Iran Varzeshi

روزهای آشفتگی

مشکالت منچستریونا­یتد و مورینیو ادامه دارد

- ‪Jacob Steinberg‬ منبع: گاردین

پل پوگبا آخرین بازیکن منچستریونا­یتد بود که از رختکن تیمش در لندن خارج شد. این بازیکن فرانســوی لبخند روی لب داشت که گروهی از خبرنگاران، امیدوارانه خواستند بــا او صحبــت کنند اما زمانی که او ســرش را برگردانــد تــا ببیند چه افــرادی صدایش کردهاند، ســرش را تکان داد و پرسید: «نکند میخواهید من را مرده ببینید؟!»

همه چیز مشــخص شــده بــود. ژوزه مورینیو در اتوبوس تیم نشســته بود و اینکه پوگبــا تصمیم گرفته بــود حرکت اتوبوس را به تعویــق نیندازد احتمــاال بهترین تصمیم ممکن بود. او تصمیــم گرفت حرکت کند تا اینکه به آتشــی که دامن منچستریونا­یتد را فراگرفتــه دامن بزند. هفته پراتفاقی ســپری شــده بود و مورینیو گفته بود که پوگبا دیگر هرگز کاپیتان یونایتد نخواهد بود. این دو در تمرینات هم با هم به مشــکل خورده بودند و به نظر میرسید که اکنون زمان مناسبی برای صحبتهای جنجالی نیست.

امــا نمیتوان ایــن رفتار پوگبــا را در حمایت از مربیاش دانست. این حرف او نشان میدهد که در یونایتد چه خبر است. یونایتد در وضعیتی آشفته به ســر میبرد و مورینیو پــس از آنکه گفت هیــچ بازیکنی بزرگتر از باشگاه نیست، پیام دیگری هم فرستاد و پوگبا را در دقیقه 70 شکســت ســه بر یک مقابل وستهم تعویض کرد.

اگر استعدادیاب­های بارسلونا در ورزشگاه حاضر بوده باشند از نمایش همچنان بیفروغ پوگبــا بیتردید خســته شــدهاند. مورینیو میگوید که این بازیکن 25 ساله باید خودش را در آینــده نگاه کند. پوگبــا مانند بازیکنی بازی نمیکنــد که بهتازگــی قهرمان جهان شده اســت اما عملکرد او نشــان از بیماری گســتردهتر­ی دارد که به جان یونایتد افتاده است.

این مورینیو بود که مشــکل را آغاز کرد. هیچ مربــی نمیتواند بازیکنانــ­ش را چنین مداوم در مأل عام سرزنش کند و امیدوار باشد که مشــکلی پیش نیاید. این مورینیو بود که پس از شکســت مقابل دربــی کانتی در جام اتحادیه، فیل جونــز و اریک بایی را به صالبه کشــید و او بــود که ذهنیت تیمــش مقابل وستهم را نکوهش کرد.

یونایتــد هیچ برنامهای بــرای رهایی از دست مورینیو ندارد، بهویژه که دیدار سهشنبه در خانه والنسیا در پیش است. با این حال این جو منفی حاکم بر یونایتد بیتردید دارد تاثیر بسیار بدی روی این تیم میگذارد.

یونایتــد در بازی با وســتهم تالش کرد پــس از گل زودهنــگام فلیپه اندرســون به جریان بازی برگردد امــا فوتبال آنها بیرمق بود. تیم مانوئل پیگرینی بهندرت به دردســر افتاد و سپس در دقیقه 43 روی شوت آندری یارمولنکو که به ویکتور لیندلوف برخورد کرد، به گل دوم رسید.

مورینیو نام الکســیس سانچس و جسی لینگارد را در فهرســت نگذاشته بود و اسکات مکتامینی را در ســمت راســت خط دفاعی ســهنفره تیمش گمارده بود. یونایتد که باید مقابل والنســیا نمایش بهتری داشته باشد، با سیستم 3-5-2 تیمی سردرگم بود. مارکوس رشــفورد که به جای لیندلــوف به بازی آمد فاصله را بــه یک گل کاهــش داد اما مارکو آرنائوتووی­چ سرنوشت تیم مورینیو را در دقیقه 74 مشخص کرد.

لوک شــاو پــس از بازی گفــت: «اگر راســتش را بخواهید فاجعه بــازی کردیم. ما مانند تیمی نبودیم که بتواند وستهم را ببرد. بــه نظرم از نظر فردی و از نظر تیمی افتضاح بودیم. باید بــه عملکرد خود بهعنوان بازیکن بنگریم. ما آنهایی هســتیم که در زمین بازی میکنیــم. مربی که در زمیــن حضور ندارد، دارد؟ او تیمــی را به زمین میفرســتد که به اعتقادش میتواند برنده بازی باشــد. ما تیم بسیار قدرتمندی داشــتیم. هیچ بهانهای هم نداریم. بهعنوان بازیکن اصال خوب نبودیم.»

یونایتد با وجود کیفیت باالی بازیکنانش، پس از هفت بازی در رده دهم جدول اســت. آنهــا 9 امتیــاز کمتــر از منچسترســی­تی و لیورپول دارند و هفت امتیاز با چلســی فاصله دارند. آرسنال و تاتنهام هم پنج امتیاز بیشتر از آنهــا دارنــد. یونایتد به دلیــل تفاضل گل کمتر پایینتر از بورنموث اســت و فاصلهاش تا منطقه ســقوط کمتر است تا صدر جدول. شــاید هم هیچ حرفی نمانده بــود که پوگبا بتواند بزند.

 ??  ?? پوگبا در جواب خبرنگاران: میخواهید من را مرده ببینید؟!
پوگبا در جواب خبرنگاران: میخواهید من را مرده ببینید؟!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran