Iran Varzeshi

السد - پرسپولیس، نبرد نابرابر

ساعت ۵۴:۸۱، ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

-

شــاگردان فریرا برای اینکه به سرنوشــت الدحیل دچار نشــوند، با نهایت قدرت به زمین میآیند و تجربهشــان هم میچربد به تیم نصفه و نیمه برانکو که تنها برگ برندهاش «امید» اســت، نه بازیکنان گرانقیمت خارجی. همین تیم اما شبها با رویای فینالیست شــدن و قهرمانی آسیا چشمهایش را میبندد و صبحها را به امید رســیدن به این هدف به شب میرســاند. ما میگوییم معجزه اما درستتر شاید این باشد که نباختن پرسپولیس در این بازی و یا حتی باخت با حداقل گل را به حســاب اتفاقات فوتبال بگذاریم و ناامید نشــویم. درســت مثل آنچه در یکچهارم نهایی اتفاق افتاد و همین پرسپولیس خسته و بدون مهره، الدحیل قدرتمند را شکســت داد. حاال هم نوبت الســد است؛ تیمی که شــاید قدرتش با الدحیل برابری نکند اما تجربهاش را نمیشود نادیده گرفت.

دربی آســیایی را همین الســد از فوتبال ایران گرفت و حاال پرســپولیس را مقابل خود میبیند. تیمی که اگر چه نیمی از بازیکنانش را در اختیار ندارد اما به قول برانکو همه سختیها و نداریهــا را به جان خریده و تــا فینال، دو قدم بیشــتر راه ندارد. قــدم اول همین بازی سهشنبه اســت که میزبانیاش به السد رسیده و بهتریــن توصیف از آن شــاید «نبرد نابرابر» باشــد. به قول خودمان نبرد دارا و ندار. نه فقط بــه لحاظ مالی، بلکه الســد از نظر بازیکن هم غنی اســت و بهترینها را در خود جمع کرده. از ستارههای پیشــین بارسا و اتلتیکو گرفته تا بونجــاح الجزایری که همین االن هم آقای گل لیگ قهرمانان اســت و اتفاقــا دو تا از گلهای بازی رفت مرحلــه گروهی را هم او به بیرانوند زده بود.

حاال اما پرســپولیس تیم دیگری اســت. تیمی پر از محروم و مصدوم که برای پر کردن پســتهای خالیاش به ســراغ نیمکتنشینا­ن رفته و با تیمی ناشــناخته مقابل حریف قطری خواهد ایســتاد اما این مورد به همان اندازه که میتواند الســد را به اشتباه بیندازد، برای خود پرسپولیس خطرناک اســت چرا که تجربهاش را پاییــن میآورد. آنهــم در این بازی مهم که قرمزهــا برای امیدوار مانــدن، بیش از هر چیز بــه گل نخوردن نیاز دارنــد و این کمتجربگی میتواند دردسرساز شود.

البته قرار نیست همه استرسهای این بازی ســهم پرسپولیس باشد و السد هم با استرس و ترس از برنده نشدن و یا حتی پیروزی با حداقل اختالف پا به میدان میگذارد. این ترس را هم هموطنش الدحیل به جان این تیم انداخت که در دوحــه یک گل به پرســپولیس زده بود اما آن گل هــم در تهران بــه کارش نیامد و بلیت

ما میگوییم معجزه اما درستتر شاید این باشد که نباختن پرسپولیس در این بازی و یا حتی باخت با حداقل گل را به حساب اتفاقات فوتبال بگذاریم و امیدمان را از دست ندهیم. درست مثل آنچه در یک چهارم نهایی اتفاق افتاد و همین پرسپولیس خسته و بدون مهره، الدحیل قدرتمند را شکست داد. حاال هم نوبت السد است.

نیمهنهایی را به تیم برانکو تقدیم کرد.

البته درسی که الدحیل به السد داد، دو بعد دارد؛ یکی همین ترس و اســترس پیروز نشدن و یا کم گل زدن است و دیگری، جدی گرفتن بیش از حد بازی و گرفتار کردن پرسپولیس. شاگردان فریرا برای اینکه به سرنوشــت قهرمان ســهگانه فوتبال قطر دچار نشوند، با نهایت قدرت به زمین میآیند و تجربهشــان هم میچربد به تیم نصفه و نیمــه برانکو که برگ برنــدهاش تعصب و امید است، نه بازیکنان گرانقیمت خارجی. همین تیم اما شــبها با رویای فینالیست شدن و قهرمانی آســیا چشمهایش را میبندد و صبحها را به امید رسیدن به این هدف به شب میرساند.

ما میگوییم معجزه اما درســتتر شاید این باشــد که نباختن پرســپولیس در این بازی و یا حتی باخت با حداقل گل را به حســاب اتفاقات فوتبــال بگذاریم و امیدمان را از دســت ندهیم. درســت مثل آنچه در یک چهــارم نهایی اتفاق افتاد و همین پرســپولیس خسته و بدون مهره، الدحیل قدرتمند را شکســت داد. حاال هم نوبت الســد است. تیمی که شــاید قدرتش با الدحیل برابری نکند اما نه تجربهاش را میشــود نادیده گرفت و نه ســرعت ویرانگر ایــن تیم را که باید ببینیم از پس پرسپولیس هم برمیآید یا نه.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran