Iran Varzeshi

دو معلم بزرگ برای دیباال

رونالدو و مانجوکیچ، ستارگان یوونتوس در دیدار با ناپولی

- مارک دویل ‪Mark Doyle‬

پائولو دیباال، مهاجم یوونتوس و آرژانتین خوشــحال است که او تنها بازیکن دنیا اســت که در حال حاضر هم کنار کریســتیان­و رونالدو بازی میکند و هم میتواند همبازی لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین باشد.

این بازیکن شــماره 10 بیانکونری همچنین باید خوشحال باشد که هر هفته کنار ماریو مانجوکیچ حضور دارد. مانجوکیچ فوق ستاره نیست. او هرگز فوق ســتاره نبوده اســت، حتی در بایرن مونیخ که با گلهایش کمک کرد این تیم در ســال 2013 فاتح لیگ قهرمانان شــود، با وجود تالشهای بسیارش، و بازی تهاجمی فداکارانها­ش. او بازیکنی است که بهشدت دستکمش میگیرند. باواریاییه­ا اجازه دادند او چهار ســال پیش با قیمت تنها 22 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید برود. اشتفان افنبرگ، هافبک ســابق بایرن در تابستان در یک سایت نوشــت: «من هرگز درک نکردم که چرا بایــرن او را فروخت. مانجوکیچ یکی از ســه مهاجم برتر دنیا اســت. اگر او تا این حد ســنش باال نبود، قیمتش در بازار 200 میلیــون یورو بود. مــن او را به ده تا بازیکن مثل نیمار ترجیح میدهم.»

هیــچ کس در یووه با ایــن نظر مخالف نیست. نیمار شاید بازیکنی با نام بزرگ باشد اما مانجوکیچ بازیکنی برای دیدارهای بزرگ است. او این را شنبهشب بهخوبی نشان داد.

یوونتوس مقابل ناپولی بازی داشــت. این دیدار نه در لیگ قهرمانان بود و نه در سطح فینال جام جهانی. در واقع حتی نبرد قهرمانی سری آ هم نبود، حتی با وجود جوی که رسانهها ایجاد کرده بودند.

در واقع این تنها بزرگترین بازی فصل تا اینجای کار بود. این بازی نبرد دو تیم صدر جدول بود که انتظار میرفت مشخص کند این دو تیم تا چه حد مدعی کسب جام در پایان فصل هستند.

در نهایــت، چیــز خاصی مشــخص نشــد و همه چیــز را از پیش میدانســتی­م. ناپولی با وجود فوتبال زیبایــش، آن بیرحمی الزم برای اینکه مانع هشتمین قهرمانی پیاپی یوونتوس در سری آ شود را ندارد. بیانکونری برندهای زنجیرهای است. آنهــا حاال دو بازیکن برتر دنیا در فوتبال تهاجمی را در اختیار دارند: مانجوکیچ و رونالدو.

مهاجــم پرتغالی یوونتوس گل نزد امــا در پاس گل هتتریک کرد. او خاطرات روزهای دور در منچســتریو­نایتد را زنده کرد و با یک حرکت عالی از کنارهها، توپ را برای مانجوکیچ ارســال کرد و او هم با ضربه سر گل مســاوی را زد. گل اول دیدار را دریس مرتنس با حرکتی فوقالعاده برای ناپولی به ثمر رسانده بود.

مردان کارلو آنچلوتی تا پیش از دریافت گل تساوی تیم برتر میدان بودند. آلن در میانه میدان کنترل همه چیز را در دســت داشت و اوضاع را به سود ناپولی برگردانده بود.

اما رونالدو سرنوشــت بازی را تغییر داد. ابتدا ســانتر بسیار دقیق او باعث گل مســاوی شد و ســپس شوت از راه دور او به تیر برخورد کرد و مقابل پای مانجوکیچ افتاد که با خونسردی آن را گل کرد. این چهارمین گل او در هفت بازی اخیر در ســری آ بود که بهترین عملکرد او در آغاز مسابقات را رقم زد.

پــس از آنکه ماریو به دلیل خطای خشــن روی دیباال اخراج شــد، لئوناردو بونوچی کار را تمام کرد و ضربه ســر رونالدو را در مقابل دروازه به گل تبدیل کرد.

رونالدو میتوانســت گل چهارم را هم بزند که ضربه او از کنار دروازه بــه بیرون رفت اما با این حال نبایــد فراموش کرد که او نمایش انفرادی فوقالعادها­ی داشت. رونالدو در جایی که میباید میدرخشید، درخشید. مانند مانجوکیچ.

از ســوی دیگر، دیبــاال همچنان دارد تالش میکنــد که یاد بگیرد بهصورت مداوم بدرخشد. او برای این کار بهترین معلمان دنیا را در کنار خود میبیند. منبع: سایت گل

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran