Iran Varzeshi

آماردرخشان حسینی؛بیشکست با ترابزون

- امیر اسدی ‪Amir Asadi‬

مجید حسینی، فارغ از عملکرد درخشانی که مقابل ارزروماسپو­ر به نمایش گذاشت و عنوان بهترین بازیکن ترابزوناسپ­ور را بهدست آورد، اتفاق جالب دیگری را در ترکیه رقم زده است. ترابزوناسپ­ور در حضور این مدافع ایرانی، هرگز طعم شکست را نچشیده است. حسینی 6 بار در ترکیب ترابزون قرار گرفته و روی هم 540 دقیقه در زمین حضور داشته. 4 برد و 2 تساوی ماحصل تالش ترابزون در روزهایی بوده که کارامان از حسینی در ترکیب استفاده کرده است. 16 گل زده و تنها 6 گل خورده هم آمار جذاب دیگری است که ترابزون با حسینی ثبت کرده. بیشک مجید حسینی یکی از بازیکنان تیم ملی در جام ملتهای آسیا خواهد بود. مدافعی که حاال با تجربه بازی در ترکیه و تقابل با مهاجمانی نامدار، بیشتر از قبل میتواند تیم ملی را کمک کند و سدی مقابل حمالت حریفان آسیایی باشد.

کمتر کســی تصور میکــرد مجید حســینی به جــام جهانی بــرود، یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی باشد و البته بعد از دو فصل بازی برای اســتقالل به باشگاهی در ترکیه منتقل شــود. همه این اتفاقها برای مدافــع جوان تیم ملی رخ داد. او در انتقالی جــذاب و بعد از کش و قوسهای فراوان، پیراهن ترابزوناسـ­ـپور را پوشــید تا نخســتین تجربه بــازی در اروپا را در 22سالگی به دست بیاورد.

حسینی وقتی به ترابزوناسپ­ور رفت، در تمرینهــای پیشفصــل آســیب دید و هفتــه اول لیگ ترکیه را از دســت داد. حســینی هفته دوم و در نخستین تجربه خود، پیراهن شــماره 5 ترابزون را بر تن کرد و مقابل سیواساســپ­ور بــازی کرد. دیداری کــه با برد 3 بر یــک ترابزون به اتمام رســید و البته حسینی هم توانست نظر مثبت یانال کارامان را جلب کند. برای هفته سوم، باز هم کارامان تصمیم گرفت از حســینی در ترکیب ثابت استفاده کند. ترابزون مقابــل آنکاراگوچل­و قرار گرفت و بازی با تساوی 2 بر 2 تمام شد.

برد ارزشمند در هفته چهارم و مقابل گاالتاســر­ای با حضور مجید حســینی در ترکیب ثابــت ترابزون رقم خورد. این تیم در روزی که مدافع ایرانیاش درخشــید، بــا نتیجه 4 بــر صفر، تیم فاتــح تریم را شکســت داد تا نام خــود را بهعنوان یک مدعی مطــرح کند. حســینی بعد از این بازی، آســیبدیدگ­ی 2 هفتهای را پشت ســر گذاشــت و برای هفته هفتم و بازی مقابل کاسیمپاشا به ترکیب ترابزوناسپ­ور برگشــت. دیداری که با نتیجه 4 بر 2 به سود ترابزون به پایان رسید.

بــرد 3 بر یک ترابزوناسـ­ـپور مقابل آخیساراســ­پور در هفته هشتم، باز هم در حضور مجید حســینی به دست آمد. این مدافع 22 ســاله 90 دقیقــه در ترکیب ترابزون حضور داشت و نشان داد که یک بازیکن کلیدی برای این تیم است. آخرین حضور حســینی در ترکیب ترابزوناسپ­ور هم مربــوط به هفته نهــم و همین یکی دو روز قبــل اســت. یک بازی حســاس که با تســاوی بدون گل ترابــزون مقابل ارزروماسپو­ر به پایان رسید.

حسینی در این بازی بهترین بازیکن ترابزون بود و نمره 7/6 را از کارشناسهای فوتبــال ترکیه گرفت. به آمــار او در این بــازی دقت کنید تا ببینید حســینی چه بازی درخشــانی مقابل ارزروماسپو­ر انجام داده اســت. 3 دفــع توپ، 2 بــار بلوکه کردن شــوت، 2 توپربایــی، 4 تکل(3 تا پیروز)، 7 دوئل(6 تــا پیروز)، 47 پاس با دقت 89 درصد و ارسال 5 توپ بلند. این آمار باعث شــد تا حسینی عنوان بهترین بازیکن ترابزوناسپ­ور را مقابل ارزروماسپو­ر بهدست بیاورد.

حسینی جز این آمار درخشان، اتفاق جالب دیگری را در ترکیه رقم زده اســت. ترابزوناسپ­ور در حضور این مدافع ایرانی، هرگز طعم شکســت را نچشــیده است. حســینی 6 بار در ترکیب ترابــزون قرار گرفتــه و روی هــم 540 دقیقه در زمین حضور داشــته. 4 برد و 2 تساوی ماحصل تالش ترابزون در روزهایی بوده که کارامان از حسینی در ترکیب استفاده کرده است. 16 گل زده و تنهــا 6 گل خورده هم آمار جذاب دیگری است که ترابزون با حسینی ثبت کرده.

مجید حســینی طی ماههای اخیر، البته حضــور در 2 بازی ملی را نیز تجربه کرده. ابتدا مقابل ازبکستان که با برد یک بر صفر تیم ملی به پایان رســید و سپس بازی برابــر بولیوی که ایران موفق شــد میهمان خود را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهد. یعنی حســینی در 8 بازی که برای ترابزوناسـ­ـپور و تیم ملی ایران به میدان رفته، هرگز شکست نخورده و از این حیث، یک آمار ویژه را بهدست آورده است.

ایــن آمــار و ارقامها باعث شــده تا کارشناسهای فوتبال ترکیه به تمجید از حســینی بپردازند و او را یکی از بهترین بازیکنان ترابزوناسپ­ور معرفی کنند. سایت دامگا ترکیه درباره عملکرد تحسینبرانگ­یز حســینی نوشــت: «مجیــد حســینی با عملکردش که هر روز بهتر میشود، بیشتر از هــر بازیکن دیگری در ترابزوناسـ­ـپور نظرها را به خود جلــب کرده. این مدافع جــوان که در بــازی اول ترابزوناسـ­ـپور حضور نداشت و سپس 2 بازی را به دلیل مصدومیت از دســت داد، هر موقع که در زمین بوده، تفاوت را با حضورش در میدان رقــم زده. مجید از خیلی از ســتارههای ترابزوناسـ­ـپور که دســتمزد بیشتری از او دریافــت میکنند، موثرتر بوده اســت. خصوصیاتی همچون شرکت او در حمالت کلیــدی، جهت دادنش به بازی، حرکت پا به توپش در کارهــای هجومی تیم، رد و بدل کردن توپ با همتیمیهایش و داشتن چهــره یک رهبر در تیم، نام او را بر ســر زبانها انداخته است.»

بیشــک مجیــد حســینی یکی از بازیکنــان تیم ملی فوتبــال ایران در جام ملتهای آســیا خواهد بــود. مدافعی که حــاال با تجربه بــازی در ترکیه و تقابل با مهاجمانی نامدار، بیشــتر از قبل میتواند تیم ملــی را کمک کند و ســدی مقابل حمالت حریفان آسیایی باشد. از حسینی بیشــتر از اینها خواهیم شنید، حداقلش این است که میتوانیم امیدوار به حضور او در تیمهایی مطرح، در پایان فصل باشیم. اتفاقی که به هیچ وجه دور از دسترس این مدافع نخواهد بود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran