Iran Varzeshi

آفسایدگیری

آسانترین راه برای مهار آقای گل آسیا

-

علــی علیپور و بغداد بونجاح از معدود بازیکنان پرســپولیس و الســد هســتند که در هر 10 بازی آسیایی تیمهایشان به میدان رفتهاند. هر دو در ده بازی آســیایی حضور داشتهاند اما بونجاح یک بار از روی نیمکت بازی را شروع کرده و بهعنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده است. در عوض علیپور 5 بــار در نیمه دوم تعویض شــده که این اتفاق تنها یــک بار برای مهاجم الجزایری السد رخ داده است.

علی علیپور در مجموع 864 دقیقه در لیگ قهرمانان 2018 بازی کرده که این عدد در مورد بغداد بونجاح 841 اســت. حال آنکه علیپور 4 گل زده امــا بونجاح بــا 12 گل زده آقای گل این دوره از لیگ قهرمانان اســت. در واقع مهاجم الجزایری السد هر 70.1 دقیقه گل زده و برای مهاجم پرســپولیس هر 216 دقیقه یک گل ثبت شــده اســت. علیپور تا اینجا 15 شوت به سمت دروازه حریفان شلیک کرده اما عدد بغداد در این آیتم 22 است. هر چند دقت شــوت علیپور بیشتر است و 57.5 درصد او به 53.5 درصد بغداد میچربد.

علیپور یک پنالتی برای پرسپولیس گرفته و بغداد دو تا برای الســد. مهاجم شــماره 70 ســرخها یک پاس گل داده و بغداد ســه تا. در تعداد پاس کلیدی امــا علیپور 13 به 9 پیش است. هر دو نفر یک بار هم برای تیمهایشان پنالتی گرفتهاند. در تعداد پاس درســت برتری 156 بر 146 با بغداد است. دقت پاس این مهاجم الجزایری هــم 71.5 درصد بوده و علیپور5.96 درصد را ثبت کرده اســت. بونجاح 16 دریبل موفق داشته اما علیپور 11 بار از حریف مستقیمش عبورکرده. علیپور 13 بــار از حریف خطا گرفته و بغداد 15 تا. علیپــور یک کارت زرد هم در کارنامه دارد و بونجاح کارتی نگرفته است.

عجیب است که بغداد در این ده بازی 23 بار در آفساید مانده اما علیپور فقط 6 بار در تله آفســاید گیر کرده است. این یعنی که پرسپولیس میتواند با آفسایدگیری درست، شانس گلزنی را از بونجاح بگیرد.

رقابت آقــای گل و آقای کلینشــیت. آنهــا در واقع در حال تمریــن رقابت بــرای مقابله با بهترینهای الســد هســتند. بیرانونــد باید مقابل آقای گل لیگ قهرمانان بایســتد و علیپور هم امیدوار اســت که دروازهبان اصلی الســد به بازی نرســد.

این تصویر همانی است که خیال برانکو و پرسپولیس را راحت کرد. همه نگران سیدجالل بودند که او سرماخوردگی را هم مغلوب کرد و با آمادگی و انگیزهای بیش از همیشه تمرینهای آخر را انجام داد.

رقابت دستیاران برانکو. البته ایگور به کریخوانی با بازیکنان پرسپولیس عادت دارد اما این بار مارکوی بدنســاز را به چالش شوتزنی فراخوانده تا هم خودش ســرگرم شــود و هم علیرضا بیرانوند را برای مقابله با گلزنان السد آماده کند.

چنین شــایان مصلح باانگیزهای را پیشتــر در تمرینات ندیده بودیــم. او حاال کــه قرار اســت در بهترین خط دفــاع ایران جــای بگیرد، جدیتــر تمرین میکنــد و امیدوار اســت که غیبت طوالنیمــد­ت ماهینی او را در ترکیــب اصلی نگه دارد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran