Iran Varzeshi

ازناکامیدر«آوردنحامیم­الی»تاحملهاینس­تاگرامی

- محسن آجرلو ‪Mohsen Ajorloo‬

ماجــرای‌رفتن‌یا‌به‌عبارتی‌اخراج‌امیر‌خوش‌خبر‌از‌والیبال‌مد ‌تها‌پیش‌کلیــد‌خورده‌بود.‌همان‌روزهایی‌که‌ضیایی‌در‌ بدو‌ورود‌به‌فدراســیون‌والیبال‌شمشیر‌را‌از‌رو‌کشــیده‌بود‌و‌مهره‌های‌داورزنی‌را‌یک ‌ییکی‌بیرون‌می‌کرد.‌با‌این‌‌حال‌ رییس‌پرحاشــیه‌فدراســیون‌والیبال‌به‌وضوح‌دید‌که‌هزینه‌اخراج‌خوش‌خبر‌به‌تنهایی‌از‌تمام‌نفرات‌دیگر‌بیشتر‌است‌ و‌قیدش‌را‌زد‌و‌گذاشــت‌شــرایط‌برای‌این‌اتفاق‌مهیا‌شــود‌و‌حاال‌در‌وضعیتی‌که‌خودش‌هم‌ماندگار‌نیست،‌تصمیم‌به‌ اخراج‌او‌گرفت.‌والیبال‌حاال‌به‌حدی‌حاشــیه‌دارد‌که‌رفتن‌خوش‌خبر‌آ ‌نقدرها‌هم‌حاشی ‌هســاز‌نم ‌یشود‌اما‌با‌این‌حال‌ باعث‌واکنش‌تندی‌از‌ســعید‌معروف‌شــده.‌او‌حاال‌از‌آ ‌نطرف‌دنیا‌برای‌رییس‌رفتنی‌والیبال‌خط‌و‌نشــان‌م ‌یکشــد.

سعید معروف آنقدری در والیبال بوده که دیگر شــیوه اخالق و رفتارش برای همه واضح و روشــن باشــد. بازیکنی که در لیگ جهانی 2014 آن ماجرا را پیش آورد و در آمریکا با کواچ به مشــکل خورد و در زمانهای دیگر مقابل هیچ مشکلی سکوت نکرد، حاال میگوید که ماههاست چیزی نگفته تا تیم ملی ضربه نخورد! امــا حاال آنقــدر از رفتن خوشخبر ناراحت شــده که از ناالیق بــودن رییس میگوید و به او میتازد.

سعید معروف دوشــنبه شب و در آستانه بازی دوم تیمــش در لیگ ایتالیا، پــس از ماجرای رفتن خوشخبر با انتشــار پستی در اینستاگرام­ش نوشت: «چنــد وقت پیش فکر میکردم که یه ســری اتفاقا داره میوفته که نه تنها ترمز والیبال کشیده شه بلکه باید سرعت پسرفتش بیشتر از پیشرفتش باشه. امروز خبری شنیدم که تایید کرد بازم درست فکر میکردم. کسی رو گذاشــتن تو راس کار که سرعت تخریبش خوب باشــه و اصال نفهمه چیکار داره میکنه. اصال این آدم شعور درک مسائلرو نداره، نه به دلیل اینکه زبان والیبال سخت باشه یا من خیلی پیچیده حرف زده باشــم نه، فقط قدرت فهمش رو نداره. ســکوت کردیم که قبل بازیهای آســیایی و جام جهانی تیم ضربه نخــوره ولی بعد این همه ندانمکاری، برکناری سرپرست تیم بدترین اتفاق ممکن بود. امیدوارم قبل از اینکه داســتان مالنصرالدی­ن و حیوون روی پشت بوم خونش تکرار بشــه، وزارت محترم ورزش سریعا قانون بازنشســته­ها رو اجرا کنه که این آقا فکر نکنه هر کاری دلش بخواد میتونه بکنه. به امید روزی که دیگه آدمهای ناالیق رو تو پست ریاست نبینیم.»

بررسی بند بند این نوشته نکات زیادی در خود دارد که مهمترین آن، همان ماجرایی اســت که در مورد صحبتهای محمد موسوی هم صدق میکرد. حــاال معروف هم مانند موســوی زمانی که میبیند ضیایی رفتنی است و در والیبال نخواهد ماند، خیلی راحت رییس کنونی فدراســیون را «فاقد شــعور و درک» میخوانــد و معتقد اســت او فهم الزم برای فهمیدن والیبال را ندارد.

آیا معروف واقعا مراعات والیبال را کرده است؟ با توجه به شناختی که از این بازیکن وجود دارد، آیا واقعا باور پذیر اســت که تمام مشکالت و شرایط را دیــده و چیزی نگفتــه و کاری نکرده تا تیم ملی در رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی ضربه نخورد؟ آیا واقعا ســعید معروف اینقدر خویشتنداری داشته و کســی نمیداند؟ آیا واقعا اینطور نیست که حاال سعید معروف هم مثل محمد موسوی مطمئن شده ضیایی رفتنی است و به این راحتی به او بیاحترامی کرده؟ کاپیتــان تیم ملــی در تواناییهای فنیاش شکی نیســت اما در بحثهای اخالقی همواره لنگ زده و میزنــد. او اینبار هــم به هیچوجه حق این را نداشته که به رییس فدراسیون، با هر آرایش فکری و رفتاری، به این راحتی توهین کند.

آیا‌معروف‌ واقعا‌مراعات‌ والیبال‌را‌کرده‌ است؟‌با‌توجه‌ به‌شناختی‌که‌ از‌این‌بازیکن‌ وجود‌دارد،‌آیا‌ واقعا‌باور‌پذیر‌ است‌که‌تمام‌ مشکالت‌و‌ شرایط‌را‌دیده‌ و‌چیزی‌نگفته‌ و‌کاری‌نکرده‌ تا‌تیم‌ملی‌ در‌رقابت‌های‌ جهانی‌و‌ بازی‌های‌ آسیایی‌ضربه‌ نخورد؟‌آیا‌ واقعا‌سعید‌ معروف‌این‌قدر‌ خویشتنداری‌ داشته‌و‌کسی‌ نمی‌داند؟

از‌جلسه‌خصوصی‌و‌آوردن‌حام ‌یمالی‌

تا‌پست‌توهین‌آمیز سعید معروف در ماههای اول حضور ضیایی در فدراســیون والیبال، در جلسهای خصوصی به دیدن او رفت. جلســهای که تصویر آن به بیرون درز کرد و حرف و حدیثهای زیادی را پیش کشید. در نهایت هم مشــخص شــد او واسطهای اســت برای جوش دادن معامله یک حامیمالی با فدراسیون! معاملهای که گویا به ســرانجام نرســیده که حاال کاپیتان تیم ملی اخــراج امیر خوشخبــر را بهانه قــرار داده تا دق و دلیهایش را ســر رییس خالی کند. رییســی که پس از رقابتهــای قهرمانی جهان با صراحت از بازیکنساال­ری در تیم ملی انتقاد کرد و به این ماجرا پرداخت. حاال بازیکنســا­الری اگر در تیم ملی وجود داشــته باشد (که دارد) آیا ســر منشأ و نقطه باالیی هرم آن کسی جز سعید معروف است؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran