Iran Varzeshi

مارادونا: مسی باید با آرژانتین خداحافظی کند

اسکالونی به درد تیم ملی نمیخورد

- منبع: سایت گل

دیگــو مارادونا اســطوره فوتبال آرژانتیــن بــه لیونل مســی توصیه کــرده خداحافظــی­اش از تیم ملی را دایمــی کنــد چون ابهــام درباره آینده فوقســتاره بارســلونا در تیم ملی همچنــان ادامه دارد. مســی و آرژانتین جام جهانی خوبی را پشــت سر نگذاشتند و بعد از دومی در گروه بــا ارائه بازیهای ضعیــف و پایینتر از حد اســتاندار­د، در نخستین مانع حذفی مغلوب فرانســه شدند که در نهایت قهرمان جهان شد.

خورخه ســامپائول­ی بعــد از آن حذف کارش را از دســت داد و مسی در دو فهرســت بعدی که از ســوی لیونل اسکالونی، مربی موقت آرژانتین اعالم شده جایی نداشته. مسی درباره آینــدهاش در تیم ملی بــا قاطعیت چیــزی نگفته اما مربی ســابقش در آلبیسلســت­ه میگویــد نباید به تیم ملی آرژانتین برگردد. مربی دورادوس مکزیک بــه کالرین گفــت: «من به مســی چه میگویم؟ میگویم به تیم ملی برنگرد، بازنشســته شو. تیم زیر 15 سال میبازد و تقصیرش را گردن مســی میاندازند. در برنامه بازیهای لیگ راسینگ مقابل بوکا قرار میگیرد و مســی را سرزنش میکنند. همیشه تقصیر با او است، بس کنید. من به او میگویم، دیگر نرو، مرد! بگذار ببینیم خودشان میتوانند کاری کنند، بگذار ببینیم واقعا آدمهای بزرگی هستند.

دلــم میخواهد به همه کســانی که بیجهت انتقاد میکنند، جواب نه چندان مودبانهای بدهد چون تقصیر او نیست که ما قهرمان جهان نمیشویم. خب، ما همه امیدمان را به او بستهایم امــا وقتی شــما به پیســت میروید، امیدواریــ­د اســبتان برنده شــود و هشتم میشــود. در فرمول یک، فتل اتومبیل خیلی خوبی دارد و همیلتون او را شکســت میدهد. در حال حاضر تیم ملی برای من و مردم کشور هیچ کاری نمیکند. آن تعصب را از دست دادهایــم، نه بــرادر، حتــی نمیتواند مقابل نیکاراگوئه و مالت درست بازی کند. همه آن اعتبار و ارزشــی که به دست آورده بودیم را دور میاندازیم.»

وقتی از او سوال شد دوست دارد چه کسی جانشین ســامپائول­ی شود نــام مربی برنده جــام جهانی 1978 یعنی سزار لوییس منوتی را آورد که االن 79 ساله اســت. او همچنین به شدت عصبانی بود از اینکه اسکالونی پیراهن شــماره 10 تیم ملی را معلق کرده تا مسی درباره آیندهاش تصمیم بگیرد: «او یک احمق است چون اگر من رفتم و پیراهن شــماره 10 را به مسی دادم، او هم به نفر بعدی میداد. مسخره اســت و عصبانیام میکند. اســکالونی آدم خوبی است اما حتی نمیتوانــد ترافیــک را مدیریت کند؛ چطور میتوانیم تیم ملی را به دست او بدهیم.

ایــن تیمی که خیلیها دندان و سرشان در آن شکسته را میخواهید به اســکالونی بدهید. حاال اسکالونی ابــراز آمادگی میکند امــا من هرگز یادم نمیآید برای تیم ملی آرژانتین گل زده یا کاری کرده باشد. بهعنوان یک انسان خیلی خوب است که با او غــذا بخوریم اما بهعنــوان مربی تیم ملی نه.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran