Iran Varzeshi

فعال فقط یک تیم از لیگ یک سقوط میکند

-

برابر با آییننامه لیگ یک و از آنجایی که نفت تهران از مســابقات کنارهگیری کرده و تیم مشکیپوشــا­ن هم از جدول کنار گذاشته شده تنها یک تیم به دسته دوم سقوط میکند.

فریبرز محمودزاده مســوول برگزاری بازیهای لیگ یک در مورد این مســاله میگوید: «خیلیها میگویند اجرای این بخش از آییننامه، بازیهای دســته اول را بخصوص در هفتههای پایانی به چالش میکشد و ممکن اســت باعث بروز مشکالتی شود. همانند مشکالتی که پیشتر در زمان حضور راهآهن و صبای قم ایجاد شــده بود. به باور این دوستان ســقوط تنها یک تیم از جمع 16 تیم و آن هم در صورتی که هفتههای متمــادی به پایان بازیها باقی مانــده رقابت را در انتهای جدول از بین میبرد و از ســویی ممکن است باعث بروز رخدادهایی شود که سالمت بازیها را زیر ســوال ببرد. این دغدغهها قابل درک و احترام است و قرار اســت در این زمینه گزارش مکتوبی به هیات رییسه سازمان لیگ برتر ارائه شــود. در صورت موافقت هیات رییســه همان آییننامه را اجرایی میکنیم. یعنی صعود دو تیم به لیگ برتر و ســقوط ســه تیم به دسته دوم. در صورت اجرایی شدن این بخش از آییننامه بازیهای دسته اول 16 تیمی باقی میماند.»

محمــودزاد­ه در رابطــه بــا اینکه آیــا بازیها در پایــان دور رفت قرعهکشی میشــود تا هر هفته دو تیم با قرعه استراحت روبهرو نشود؟ توضیــح میدهد: «در حــال حاضر چون بازیهــا در میانههای راه دور رفت اســت، نمیشــود این گونه تعبیر کرد که امــکان این کار در هیچ برهه زمانی وجود ندارد که اینطور نیســت. مــا میتوانیم در پایان دور رفت بازیها را قرعهکشــی کنیم. همانند کاری که در لیگ برتر جزیره انجــام میشــود. در این صــورت میزبانی و میهمانی در دور برگشــت مشخص اســت و تنها رویارویی تیمها دوباره رقم خواهد خورد. در این صورت در دور برگشــت تیمی با قرعه اســتراحت روبهرو نخواهد شــد. این درخواســت در حال تنظیم شــدن و ارائه به هیات رییسه سازمان لیگ برتر است.»

با حذف مشکیپوشان از جدول صدرنشینی از قشقایی گرفته شد

کمیته مســابقات سازمان لیگ جدول لیگ دســته اول فوتبال را بعد از حذف تیم مشکیپوشــا­ن از رقابتهای فصل 97-98 منتشرکرد.

در این جدول تیم مشکیپوشان از جدول لیگ کنار گذاشــته شــده. پیــش از این هم نفت تهران از لیگ دســته اول کنار گذاشــته شده بود.

امتیــاز تیمهایــی کــه با مشکیپوشــا­ن بازی داشــتند نیز از جدول کســر شده که به این صورت صدرنشین مســابقات تغییر کرد و قشقایی جای خود را به آلومینیوم اراک داد.

هفته هفتم لیگ یک چهارشنبه 97/7/18

خونه به خونه بابل ............................................................................ بادران تهران ورزشگاه: هفتم تیر بابل، ساعت 15:00 مس رفسنجان ..................................................................... پرسپولیس پاکدشت ورزشگاه: شهدای رفسنجان، ساعت 15:15 ملوان بندرانزلی .......................................................................... گلگهر سیرجان ورزشگاه: تختی انزلی، ساعت 15:30 نود ارومیه ....................................................................................... آلومینیوم اراک ورزشگاه: تختی ارومیه، ساعت 15:30 قشقایی شیراز ...................................................................................... مس کرمان ورزشگاه: پارس شیراز، ساعت 15:45

پنجشنبه 97/7/19

شاهین شهرداری بوشهر ................................................................... اکسین البرز ورزشگاه: شهید بهشتی بوشهر، ساعت 17:00 کارون اروند خرمشهر .............................................................. شهرداری ماهشهر ورزشگاه: نفت و گاز اروندان خرمشهر، ساعت 17:15

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran