Iran Varzeshi

واکاوی حذف تیم نوجوانان؛ فدراسیوننش­ینها جوابی ندارند

-

عبــاس چمنیــان در مصاحبه قبلی خود بعــد از حذف تیــم نوجوانان گفته بــود تیمش از کــرج آن طرفتر نرفته و اردوی خارجی و بــازی تدارکاتی جالبی انجام نداده بود اما هند و اندونزی دو تیم همگروهش کلی بازی تدارکاتی داشتهاند و با تدارک بهتر وارد مســابقات قهرمانی آسیا شدند.

حــاال و بعد از حذف تیــم نوجوانان ســایت فدراســیون فوتبال مصاحبهای با اعضای کمیتــه فنی فدراســیون گرفته تا نشــان دهد امکانات برای این تیم کم نبــوده و فدراســیون برای آماده ســازی تیم نوجوانان کم نگذاشــته است. مرتضی محصــص در این بــاره میگویــد: «اگر بخواهیم واقعیتها را بگوییم باید بپذیریم که برای آمادهســاز­ی ایــن تیم هیچ کم کاری صــورت نگرفــت. هم فدراســیون فوتبال تمامی امکانات الزم را پیش بینی کــرده بود و هم کادر فنی زحمات زیادی کشیدند و با تمام وجود برای موفقیت تیم تالش کردند. با این حال باید واقعیتهای فوتبــال را بپذیریــم و نــگاه متفاوتی به اینگونه نتایج داشــته باشــیم. در همین مســابقات شاهد هســتیم که تیمی مثل ازبکستان برخالف دورههای گذشته نتایج خوبی نمیگیرد یا حتی تاجیکســتا­ن بر خالف انتظار، کره شمالی را حذف میکند. به طور کلی در مســابقات اینچنینی و در رده نوجوانان هیچ تیم و کشوری همیشه و در همه ادوار موفق نیســت بلکه شرایط دورههای مختلف متفاوت است.»

رییــس کمیتــه فنــی و توســعه فدراسیون فوتبال گفت: «من هم از حذف این تیم ناراحت هســتم امــا نباید زانوی غم بغــل بگیریم بلکه باید چشــمانداز و هدف درستی برای خودمان تعریف کنیم. هدف از شــکلگیری تیمهــای نوجوانان و جوانــان چیســت؟ غیر از این اســت که میخواهیم پشــتوانه مناســبی برای تیمهای المپیک و بزرگســاال­ن خودمان ایجاد کنیــم؟ ما به دنبــال نتیجهگیری در آن ردهها هســتیم و به همین منظور باید به فکر آموزش صحیح ردههای سنی پایینتر باشیم تا پشــتوانه مناسبی برای تیمهای باالتر ایجاد شود. ما میتوانیم به آینده همین تیمها هم امیدوار باشــیم و از اســتعداده­ای شناسایی شده به خوبی استفاده کنیم.»

فریدون معینی رییس کمیته جوانان هم موضع منفعالنــه­ای درباره این حذف گرفته و هنوز نمیداند دلیل این اتفاق چه بوده است: «فدراسیون در کنار بازیکنان و کادر تیم زیر 16 سال پسران همه تالش خود را به کار گرفتند. در حال فکر کردن روی این مساله هستیم که چرا این اتفاق افتاد. همه چیز خوب بود. اردوهای مناسب داشتیم و تدارکات بسیار خوب بود. تیم از لحاظ جســمانی آماده بود اما نتیجه الزم به دست نیامد. باید بررسی عمیقتری در این مساله صورت بگیرد. کادر ما بهترین نتایج و عملکرد را داشتند و حتی در جام جهانی موجب افتخار شدند. باید ارزیابی شــود تا بتوانیم با رفع مشــکالت، از این موضوع بهعنوان فرصت اســتفاده کنیم تا آیندهای بهتر را رقم بزنیم.»

وی ادامــه داد: «کنتــرل فکــری بازیکنان بســیار سخت بود و تمام مهارت خود را از یاد بردنــد، در بازی اول خوب نبودیم امــا رفته رفته در بازیهای بعدی بهتر شدیم.»

معینــی گفت: «برنامه ریزی بســیار مهم اســت. باید بررســی دقیق داشــته باشیم. اگر راه درســت را پیدا نکنیم این مســاله تکرار میشود. باید نقاط ضعف را پیدا کنیم و ســپس راه حل را. کادرفنی ما بســیار خوب زحمت کشید و کوتاهی نداشت. بازیکنان فداکارانه بازی کردند اما شــاید آمادگی ذهنی به طور کافی نبود و باید بیشتر تالش کنیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran