Iran Varzeshi

اعتماد‌گوت ‌هبور ‌گ ‌به‌پویا‌اسبقی

-

گوتهبورگ بــا مربیگری پویا اسبقی و البته جذب بازیکنان جوان و آیندهدار، این فصل را با هدف بقا در لیگ سوئد وارد رقابتها شد و حاال هــم در رده دوازدهم جدول ایستاده اســت. گوتهبورگ، بعد از چند شکست سنگین مقابل آلک، هاکن و هاماربی و تســاوی برابر الفســبورگ و ترلبورگ، در هفته بیست و ششــم آلونسکان-لیگ ســوئد- مقابل بروموپویگا­رنا و در ورزشگاه خانگی حریف بازی کرد و توانست بعد از 8 هفته، یک برد ارزشمند بهدست بیاورد. گوتهبورگ این بازی را با نتیجه 2 بر صفر برد تا به وضعیت خود در جدول ردهبندی سر و سامان بدهد.

اولســون و ورنرسون گلهای گوتهبورگ را به ثمر رســاندند تا اســبقی تا حدودی از منطقه خطر خارج شود و چشم به 4 بازی بعدی داشته باشد. آلک با 59 امتیاز در صدر جدول ایستاده و نورکوپینگ هم با 53 امتیــاز در رده دوم قرار گرفته. گوتهبــورگ از 26 بازی 28 امتیاز اندوخته و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به الفسبورگ، جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده.

پویا اســبقی 33 ســاله که فصل قبل موفق شــد گفله را در لیگ یک-ســوپرتان- حفظ کند، مورد توجه مدیــران گوتهبورگ قرار گرفت و ســرمربی این تیم قدیمی و پرافتخار شــد. اسبقی چند ماه قبــل و در ابتدای حضور در گوتهبورگ دربــاره اهداف این تیم گفــت: «مدیران گوتهبورگ از من، نه قهرمانــی میخواهند و نه حضور در ردههای باالی جدول. ما با هم برنامه 3 سالهای را طرحریزی کردهایــم که ســال اول، فقط به بقا فکر میکنیــم. این فصل باید بازیکنان جــوان ما تجربه بازی در لیگ سوئد را بهدست بیاورند تا در فصول آینده بتوانیم از وجودشان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. به همین دلیل و بــه جای جذب ستارهها، سراغ استعدادها رفتیم و امیدواریــ­م که به این هدف خود برسیم.»

گوتهبورگ با میانگین ســنی پایین، این هدف را همچنان دنبال میکند. به نظر میرســد اسبقی هم فصل را با این باشگاه به پایان برســاند و برای لیگ بعدی آماده شــود. اتفاقی که حتی در صورت کســب نتایج ضعیف، باز هم رخ خواهد داد. چرا که اسبقی و مدیران گوتهبورگ اهداف مشــخصی را دنبال میکنند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran