Iran Varzeshi

چرا فغانی در لیگ سوت نمیزند؟

-

اگر قضاوت علیرضا فغانی در دربی اخیر را فاکتــور بگیریم باید بگوییــم او در فصل جاری یکــی از کمکارترین داوران لیگ برتر بوده است. او به جز شهرآورد، بازی حساسی را ســوت نزده است و بیشــتر برای قضاوت بازیهایی انتخاب میشــود که از حساسیت خاصی برخوردار نیست. این انتخابها حتی شــائبه وجود اختالف بین کمیته داوران و علیرضــا فغانی را به وجــود آورده بود که از سوی این داور رد شد.

فغانــی بعد از بازگشــت از جام جهانی به طور رســمی از کمیته داوران خواســت چند هفتهای به او قضاوت ندهند تا از فشار بازیهای جام جهانی خارج شود. او در ادامه البته درگیر قضاوت در بازیهای بینالمللی و شــرکت در اجالس داوران جــام ملتها شــد و به همیــن دلیل نتوانســت در لیگ برتر ســوت بزند. فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که چرا علیرضا فغانی در فصل جاری لیگ برتر کمتر قضاوت میکند، میگوید: «علیرضا فغانی به دلیل اینکه بیشتر در خارج از کشور قضاوت میکنــد، به ندرت میتوانیــم از او در لیگ اســتفاده کنیم. همچنین برخــی از داوران ما برای قضاوت به خارج از کشــور میروند، با این حال در هفتههای آینده قطعا شــاهد قضاوتهای بهتــری از داوران خواهیم بود. بسیاری از این داوران جوان هستند و نیاز به تجربه دارند تا کمتر اشتباه کنند.»

جالب اینکــه در بین اســامی داوران هفته دهم لیگ برتــر هم نام علیرضا فغانی به چشــم نمیخورد. این داور اخیرا و در پی حاشــیههای­ی که به خاطر قضاوت در دربی برایــش به وجود آمد از قضاوت این بازی در ماهها و سالهای اخیر انصراف داده است.

علیرضــا فغانی بــه تازگــی دو بازی تدارکاتــی تیم ملی کرهجنوبی در تاریخ 12 و 16 اکتبر مقابل تیمهای اروگوئه و پاناما را ســوت زده و پیش از این ژاپنیها هم از او برای قضاوت بازی تدارکاتی تیمشان دعوت کرده بودند که به دلیــل زلزله در ژاپن این بازی انجام نشد. حضور فغانی قطعا میتواند بــه کیفیت قضاوتها اضافه کند اما فعال که این اتفاق نیفتاده و مشــخص هم نیســت چه زمانــی این داور باتجربه بــه لیگ برتر برمیگردد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran