Iran Varzeshi

استقالل‌مهیای‌بازگشت‌از‌ مسیر‌جام‌حذفی

-

تقابل استقالل با نفت مسجد سلیمان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی یــک فرصت بزرگ برای وینفرد شــفر و شاگردانش اســت تا ناکامیهای سریالی در لیگ را جبران کنند و شــاید در این جام همچون فصــل قبل مدعی قهرمانی باشند. استقاللیها آمار امیدوارکنن­دهای در لیگ از خــود برجا نگذاشــتها­ند که بشــود با قطعیت درباره پیروزی آنها در برابر نفت مسجد سلیمان حرفی به زبان آورد اما روی کاغذ آبیها در این شــرایط اسفبار تاکتیکی نسبتا اوضاع ایدهآلتری در قیاس با حریف خود دارند و اگر اتفاق عجیبــی رخ ندهد میتواننــد با پیروزی میــدان بازی با نفت مســجد ســلیمان را تــرک کننــد. اســتقالل در این بازی غایبانی دارد که نتایج اخیر نشان میدهد بــود و نبود این بازیکنــان تاثیر آنچنانی در اســتقالل ندارد. بدون شــک مشکل کنونی اســتقالل از بعد روانی است و اگر وینفرد شــفر بتواند روحیه پیروزی را در شــاگردانش تقویت کند، استقالل خیلی زود روی نوار کامیابی قرار خواهد گرفت. شــفر اما اگر نتواند تیمش را از این منظر جمع و جور کند، با مشــکالت بزرگتری مواجه خواهد شــد و باید دو بازی پی در پی مقابل نفت مســجد سلیمان را عمیقا جدی بگیرد و هــر دو بازی را با پیروزی به پایان برســاند. استقالل شاید همچون فصــل قبل بتوانــد با موفقیــت در جام حذفی ناکامیهای دامنهدارش در لیگ را به دســت فراموشی بسپارد. هرچند برای استقالل که سالهاست قهرمان جام لیگ نشــده، این جام ضرورت بیشــتری دارد اما همین جــام حذفی هم میتواند برای خانــواده آبی فوتبال ایــران قدری التیام بخش باشد.

ترکیب احتمالی استقالل

دروازهبان: مهدی رحمتــی، مدافعان میانی: پژمان منتظری، آرمین ســهرابیان، مدافعــان کنــاری: وریــا غفــوری، میالد زکیپور، هافبکها: علی کریمی، فرشــید باقری(روزبه چشــمی)، فرشید اسماعیلی، روحا... باقــری، مهاجمان: مرتضی تبریزی، الحاجی گرو(جابر انصاری)

نکتــه: نویمایــر، حیــدری و همام به دلیل مصدومیت در ترکیب استقالل حضور ندارند و روزبه چشمی هم ممکن است این بازی را در نهایت از دســت بدهد. وضعیت چشمی ساعاتی قبل از شروع بازی مشخص میشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran