Iran Varzeshi

سیدجالل گل میزند یا پدرو میگوئل؟

-

از بین بازیکنان خط دفاع الســد شاید بتوان پدرو میگوئل اسپانیایی را بهعنوان یک مهره اصلی برگزید و عملکردش را با سیدجالل حسینی مقایسه کرد. مدافع شماره 2 السد در بازیهای مرحله گروهی هم مقابل پرسپولیس به میدان رفته بود و همچنین در مصاف با استقالل جزو بازیکنان اصلی تیم قطری بود. به همین دلیل شاید بد نباشد عملکرد او را با سیدجالل حسینی بهعنوان اصلیترین مهره خط دفاعی پرسپولیس به مقایسه بگذاریم.

نخســتین آیتم، شــمردن دقایق و تعداد بازی آنهاست. در این فصل از لیگ قهرمانان هر دو بازیکن 9 بار در ترکیب اصلی تیمهایشــا­ن بازی کرده و یک مسابقه را از دست دادهاند. نکته مهمتر اما این است که هیچ کدام در این 9 بازی تعویض نشدهاند. جالب اینجاست که سیدجالل در فاز حمله هم به تیمش کمک کرده. او 3 شــوت در چارچــوب دارد، یک پاس گل داده و دو گل حیاتی هم برای پرسپولیس زده است، در حالی که پدرو نه شوت در چارچوب دارد، نه گل زده و نه پاس گل داده است.

در عــوض پــدرو 4 پــاس کلیــدی بــه همبازیانش داده و ســیدجالل یکی. در تعداد پاس موفق اما باز هم ســیدجالل پیش است و در ازای 304 پــاس صحیح او، پدرو 262 پاس داده. دقت پاس این دو بازیکن هم تقریبا یکی است. سیدجالل 80 درصد و پدرو 80/4 درصد اما مدافعــان را باید در عملکرد تدافعیشــا­ن ســنجید که پدرو 55 بار همبازیانش را پوشش داده و سهم سیدجالل 37 بازی بوده.

در دفع توپ هم سیدجالل یک بار و پدرو 3 بــار موفق بودهانــد. در جلوگیری از حمالت حریف سیدجالل 15 و پدرو 14 بار به موفقیت رســیدهاند اما پدرو 8 بار موفق شــده خطا بگیرد و سیدجالل دو بار. ضمن اینکه هر دو نفر تا اینجا دو بار کارت زرد گرفتهاند و یک جلســه محرومیت را پشت سر گذاشتهاند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran