Iran Varzeshi

از کورس جا نمان

-

سفر بایرن مونیخ به خانه ولفسبورگ در ابتدای این هفته میتواند در حکم یکی از فرصتهای آخر برای مربی تحت فشــار، نیکو کواچ باشــد تا اوضاع را برای قهرمان آلمان تغییر دهد، تیمی که نتوانســته هیچ یک از سه بازی قبلیاش در بوندسلیگا را ببرد. کواچ، مربی رده پایینی که در ابتدای فصل جــاری هدایت تیم را برعهده گرفت، تا االن نتوانسته تأثیری بگذارد و تیمش در حــال حاضر 4 بازی بدون بــرد متوالی در تمامی رقابتها داشته است که شامل لیگ قهرمانان هم بوده است.

باواریاییه­ا که 6 فصل قبلی به صورت متوالی قهرمان بوندس لیگا شــدند، االن با 13 امتیاز در رده ششم قرار دارند و 4 امتیاز دورتر از بوروسیا دورتموند صدرنشین. آنها ایــن هفته هم باید به یونان ســفر کنند تا در بازی بعدیشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برابر آا کآتن قرار بگیرند.

با فتــح جام حذفی آلمــان در فصل گذشــته با آینتراخت فرانکفورت، کواچ تا االن برای گرفتن بهتریــن بازی از تیمش مشکل داشــته اســت و اولی هوینس رییــس باشــگاه هــم نگرانــیاش از وضعیــت کنونــی تیم را چهارشــنبه زمانی که داشــت تمرینــات تیم را از پنجره دفترش نگاه میکرد نشان داد.

با این حال کواچ به تازگی خبرهای خوبی درباره لئون گورتزکا، ژروم بواتنگ و رافینیا دریافت کرده اســت چون همه آنها بعد از مصدومیتهای­شــان بــه تمرینات برگشتهاند و آمادهاند در بازی شنبه حضور پیدا کنند.

دفاع کنــاری برزیلی تیم رافینیا گفت: «من دوباره آمادهام و شــنبه برای مربی یک گزینه هســتم.» باشــگاه شــدیدا به او نیاز دارد تــا به خط دفاعی آشــفتهای که در هر یــک از بازیهای اخیرش به طور متوســط بیش از یک گل خورده اســت سر و سامان دهد، رکــوردی بد که برای باشــگاه مونیخ غیرمعمول اســت. کواچ اما زیر فشار زیادی کــه با هر ناکامیاش برای بردن بیشــتر هم میشود، توسط همکارانش در چندین باشگاه بوندسلیگا حمایت شده است که یکی از آنها هم از سوی ولفسبورگ بوده است.

جــورج اشــماتکه، مدیــر ورزشــی ولفســبورگ گفت: «یکــی دو هفته پیش بایــرن مونیخ در کالس خودش بود و کواچ هم مربی دیده میشد که میتواند روی آب راه برود. ســه هفته بعد، کــواچ ناگهان در موقعیتی نیســت که به تیمش یک برنامه بدهد و بایرن مونیخ تعطیل خواهد شــد؟ نه این درســت نیســت.» با این حال تیم اشماتکه درســت به همان اندازه به امتیاز این بازی برای صعود در جدول نیاز دارد که بایرن مونیخ و زمان روبهرو شــدنش با یک بایرن بحران زده بهتر از این نمیتوانســ­ت باشــد. دانیل گینچک مهاجم ولفسبورگ گفــت: «وقتی بایرن مونیخ فازی مانند این داشته باشــد، مردم میگویند، یا حاال باید بایرن مونیخ را ببریم یا هرگز دیگر نخواهیم توانســت آنها را شکست دهیم اما فراموش نکنیــم که آنها کیفیت ترســناکی دارند و بدون شــک بهترین تیم لیگ هســتند اما ما هم آنها را تحلیــل خواهیم کرد و نقاط ضعفشــان را شناســایی میکنیــم. این فصل در بازیهای خانگیمان، توانســتها­یم از تیمهای بزرگ امتیــاز بگیریم. پس چرا نتوانیم از بایرن امتیاز بگیریم؟»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran