Iran Varzeshi

ایستاده در غبار مثل خریدهای جدید استقالل

از‌ابتدای‌فصل‌آنقدر‌که‌از‌جدایی‌تیام،‌جباروف،‌ابراهیمی،‌حسینی‌و‌نورافکن‌انتقاد‌شده‌همه‌از‌یاد‌برد ‌هاند‌که‌عملکرد‌بازیکنان‌جدیدی‌که‌وارد‌استقالل‌شده‌اند‌را‌به‌دقت‌ مورد‌ارزیابی‌قرار‌دهند.‌در‌واقع‌هیچ‌حس‌مطالبه‌گری‌از‌تازه‌وارد‌های‌استقالل‌وجود‌ندارد‌که‌ای

- مهرداد محرابيان ‪Mehrdad Mehrabian‬

فرشاد محمدی مهر: بعد از اینکه مقابل پارس جــم نمایش ضعیفی داشــت و بارها مقابل روحا... ســیفاللهی جــا ماند دیگر در ترکیب اصلی اســتقالل دیده نشد. محمدی مهر فصل پیــش یکی از بهتریــن بازیکنان پارس جم بود اما نتوانســت در اســتقالل به مهرهای ثابت بدل شود. شفر نیز دیگر میلی به بازی گرفتن از او ندارد. سرمربی استقالل حتی حاضر اســت وریا غفــوری را یک خط عقبتر و در دفاع راســت بــازی بدهد یا از خســرو حیدری استفاده کند اما به محمدی مهر بازی ندهد.

محمد دانشــگر: آخرین بــار که او را در ترکیب اســتقالل دیدیم به بازی با السد که در تهران برگزار شد، مربوط میشود. دانشگر در آن بازی مســبب برخــی گلهای خورده تیمش لقب گرفت اما قبلتر از آن هم شرایط چندان مناسبی در قلب دفاع استقالل نداشت و مدافع متزلزلی بود. دانشگر اما امیدوار است در هفتههــای آتی باز هم شــانس بازی در ترکیب تیمش را پیدا کند. دانشگر از ویژگی سختکوشی و تالش برخوردار است اما باید به لحاظ فنی هم بیشتر روی خودش کار کند.

طارق همام: بیشــترین رضایت را کادر فنی استقالل در بین بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده از این بازیکن دارد. همام در جناح چپ استقالل قدری فعالتر از دیگر بازیکنان به نظر میرسد اما نمایش او نیز آنطور نبوده که از او بهعنوان یکی از ستارههای استقالل یــاد کنیم. همــام فقط چنــد گام جلوتر از دیگران اســت و اعتمادی کــه برای خودش ایجاد کرده تــا یکــی از گزینههای ترکیب اصلی اســتقالل باشــد. همام اما برای بهتر شدن نیاز به صرف زمان بیشتری دارد.

الحاجــی گــرو: بســیاری او را بدترین خرید استقالل در فصل هجدهم میدانند اما مدیران باشگاه استقالل آنقدر به این بازیکن اعتقاد دارند که در مصاحبههایش­ــان بدون مالحظهکاری اعالم میکنند که در آینده گرو خواهد درخشید. گرو در بازیهای اخیر غالبا در ترکیب استقالل بوده اما نه نوع دویدنش و نه نحوه پا به توپ شدنش نشانهای از آمادگی و چاالکــی در خود نــدارد. حتی زمزمه کنار گذاشتن گرو در نیم فصل هم شنیده میشود.

نویمایر: دایم مصدوم بوده و دقایقی که

تاکنون‌کریمی‌ بهترین‌خرید‌ استقالل‌ بوده‌اما‌ همین‌کریمی‌ م ‌یتوانست‌ مهره‌بسیار‌ کارسازتری‌ برای‌استقالل‌ باشد.‌درست‌ مانند‌روزهایی‌ که‌در‌اوج‌ برای‌سپاهان‌ بازی‌می‌کرد.‌ کریمی‌تنها‌ خریدی‌است‌ که‌برخالف‌ پی ‌شبین ‌یها‌ پیش‌رفته‌ و‌تا‌حدودی‌ راضی‌کننده‌ بوده.‌بیم‌ مصدومیت‌ دوباره‌اما‌ همواره‌این‌ بازیکن‌را‌ تهدید‌می‌کند.

برای اســتقالل بازی کرده بسیار ناچیز است. تنها خاطره خوبی که از نویمایر در ذهن است به آن ضربات کاشــتهای مربوط میشود که در جم به ســمت دروازه پارس شلیک کرد. بعد از آن نویمایر دیگر در ترکیب استقالل دیده نشد و اگر هم دقایق کوتاهی به میدان رفت، هرگز از آمادگی کافی برخوردار نبود. نویمایر نیز اگر به همین منوال جلو برود، جایی در اســتقالل نیم فصل دوم نخواهد داشت.

مرتضی تبریزی: یک گل به تراکتورساز­ی زد و یک گل هم به الســد. مرتضی تبریزی به جز این گلهــا دیگر کار خاصــی در ترکیب اســتقالل انجام نداده است. آخرین بار که او را در لباس استقالل دیدیم در دربی بود. تبریزی در آن بازی گیج و ســردرگم بود. درست مانند بازیکنی که تــازه میخواهد فوتبال بازی کند. از بازیکن با تجربــهای همچون او اما انتظارات بیشتری میرفت. تبریزی اما تا امروز نتوانسته به این انتظارها پاسخی دهد.

علی کریمی: از آن بازیکن ایســتا و بی اثر فاصله گرفتــه و در بازیهای اخیر تا حدودی انتظارات را برآورده کرده اســت. در واقع شاید بتــوان گفت تاکنــون کریمــی بهترین خرید اســتقالل بوده اما همین کریمی میتوانســت مهره بسیار کارســازتر­ی برای استقالل باشد. درست مانند روزهایی که در اوج برای سپاهان بــازی میکرد. کریمی تنها خریدی اســت که برخــالف پیشبینیها پیش رفته و تا حدودی راضیکننــد­ه بوده. بیم مصدومیــت دوباره اما همواره این بازیکن را تهدید میکند.

اللهیار صیادمنش: مدتی از ســوی شــفر به بــازی گرفته نشــد و مدتی هــم به دلیل انضباطی محــروم بود. صیادمنــش هم بدون اینکه درخششی در اســتقالل داشته باشد به هفتههای آتی چشــم دوخته است. اللهیار اگر فرصتهایی کــه در اختیارش قرار میگیرد را جدی نگیرد شانس زیادی برای بقا در استقالل نخواهد داشــت. از صیادمنــش هیچ حرکت مثبتی در استقالل در ذهن نداریم. در تیمهای پایه ایران اما خاطرات خوبی از او در ذهنمان ثبت شده.

روحا... باقــری: هفتههــای اول خــوب درخشید و با دریبلهای ماهرانهاش همه را به وجد آورد اما درخشــش او نیز بسیار زودگذر بود. آن بازیهای درخشــان هفتههای نخست نوید ظهور یک بازیکن تکنیکی را در خط آتش آبیها میداد اما باقــری خیلی زود به نیمکت اســتقالل دوخته شد. اخیرا شفر سعی میکند دوباره از باقری بازی بگیرد تا شــاید او دوباره به همان بازیکن کلیدی هفتههای آغازین بدل شود. آیا باقری میتواند؟

نکته: به جز این اسامی، استقالل بازیکنان تــازهوارد دیگری هــم دارد. میثــم تیموری، مرتضی آقاخان و ســجاد آقایی را باید در گروه بازیکنان جدید این فصل قرار داد اما این ۳ نفر تا امروز به دلیل مصدومیت شــانس حضور در ترکیب استقالل را نداشتهاند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran