Iran Varzeshi

گاف بزرگ فوالدیها قبل از بازی با پدیده

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

ملوان در بحرانی عجیب بهسر میبرد و البته کسی هم در انزلی پاسخگو نیست. مالک باشگاه به دلیل دخالتهای برخی افراد سیاسی که مانع حضور پژمان نوری و مازیار زارع در تمرین شدند، از اداره ملوان کنار کشیده و همین مساله انتخاب سرمربی جدید را در هالهای از ابهام قرار داده. ملوان، پنجشنبه عجیبی را سپری کرد و حاال باید بدون مربی و بازیکن باتجربه، به بازی در لیگ یک ادامه بدهد. این تیم با کسر 6 امتیاز، در قعر جدول ردهبندی قرار دارد و اگر مسووالن شهر انزلی و باشگاه ملوان، کمی دیر به فکر بیفتند، شاید اتفاقهای تلختری برای این تیم ریشهدار رخ بدهد. اتفاقهایی که دود آن به چشم هوادارانی میرود که یکی از دغدغههایشا­ن موفقیت ملوان است.

در ملوان کســی پاســخگو نیست. نه مالک باشــگاه و نه بازیکنانــ­ی که قرار بود به تمرین ملــوان بروند اما با موانعی در این راه مواجه شــدند. اخراج فرهاد پورغالمی، مدیران ملوان را بــه فکر بازگرداندن پژمان نوری و مازیــار زارع انداخت و البته انتخاب ســرمربی جدید از میان محمد احمدزاده و فیروز کریمی. ابتدا کریمی بخت بیشــتری داشــت امــا مذاکره چهارشــنبه شــب با احمدزاده همه معادلهها را به هم ریخت.

احمدزاده با مدیران باشگاه ملوان پای میز مذاکره نشســت و البتــه موافقت خود را با بازگشــت بازیکنانی چون نوری و زارع اعالم کرد. بازیکنانی که قرار شد پنجشنبه به تمریــن ملوان بروند و بــه وضعیت تیم سرو ســامان بدهند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. این دو، با دســتور برخــی افراد نظیر بدیعیفر، مجوز حضــور در تمرین ملوان را بهدســت نیاوردند تا سرنوشــت این باشگاه قدیمی و ریشــهدار همچنــان مبهم بماند. گویا بدیعیفر بــا پورغالمی تماس گرفته و خواهان بازگشــت او به ملوان بود که البته نه این مربی برگشــت و نه نوری و زارع در تمرین حاضر شدند.

در ملــوان، انگار مالک باشــگاه وظیفه پرداخت هزینهها را دارد اما تصمیمگیریه­ا بر عهده افراد دیگر اســت. نمونهاش همین غیبــت زارع و نوری در تمریــن ملوان. در حالی که مالــک باشــگاه در مصاحبههای خود اعالم کــرد این دو بازیکــن به ملوان برمیگردند اما در عمــل چنین اتفاقی رخ نــداد و برخــی از افراد سیاســی حاضر در کنار باشــگاه، مقابل این بازگشت ایستادند و اجازه ندادند کاپیتانهای ســابق، ملوان را همراهی کنند. همین مســاله واکنش مالک باشگاه ملوان را به دنبال داشت. رفیعنیا در پســتی اینستاگرام­ی نوشــت: «نوشتن این متن برای من ســخت بــود. بهعنوان یک انزلیچی و کســی که عاشق ملوان و مردم شهرش است. امروز بعد از این اتفاق عجیب که پس از مدتی تالش و مذاکره دوســتان من و خودم برای دعــوت از آقایان نوری و زارع قرار گرفت، به شــکل عجیبی افرادی مانع از ورود این عزیزان به تمرین شــدند. فردی که نه پستی در باشگاه مردمی ملوان دارد نه چیزی. فقط به خاطر سیاســتهای شــخصی نمیخواهنــ­د که ایــن بازیکنان باشــند. من از همین جا اعــالم میکنم تا زمانی که تصمیمگیرند­ه، افراد دیگر باشــند و خواسته هوادار برطرف نشود، من به کارم ادامه نخواهم داد.»

کنارهگیــر­ی رفیعنیا، واکنش به همان دخالتها اســت. افراد سیاســی که از پس هزینههای ملوان برنیامدند اما از این باشگاه و تصمیمگیریه­ایش دســت نمیکشــند و حاال هــم میبینیم که مقابل بازگشــت بازیکنان سابق ملوان ایستادهاند. اتفاقی که بــرای مازیار زارع و پژمــان نوری هم گران تمام شده و اعتبار آنها را در انزلی زیر سوال برده است.

با توجه به پست اینستاگرام­ی رفیعنیا، انتخاب ســرمربی جدید هــم در هالهای از ابهام باقی مانده و مشخص نیست چه زمانی مذاکره با محمد احمدزاده نهایی میشــود. در پنجشــنبه عجیب انزلی کــه نه خبری از ســرمربی بود و نه بازگشــت باتجربهها، ملوان زیر نظر مهدی حســنیمقدم تمرین کرد. تمرین با حضور پرتعداد هوادارانی که منتظر بازگشت زارع و نوری بودند اما وقتی این اتفاق رخ نداد، آنها هم از حســنیمقدم و سعید ساالرزاده-کاپیتان ملوان- خواستند تا تمرین را متوقف کنند.

در شرایط کنونی که ملوان در بحرانی جدی بهسر میبرد، بازگشت مالک و انتخاب ســرمربی جدید، مهمترین دغدغه هواداران فوتبال در انزلی اســت. آنوقت میتوان به آینــده ملوان کمی خوشــبین بود، حداقل اینکه آنهــا بدون مربی و بزرگتر دوشــنبه و مقابــل فجرسپاســی بــازی نمیکنند و میتواننــد بخت خود را بــرای موفقیت باال ببرند.

ســروش رفیعی هافبــک باتجربه فــوالد خوزســتان دو روز پس از حل مشکالتش با این باشــگاه، از فهرست فــوالد در بازی با پدیــده خط خورد. رفیعــی مدتی بود بــه دلیل حضورش در قطر بــرای مــداوای مصدومیت و بازگشت دیرهنگام به اهواز، با مدیران فوالد به مشــکل خورده بــود. با وجود تمام صحبتهایی که مبنی بر جدایی این بازیکن از جمع سرخپوشان اهوازی شــنیده میشــد، چنــد روز پیش در جلســه نهایی میان او و مدیران باشگاه مشــکالت حل شــد و طرفین به یک توافق برای ادامه همکاری دســت پیدا کردند. به این ترتیب قرار بود ســروش رفیعی در سفر مشهد، فوالد را همراهی کند و به میدان برود. بنابراین رفیعی به همراه کاروان فوالد راهی شــهر مشهد شــد تا برای بازی مهم با پدیده حضور داشته باشد. ایلی استان سرمربی فوالد هم روی او حســاب ویــژهای باز کرده بود و حتــی در کنفرانس خبری خود قبل از بازی اعالم کرد آســیبدیدگ­ی رفیعی تمام شــده و بــرای حضورش در بــازی تصمیمگیــر­ی میکند. همه چیــز آماده حضور ســروش رفیعی در ترکیب اصلــی فوالد بود کــه ناگهان همه چیز تغییر کرد. سروش نتوانست در فهرســت 18 نفره تیم قرار بگیرد. دلیــل آن هم چیزی نبــود جز گافی که مدیران باشــگاه فوالد خوزســتان داشــتند. مدیران فوالد چندی پیش با ارسال نامهای به سازمان لیگ خواستار فسخ یکطرفه قرارداد با سروش رفیعی شدند که همان مساله برای قرمزپوشان اهوازی دردسرساز شد چراکه مسووالن باشگاه فوالد خوزستان بعد از توافق با سروش رفیعی نامهای به سازمان لیگ نزدنــد که نامه قبلــی را باطل کند. بر این اساس، با نظر سازمان لیگ، سروش رفیعی نمیتوانست در لیست 18 نفره فوالد خوزســتان برای بــازی با پدیده مشهد قرار بگیرد.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran