Iran Varzeshi

ماجرای‌عجیب‌تعویض‌ دمبله

-

ایوان راکیتیچ در پایان بازی بارســلونا و ســویا صحبتهایی جنجالــی مطرح کرد که نشان از مشــکلی دارد که بارســلونا در این بــازی با آن روبهرو شــد. او گفت: «در آینده باید بازیکنان ســریعتر بــرای تعویض آماده شــوند. ما باید از پیش آماده باشیم و تعویض بازیکنــان باید در ســریعترین زمان صورت بگیــرد. امروز ما مدت زیادی را با یک بازیکن کمتر بازی کردیم.» راکیتیچ به عثمان دمبله اشاره داشت که قرار بود جای لیونل مسی به بازی بیاید. مسی مصدوم شده بود و بارسلونا دقایقی را بــا ده نفر بازی کرد تا اینکه دمبله به زمین رفت اما آیا اشاره راکیتیچ به این بود که مربی وقت زیادی را برای تصمیمگیری به هدر داده؟ یا به دمبله اشــاره کرد که بهموقع آماده نشده بود؟

مسی در نیمه اول آسیب دید. او پس از برخوردی که با رقیب داشت به زمین افتاد و یک استخوان دست راستش شکست. نوکمپ دچار بهتزدگی شــد و ســکوت ورزشگاه را فراگرفت. ارنستو والورده در کنار میدان چشم از مسی برنمیداشت. پزشکان به سراغ مسی رفته بودند تا اوضاع او را بررســی کنند. مربی به هیچ کــس چیزی نمیگفــت. او در کنار زمین منتظر نشــانهای از سوی پزشکان بود. مســی در زمین مداوا شد و ســپس به کنار میدان منتقل شد. در این مدت، مسی دو بار به این اشاره کرد که حالش خوب نیست.

بیشــتر از دو دقیقه بعــد از مصدومیت مســی، دمبله به همراه رافینیــا خود را گرم کردند. دمبله در حالــی از روی نیمکت بلند شــد که شتاب چندانی در کار نداشت و بازی در جریان بود. بارسا مالکیت توپ را در اختیار داشــت و حتی حمله هم کرد اما به دلیل کم بودن نفرات، حمله به جایی نرسید. زمانی که دمبله خــود را گرم کرد، او را صدا زدند تا به میدان برود. بند کفشهای او باز بود و او خم شد تا آنها را ببندد. والورده آخرین دستورهای تاکتیکی را به او داد. ســرانجام، ده دقیقه بعد از مصدومیت مســی، این بازیکن فرانسوی به زمین رفت. بارسلونا دوباره یازدهنفره شده بود.

در آن ده دقیقــه، والورده مبهوت مانده بــود و دمبله هم نشــان داد کــه آماده ورود سریع به میدان نیست. منبع: اسپورت

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran