Iran Varzeshi

استقالل- سپاهان منهای منتظری و سهرابیان

-

خط دفاع اســتقالل در بــازی با ســپاهان با ترکیبی جدید بــه میدان خواهد رفت. آرمین ســهرابیان به دلیل محرومیت در ایــن بازی حضور ندارد و پژمان منتظری هم با مصدومیت مواجه شــده و این بازی بزرگ را از دست داده است.

در نتیجه برای وینفرد شــفر تنها یک راه باقی میماند. آن راه این اســت: استفاده از زوج دانشگر-چشمی. این دو بازیکن تاکنون در ترکیب استقالل کنار هم بازی نکردهاند و اگــر اتفاق خاصی رخ ندهــد و پیش از بازی با ســپاهان مصدومیتی برای این دو به وجود نیاید، برای نخســتین بار در ترکیب استقالل کنــار هم بازی خواهند کــرد. در ظاهر شاید این زوج برای استقالل چالشهایی ایجــاد کند و اینطور به نظر برســد که چون دانشگر هنوز نتوانسته در قلب خط دفاع اســتقالل بازیکن اطمینان بخشی باشــد، در این بازی مهــم نتواند از پس مهاجمان و هافبکهای طراح ســپاهان برآید. از ســویی چشمی هم اساسا دفاع میانی نیســت و برای این پست ساخته نشــده است. نمایش چشــمی در بازی بــا بولیوی با انتقادهایـ­ـی همراه بود اما اســتقالل چارهای هم جــز انتخاب این نفرات در بازی با سپاهان ندارد و اگر این دو بازیکن را هم نداشت، مشخص نبود که در بازی با ســپاهان از چه بازیکنانی در قلب دفاع اســتقالل بهره میگرفت. حضور توأمان چشمی و دانشگر شاید در بازی زمینی استقالل را دچار مشکالتی کنــد و هر دو از شــاخصه ســرعت و چرخشهای صحیح بیبهره باشــند اما این دو مدافع قابلیت آن را دارند که در بازی هوایی استقالل را برنده جنگهای تــن به تن بــا حریف کننــد و حمالت هوایی سپاهان را خنثی کنند.

چشمی و دانشــگر هر دو از قامت مناسبی برخوردارند و چنانچه سپاهان اصرار به بازی هوایی داشــته باشــد به احتمال زیاد آنها موفقیتهای بسیاری را به دست خواهند آورد. این دو مدافع بخصوص روی استنلی کیروش مهاجم بلند باالی سپاهان میتوانند زوم کنند و مانــع از گلزنیاش شــوند. البته نیاز اســت که در این بازی مدافعان چپ و راست اســتقالل هم از هماهنگی کافی با مدافعان میانی برخوردار باشــند. به احتمال زیاد در این بازی میالد زکیپور در دفــاع چپ اســتقالل قــرار خواهد گرفت و طبق معمــول وریا غفوری در دفاع راست به میدان خواهد رفت.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran