Iran Varzeshi

جراحی سرجیو در صنعت نفت

-

پائولو سرجیو، مربی پرتغالی به اندازهای در لیگ قهرمانان اروپا مربیگری کرده است که نمیتوان به پیشینه کاری این سرمربی ایرادی گرفت. او بارها و بارها در برابر تیمهای بزرگ صفآرایی کرده و اتفاقا نتایج خوبی را هم کسب کرده است. این مربی در تیمهایی همچون اولهانز، بیرامار، پاسوس فریرا، ویتوریا گیمارش، اسپورتینگ لیسبون و آکادمیکا از کشور پرتغال، هارتز از اسکاتلند، آپوئل از قبرس، سی اف آر کلوژ از رومانی و الفجیره امارات مربیگری کرده است. او حاال در صنعت نفت روزهای متفاوتی را سپری میکند. سرمربی آبادانیها تفکراتی برای تیمش دارد که برای محقق شدن آنها باید تا نیم فصل تحمل کند اما او در نیم فصل حسابی در آبادان گرد و خاک خواهد کرد.

در کارنامــه ســرجیو نزدیک بــه ۰۳ بار مربیگــری در لیــگ قهرمانان و لیــگ اروپا با سه تیم مختلف و شکســت تیمهایی همچون منچستریونا­یتد و منچسترسیتی با سرمربیگری الکس فرگوســن و مانچینی به همراه تیمهای پرتغالــی دیده میشــود. او همچنین خارج از فوتبال پرتغــال به موفقیتهایـ­ـی در رومانی، قبرس و اسکاتلند دست یافته است.

ســرجیو حاال چنــد ماهی اســت که در صنعــت نفت آبادان به دنبال پر و پیمان کردن کارنامه خود است، او البته هفتههای گذشته را نسبتا با ناکامی پشت سر گذاشته است اما این سرمربی انگار اهداف بزرگی را در آبادان دنبال میکنــد و باید برعکس عملکــرد او در امارات منتظر روزهای خــوب صنعت نفت آبادان بود. این تیم در حالی پا به میدان هجدهمین دوره لیگ برتر گذاشت که فراز کمالوند با اختالفات زیادی که با مدیران این تیم داشــت، از آبادان رفت تا دســت مدیران صنعــت نفت در جذب بازیکن بازتر شــود. این را هــم باید گفت که فضایی سیاسی و غیرفوتبالی که به دنبال ایجاد تغییرات مدیریتی در باشــگاه صنعت نفت بود، آبادانیهــ­ای لیگ برتر را عمال بیش از یک ماه از جــذب بازیکن و مربی دور کرد تا این تیم با بازاری تقریبا خالی از بازیکن درجه یک روبهرو شــود. در همان روزها صحبت از جذب بازیکن برای صنعت نفت آبادان بدون مشــخص شدن سرمربی بود اما مدیران این تیم با تکذیب این شــایعات تالش داشــتند آرامش را به تیمشان تزریــق کنند. طی هفتههای گذشــته شــاهد تغییــرات پائولــو ســرجیو در تاکتیک صنعت نفت بودیــم. مربی که ســختترین بازیها را در لیگهــای معتبر با پیروزی بــه پایان برده، هفتههای گذشــته را بیشــتر با تساوی مقابل حریفــان ســپری کرده اســت امــا در برخی از بازیهــا مثــل بــازی مقابل تیم پرســتاره تراکتورساز­ی سرجیو توانایی خود را به نمایش گذاشــت و این در حالی بود که انتظار زیادی از تیمی که با این شــرایط پا به لیگ هجدهم گذاشته، نبود. او با کمترین بضاعتی که داشت تا کنــون کمترین باخت را داشــته و با وجود اینکه تیمش برای رســیدن به دروازه حریفان توانایی و قدرت کافی را نداشــت، در فاز دفاع صنعت نفت عملکرد خوبی داشته و این به طور حتم از تفکرات سرجیو نشات میگیرد.

اما خبرهای رسیده از آبادان نشان میدهد سرجیو در فکر جراحی در صنعت نفت در نیم فصل رقابتها اســت. او منتظر روزهای نقل و انتقال اســت تا بتواند تیم دلخــواه خود را به میدان بفرســتد و نتیجه الزم را کسب کند. او از هم اکنون برخی بازیکنان مثل بهنام برزای، جاناتان بالوتلی و ... را مدنظر دارد که در پایان نیم فصــل آزاد کند و به دنبال جذب بازیکنان مدنظرش از لیگ برتر و حتی بازیکنان خارجی است. به نظر میرســد برای سرجیو هفتههای باقــی مانده تا نیم فصل رقابتها بســیار حایز اهمیت باشــد و از طرف دیگر ادامه حضور این تیم در رقابتهــای جام حذفی هم میتواند به این ســرمربی پرتغالی کمک زیادی بکند. اینها تنها اهرمهای ســرجیو در آبادان نخواهد بود. این ســرمربی پرتغالی محبوبیــت زیادی بین بازیکنان دارد و بــه همین میزان هم هواداران خونگرم آبادانی از ســرمربی تیمشــان حمایت میکنند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran