Iran Varzeshi

از هشدار الشرق تا کریخوانی الهیدوس

-

الســد از همــان روزی کــه بــازی خانگــیاش را به پرســپولیس باخت، به سهشــنبه فکر میکند و به قــول الرایه، همه قدرتش را گذاشــته بــرای انتقام از قرمزها. حریف پرســپولیس یکشــنبه به تهــران میآید و اینطور که قطریها ادعا کردهاند، تنها نگرانیشان دروازهبان اصلی است که دوباره باید جای خود را به مشعل برشــام بدهد. همان دروازهبان جوانی که در دو بــازی رفت و برگشــت یکچهارم نهایی برابر اســتقالل، ســه گل خورد و چیزی نمانده بود که السد را از حضور در نیمهنهایی محروم کند.

اتفاقا الســد برای فرار از اشــتباهات این دروازهبان بود که ســعد الدوساری را زودتر از موعد به میــدان بازگرداند اما او حاال دوکارته اســت و دوبــاره باید دروازه را بســپارد به مشعل برشام که رسانههای قطری حضورش را بزرگترین نقطه ضعف السد میدانند. با این حال الرایه بر قدرت السد تاکید کرده و نوشته: «بازیکنان السد تنها به پیروزی در ورزشــگاه آزادی فکر میکنند و بــا روحیه باال و تمرکز زیاد در حال تمرین کردن هستند تا نتیجه دیدار رفت را جبران و به دور بعد صعود کنند.»

نــگاه روزنامــه الشــرق امــا کمی متفاوت است و ســعی کرده در مورد تیم برانکو به الســد هشــدار بدهد: «در خط دفاعی، پرســپولیس پــس از مصدومیت حســین ماهینــی تغییر اجبــاری ایجاد کرد و ســیامک نعمتی جایگزین او شــد. شــایان مصلح نیــز در بازی رفــت برابر الســد به جای محمد انصاری که محروم بــود در ترکیب پرســپولیس جای گرفت و انتظار مــیرود این مدافــع برای بازی برگشت حضور داشــته باشد. پرسپولیس در قلب خــط دفاعی خــود روی بازیکن باتجربهای همانند ســیدجالل حســینی و شــجاع خلیلزاده تکیــه میکند که در بازی رفت در دوحــه بارها موفق به مهار توپ و 24 حمله بازیکنان الســد شــدند. پرســپولیس قطعا در بازی برگشت روی تاکتیک دفاعی و اســتفاده از ضدحملهها تاکید خواهد داشت تا از این طریق قدرت هجومی السد توسط بغداد بونجاح و اکرم عفیف را مهار کند.»

این نوشتهها در واقع نگرانی قطریها از بازی برگشت پرســپولیس را به تصویر میکشــد امــا باعث نشــده که حســن الهیدوس دست از کریخوانی بردارد: «در تهران جز پیروزی انتخاب دیگری نداریم و برای شکســت دادن پرسپولیس مصمم هســتیم. در بازی رفت خوب نبودیم اما بازی برگشــت فرق دارد و میخواهیم با بلیت فینال به دوحه برگردیم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran