Iran Varzeshi

به خاطر قوانین جدید مجبور شدیم قید خجسته را بزنیم

-

ســرمربی تیم ملی جودی نابینایــا­ن و کمبینایان پس از حذف علیرضا خجســته جودوکای وزن ۳7 کیلوگرم کشــورمان از بازیهای پاراآســیا­یی جاکارتــا تاکید دارد کــه بهخاطر قانون جدید اتحادیــه جهانی جودو، افراد معلول، حق شرکت در مسابقات افراد سالم و یا بالعکس را نخواهند داشت.

محمدرضا حاجیوســفز­اده ســرمربی تیــم ملی جــودوی نابینایان و کمبینایان کشــورمان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی اندونزی میگوید: «در مســابقات جهانی باکو که هفته پیش برگزار شد اتحادیه جهانی جودو قانون جدیدی را مصــوب کرد مبنی بر اینکه افرادی کــه از معلولیت کمتری در جودو و تمام رشــتههای وزنی برخوردارند، طبق قانون دیگر حق شرکت در مسابقات افراد ســالم را نخواهند داشت و جودوکاها باید یکی از دو مسابقه افراد سالم یا معلول را انتخاب کنند.»

حاجیوســفز­اده ادامه میدهد: «علیرضا خجسته در حال حاضر از نظر کالسبندی پزشــکی در گــروه B3 قرار دارد که با عینــک حتی میتواند رانندگــی کنــد اما به خاطــر این قانــون در صورت شــرکت در بازیهای پاراآســیا­یی، دیگر نمیتواند در مســابقات افراد سالم شرکت کند. البته طی صحبتی که با علی خجســته داشتیم به او اعالم کردیم که تصمیم با خودش اســت که میخواهد در آینده با تیم جودوی نابینایان و کمبینایان همکاری داشته باشد و یا از این تیم جدا شود و به تیم جودوی افراد سالم ملحق شود. او هم تاکید کرد به خاطر اهدافی که در آینده دارد، دوست دارد با تیم ملی جودوی افراد سالم همکاری کند.»

یوســفزاده در پایان درباره وضعیت جودوکاهــا­ی اعزامی به بازیهای پاراآســیا­یی میگوید: «در این مسابقات ما با تیم کامل و با 7 جودوکا راهی اندونزی میشــویم که در بخش انفرادی و تیم بــه تیم رقابت خواهیم کرد. البته در تمام وزنها شــانس مدال داریم و امیدواریم بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran