Iran Varzeshi

نوبت دمبله و کوتینیو است

- جوزف ویلسن ‪Joseph Wilson‬

لیونل مســی بــه دلیــل مصدومیت نمیتواند بارســلونا را همراهی کند و بهترین فرصــت بــرای گرانترین خریدهــای تاریخ باشــگاه فراهم شده که خودشــان را نشان دهند و ارزششــان را ثابت کنند. بارسا فصل قبل بیش از 300 میلیــون یورو برای خرید فیلیــپ کوتینیــو هافبک برزیلــی و عثمان دمبله مهاجم فرانسوی به ترتیب به لیورپول و بوروســیاد­ورتموند پرداخت کرد که بیشتر آن از راه فــروش نیمــار به پاریســنژر­من به دســت آمد. اگرچه هر دو نشــانههای­ی از استعداد شگرف خود را به نمایش گذاشتهاند اما هرگز نتوانســته­اند انتظارات زیادی که با قیمتشــان همخوانی دارد را بــرآورده کنند. مسی در پیروزی 4 بر 2 مقابل سویا پاس گل اول را به کوتینیو داد و گل دوم را خودش زد دقایقی قبل از آنکه روی دستش سقوط کند و مصدوم شــد. حاال که بهترین گلزن تاریخ بارســلونا دوران بهبودی را ســپری میکند، کوتینیو و دمبله بــرای رهبری تیم در هفته مهم پیش رو تحت فشار زیادی قرار دارند.

بارسلونا امشب میزبان اینترمیالن است و چیزی کمتر از ســومین پیــروزی متوالی در لیــگ قهرمانان راضــیاش نمیکند، بعد هم نوبت به الکالســیک­و میرسد که باز هم در نوکمپ برگزار میشــود. پزشکان بارسلونا پیشبینی کردهاند مسی سه بازی دیگر را نیز از دســت بدهد که شامل دیدار در سنسیرو بــا اینتر نیز میشــود. جرارد پیکــه درباره همتیمیاش گفت: «وقتی مســی با ما است حس امنیت داریم. او در جهان بهترین است. نبودش کامال به چشم میآید اما با او یا بدون او باید به حرکتمان ادامه دهیم. ما تیم خوبی داریم و برای این بازیهای بزرگ آمادهایم.»

بارســلونا برای جذب دمبله از دورتموند بــا معاملــهای موافقت کرد کــه میتواند تا 147 میلیــون یــورو برایش هزینه داشــته باشد. این فرانســوی در جریان فصل قبل با مصدومیتهای زیادی مواجه شــد او اما بعد از فتح جام جهانی به همراه تیم ملی فرانسه شروع خوبی در این فصل داشت و در 9 حضور متوالی در ترکیب اصلی بارسلونا 5 گل زد اما وقتی بارسلونا مسابقه ســختی با تاتنهام در لیگ قهرمانان داشت، ارنستو والورده، دمبله 21 ساله را روی نیمکت نشاند و به جایش از آرتور در خط میانی بهره گرفت، بارســلونا 4 بر 2 در ویمبلی به پیروزی رسید و مسی دو گل و کوتینیو یک گل زدند. والورده در پاسخ به ســوالی درباره اینکه آیــا دمبله اعتماد به نفســش را از دست داده، گفت: «نمیدانم. او در آغاز فصل مشارکت زیادی داشت. در سه بازی اخیــر در ترکیب اصلی نبوده اما رویش حساب میکنیم. خیلی مســتعد است، از او انتظار زیادی داریم و فکــر میکنیم توانایی پیشرفت دارد.»

کوتینیــو در ژانویه با 160 میلیون یورو از لیورپول به خدمت گرفته شــد تا بخشــی از برنامه بازسازی بارسلونا بعد از رفتن نیمار باشــد اما با وجود گلزنیها باید بیشــتر یک بازیســاز به جای آندرس اینیستا باشد. حاال که مسی نیست، والورده میتواند از بازی این دو در کنار آرتور بهتر استفاده کند.

منبع:

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran