Iran Varzeshi

قویترین ترکیبممکن را بهمیدان میفرستم

کنفرانس پیش از نخســتین بازی حذفی پرسپولیس را برانکو ایوانکوویچ اینگونه آغاز کرد: «مهمترین بازی امسالمان را هفته آینده برابر السد انجام میدهیم اما فردا (امروز) باید نخســتین بازی را در جام حذفی را برگزار کنیم. نخســتین بازی در هر تورنمنتی سخت است مخصوصا ک

-

حریفتان تیم اســم و رسمداری نیست اما نمیشــود تصور کرد که بازی ســادهای دارید. نود ارومیــه را چقدر میشناسید؟

آنقدر کــه میدانم آنهــا لیگ یک را خوب شــروع کرده و در 4 بــازی اخیر خود پیشرفت قابل توجهی داشــتهاند. این تیم از بازی با تیمهای باالی جدول همچون اکسین البــرز و آلومینیوم هرمــزگان نتایج خوبی به دست آورده و مهمتر از همه این است که در 4 بــازی اخیرش فقط یک گل دریافت کرده. به همین دلیل ما هم انتظار یک بازی سخت را مقابل نــود ارومیه داریم. یک جنگ واقعی با تیمی باانگیزه مثل رقیب فصل گذشتهمان بادران که واقعا به ســختی توانســتیم آنها را حذف کنیم. بازی آسانی نیست ولی ما برای پیروزی و صعــود به مرحله بعــد در میدان حاضر میشــویم و گذشته از آن، میخواهیم رونــد خوبمان را در جــام حذفی هم ادامه دهیم.

گویا ملیپوشــان را از فهرست این بازی حذف کردهاید. قرار است چند نفر از بازیکنان جوان پرسپولیس مقابل نود ارومیه به میدان بروند؟

بیرانوند در فهرســت ما نیســت چون سهشــنبه برای تیمملی بازی کــرد و نیاز به استراحت دارد. بشار رسن مادرش فوت شده و پنجشــنبه به تهران میرسد. امید عالیشاه هم مصدوم اســت و از طرفی حسین ماهینی را تا آخر فصل از دست دادیم. او هفته آینده زانویش را جراحی خواهد کرد. با این حال با نفراتی که در اختیار داریم، قویترین ترکیب ممکن را به میدان خواهیم فرستاد. محسن ربیعخواه چطور؛ او هم قرار است بازی کند؟

ربیعخواه صددرصد در فهرســت 18 نفره ما خواهــد بود. خوشــحالم که مراحل درمانی او بدون مشــکل طی شد. این بازیکن از لحاظ پزشــکی کامال ســالم است اما برای رسیدن به فرم ورزشی و ایدهآلش نیاز به زمان دارد. ضمــن اینکه او باید از ترس مصدومیت دوباره رهایی پیدا کند. محســن در تمرینات واکنشهای خوبی نشان داده و آرامآرام وارد کادر اصلی و ترکیب تیم میشود. خوشحالم که او را دوباره در میادین میبینم.

در بازی با السد به اجبار از جوانانی استفاده کردید که شــاید هیچ تجربه آسیایی نداشتند اما حاال باید گفت که در لیگ قهرمانان بیشتر از لیگ برتر بازی کردهاند. آیا در بازی با نود ارومیه فرصت بازی به آنها میدهید؟

همینطور اســت که میگوییــد. مقابل الســد بازیکنانی بــه میدان رفتند که شــاید تجربه آسیایی آنها بیشتر از بازی در لیگ برتر ایران بوده اســت. آدام همتی، سعید حسینپور و احسان علوانزاده بیشــتر در لیگ قهرمانان بازی کردهاند و شــاید الزم است دوباره تکرار کنــم که من بیشــترین اطمینــان را به همه بازیکنانی کــه در اختیار دارم، داشــتهام. آنها میدانند که هر بازی پرســپولیس سخت است و مــا هیچ موقــع کار ســادهای نداریم. خیلی خوشــحالم با این جوانــان کار میکنم چرا که آنها همیشــه انگیزه دارند و هر موقع به میدان رفتند، عالی بازی کردند. دوباره تاکید میکنم کــه بازیکنان تیم من بیــش از هر فرد دیگری شایسته تقدیر هســتند چرا که بیشتر از همه زحمت میکشــند. پس همــه تقدیرها باید به سمت آنها باشد.

هفته آینده بازی ســخت و حساسی مقابل السد دارید اما در ایران همه از حاال پرسپولیس را فینالیست میدانند.

طبیعی اســت کــه االن همــه به بازی برگشت ما مقابل السد فکر میکنند اما حقیقت این اســت که ما در بــازی رفت فقط یک قدم کوچک برداشــتیم و به خاطر این انتظار مردم، یک بازی فوقالعاده ســخت را در تهران مقابل این تیم خواهیم داشت. پیش از این هم گفتهام که ما مثل بازی با الدحیل فکر میکنیم و کاری به نتیجه به دســت آمده در بازی رفت نداریم. برایمان فرقــی نمیکند که در بازی رفت یک بر صفر باخته یا برده باشــیم و در تهران با این تفکر راهی میدان میشــویم که بازی با نتیجه صفر - صفر آغاز میشود.

پرســپولیس بــازی رفــت را در سختترین شرایط ممکن برده و از طرفی السد هفته گذشته 8 گل از الریان خورده اســت. اینها باعث نمیشود این تیم را در تهران دستکم بگیرید؟ منظور این است که نگران غرور بازیکنانتا­ن نیستید؟

اوال السد با تیم جوانانش مقابل الریان به میدان رفت، آنها 8 ملیپوش خود را نداشــتند. بونجاح هــم در اردوی تیم ملی الجزایر بود. در واقــع میتوانم بگویم آنها بــا بچههای خود در آن بازی شــرکت کردند. اصال منطقی نیســت کــه بخواهیم فکر کنیم الســد 8 گل از حریف خود خورده پس ضعیف اســت. البته بازیکنان من خیلی خوب شــرایط را درک میکنند و از قدرت السد خبر دارند. برای همین اصال نگران این نیستم که آنها بخواهند حریف را دستکم بگیرند. االن مهمترین نگرانیام این اســت که هواداران چطور فکر میکنند. بعضیها ما را نه تنها قهرمان آســیا بلکه قهرمان کهکشــان راه شیری میدانند اما خوشحالم که بازیکنان کار را جدی گرفتهاند و خیلی حرفهای تا االن اجازه ندادهاند که این تفکرات روی آنها تاثیر بگذارد.

راســتی باالخره پولتان را از باشگاه گرفتید؟

هنوز نه.

بازیکنان من خیلی خوب شرایط را درک میکنند و از قدرت السد خبر دارند. برای همین اصال نگران این نیستم که آنها بخواهند حریف را دستکم بگیرند. االن مهمترین نگرانیام این است که هواداران چطور فکر میکنند. بعضیها ما را نه تنها قهرمان آسیا بلکه قهرمان کهکشان راه شیری میدانند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran