Iran Varzeshi

مرفاوی: گفته بودم استقالل بهتر میشود

-

ارزیابــی صمــد مرفــاوی از برتری اســتقالل مقابل ســایپا اینگونه است: «بازی خوبی بود و هر دو تیم شروع خوبی داشتند. رسیدن به گل، شاخصه اصلی هر دو تیم بود تا بتوانند از این بازی پیروزی بهدست آورند. همین مســاله باعث شد بازی زیباتر شود و پس از اینکه استقالل گل خورد، حمالت متعددی روی دروازه سایپا انجام داد تا به گل برسد.»

ســرمربی ســابق آبیها اعتقاد دارد که استقالل در این میدان نمایش خوبی داشته: «استقالل در این بازی هم خوب بازی کرد و هم خوب به پیروزی رســید. سایپا بازی فیزیکی انجام میداد و شرایط زمین هم طوری بود که بازی را به ســود ســایپا رقم میزد، به ایــن دلیل که آنها بازی مستقیم و استفاده از آرمان رمضانی را در دستور کار داشتند و در میانه میدان هم بازی فیزیکی انجام دادند. با این حال استقالل بهخوبی بازی فیزیکی انجام داد، حمالت خوبی داشــت و دوبار هم به تیر دروازه زد.»

مرفاوی چنین روزهایی را پیشبینی میکرد: «گفته بودم اســتقالل گذشته را فراموش میکند و در حال تغییر روندش است. قبال هم گفته بودم استقالل باید با همین موجودی، گذشــته را به فراموشی بســپارد و به سمت پیشــرفت برود. این مســائل در استقالل مشــاهده میشد و اکنون هم روند پیشرفت در این تیم دیده میشود.»

مرفاوی به اشتباه مدافعان استقالل در خــط دفاعی هم اشــاره دارد: «تیمی که میخواهد پیشرفت کند، باید به مرور ضعفهای خود را بپوشاند. هم مدافعان و هم دفاع تیمی استقالل بهتر خواهند شد. در خط حمله هــم بازیکنان جوان مانند اللهیار صیادمنش و مهدی قائدی عملکرد مطلوبی داشتند.»

اشــتباه مدافعان ملیپوش استقالل نیــز دیگر موضوعی اســت کــه مرفاوی به آن میپردازد: «باالخره دفاع اشــتباه میکند و این در فوتبال طبیعی اســت. اگر اشتباهی میشــود، مقصر فقط دفاع نیســت و بازیکنان باید فضای نفوذ را از آنجایــی که مهاجم پا به توپ میشــود، ببندند. مدافعان هم از ترس پنالتی دادن، به دشــتی اجازه نفوذ به قلب خط دفاعی را دادند. بازیکن ســایپا ســرعتی بود و کسی پای خود را برای گرفتن توپ جلو نیاورد تا مبادا پنالتی بدهد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran