خــود را برای کنــار رفتن از ریاســت فدراســیون جودو بهدلیل بازنشسته بودن اعالم کرده معتقد اســت، بدون چون و چــرا باید تابع قانون بود.

محمد درخشــان دربــاره وضعیت ماندن یا کنار رفتنش از ریاســت فدراســیون جودو پس از ابــالغ قانون منع بهکارگیری بازنشســتگ­ان در دستگاههای اجرایی میگوید: «همانطور که قبال هم اعالم کردم االن هم میگویم کامال تابع قانون هســتم و هر زمانی که به بنــده بگویند میروم و جای خود را به جوانان میدهم.»

رییس فدراسیون جودو درباره موضع ریاست فدراسیون والیبال مبنیبر اینکه این قانون عطف به ماســبق نمیشــود و اگر قانون جدیدی وضع شــده شامل روســایی اســت که با قانون جدید انتخاب میشوند نه روسای قدیمیتر تاکید دارد: «اصال چنین نظری ندارم و موافق این نظر نیستم. وقتی قانونی ابالغ میشــود همه باید بدون چون و چرا از آن تمکین کنیم. من خودم با دوســتان وزارت ورزش تمــاس گرفتــم و گفتم همه جوره برای اینکه ورزش ایران دچار تنش نشود و از این گردنه عبور کند همکاری میکنم و کامال آمادهام کنار بروم.»

درخشــان در پاســخ به این ســوال که آیا فدراســیون جهانی در جریان ایــن موضوع قرار گرفتــه و اینکه آیــا او نیز ســعی میکند مانند برخی روسای بازنشسته فدراسیونها­ی ورزشی از اهرم فدراســیون جهانی برای دور زدن این قانون اســتفاده کند یا خیر تاکید دارد: «بهدلیل اینکه افرادی ایرانی با اتحادیه جودوی آســیا همکاری میکنند، متاســفانه آنها در جریــان این موضوع قــرار گرفتهاند اما این به معنای این نیســت که من بخواهم اقدامی بکنم یا آنها برنامهای برای این موضوع داشته باشند.»

رییس فدراسیون جودو ادامه میدهد: «فقط در جریان رقابتهای جهانی باکو، رییس اتحادیه جودوی آســیا بهصورت سرپایی وقتی من را دید از من پرســید ماجرا چیست و بههمین خاطر من فهمیدم کــه او در جریان این موضوع قرار گرفته اســت. حال اینکه فدراســیون جهانی نیز از این موضوع مطلع شده یا خیر را نمیدانم.»

درخشــان در پایان تاکید دارد: «از رسانهها انتظار داریم با موضوع کنار رفتن بازنشستهها بهتر برخورد کنند و اینگونه القا نکنند که بازنشستگان دنبال دور زدن قانون هســتند تا همچنان ســر کار باشــند. ما 0۳ ســال برای دولت کار کردیم بعد خواســتار ادامه کار ما و بازگشــتما­ن به کار شدند. حاال هم چند سالی اضافهتر کار کردهایم و اینبار تشــخیص دادهاند ما کنار برویم و جایمان را به جوانان بدهیم که ما هم تبعیت میکنیم اما نباید فضا را به سمتی ببرند که انگار بازنشستگان غاصب هستند و با آنها اینگونه رفتار کنند.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran