Iran Varzeshi

ماجراهای پیچیده انتخاب دستیار در استقالل

بعد از جدایی ســاناک از اســتقالل همواره این ســوال مطرح بوده که چه کســی جای مربی ســابق آبیها را خواهد گرفت. در این ایام که ساناک مربیگری در اســتقالل را ترک کرده، اســامی متعددی مطرح شــده اســت که شــاخصترین آنها فرهاد مجیدی و مجتبی جبــاری بودند. چهر

-

انتخاب دستیار در استقالل بنگریم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که بعد از صحبتهایی که اعضای کمیته فنی با شفر داشتند و دو طرف به این نتیجه رسیدند که طی فرایندی آرام و با حوصله باید ترکیب استقالل را به سمت استفاده از بازیکنان جوان برد.

اینطور نیســت که شفر خود شخصا فردی را در نظر بگیرد و به باشــگاه اعالم کند و باشگاه هم چشــم بسته با حضور آن مربی موافقت کند. ضمــن اینکه نظــر اعضای کمیته فنی باشــگاه اســتقالل هم مورد توجه قرار میگیرد و اعضای کمیته فنی باید درباره انتخابها به اجماع برسند و بــه نوعی بر تصمیم پیرمرد مهر تایید بزنند. در همین راستا برخی نامها مطرح هستند که شاید نزدیکتریــ­ن آنها به درهــای ورودی کادر فنی استقالل، مجید نامجو مطلق باشد. مطلق سالها پیش در کادرفنی استقالل حضور داشت. او مدتی دســتیار صمد مرفاوی بود و بعد از آن یک فصل هم کنار پرویز مظلومی قرار داشــت. مطلق جزو آن دســته پیشکسوتهای­ی محسوب میشود که رفتار معقوالنهای دارد و از یک پرستیژ اجتماعی مناسب هم سود میبرد. بدون شک اگر شفر هم با حضور مطلق موافق باشــد سرپرســت موقت باشــگاه اســتقالل به این انتخاب هم مهر تایید خواهد زد و نامجو مطلق بهعنوان کمکمربی در نیم فصل دوم در اســتقالل فعالیت خواهد کرد. به طورکلی باید به این نکته مهم اشــاره داشــت که فتحی بیش از حد پیشکســوت محور است و این خصیصه را از زمانی که حتی برای نشســتن روی صندلی مدیریت باشگاه استقالل گزینه بود از خود نشان داد. فتحی بیش از همه به همکاری با نسلی میاندیشد که در قامت مربی و بازیکنان در استقالل حضور داشتند.

البته شــاید آقا مجید درنهایت خود تصمیم به کنارهگیری از کمیته فنی نداشــته باشد و بنا را روی مانــدن در این بخش از باشــگاه بگذارد که اگر چنین شــود آنگاه باشگاه استقالل سراغ گزینههای دیگر خواهــد رفت. کنکاشهای تازه در این راستا نشان میدهد که شفر بعد از اینکه فتحی با حضــور جبــاری در کادرفنی موافقت نکرد، به جذب یک مربی خارجی تمایل نشــان داده اما باشــگاه با انتخاب دوباره مربی خارجی مخالفت کرده اســت. هرچند کــه انتخاب مربی خارجی به لحاظ مالی به ســود باشگاه استقالل خواهد بود چرا که ابتدای فصل گفته شد اگر شفر دستیاران خارجی انتخاب کند، خود باید دستمزد آنهــا را پرداخت کند اما اگر دســتیاران ایرانی در کادرفنی باشند، باشگاه مسوول پرداخت حقوق آن مربی است.

یکــی از دالیلــی کــه تصمیمگیــر­ان در باشــگاه استقالل را به ســمت مطلق متمایل کرده هزینههای کمتری اســت که او روی دوش باشگاه استقالل خواهد گذاشت و شاید آقا مجید با همین دستمزدی که در کمیته فنی برایش در نظر گرفته شــده در کادر فنی هم کار کنــد. همین حاال امید روانخواه با وجــود اینکه یکی از اعضای کمیته فنی محسوب میشود، کار آنالیز بازیهای استقالل را به عهــده دارد و یکی از وظایف محول شــده بر دوش او صحبت درباره مســائل فنی است که در آخرین نشست کمیته فنی باشگاه استقالل پیرامون برخی موارد فنی و تاکتیکی با شفر صحبتهایی انجام داد.

به طــور کلی اگر بخواهیم به ماجرای پیچیده انتخاب دستیار در استقالل بنگریم باید به این نکته مهم اشاره کنیم که بعد از صحبتهایی که اعضای کمیته فنی با شفر داشتند و دو طرف به این نتیجه رســیدند که طی فرایندی آرام و بــا حوصله باید ترکیب استقالل را به سمت اســتفاده از بازیکنان جوان برد، اکنون انتخاب کمکمربی به یکی دیگر از اهداف مهم در باشــگاه استقالل بدل شده و این پروژه تا قبل از شــروع نیم فصل دوم به ســرانجام خواهد رســید. اســتقالل در 3 بازی قبل به دلیل توجه بیشــتر به جوانها نتایــج مطلوبی گرفت و تردیدی نیست اگر مربیانی دلسوز و عاشق فعالیت به اســتقالل در کنار وینفرد شــفر قرار بگیرند که از لحاظ علمی وضعیت مطلوبی هم داشــته باشند، بیشک نتایج استقالل بهتر از این هم خواهد شد و چه بسا همین تیم که هنوز در دایره مدعیان جدی قهرمانی قرار نگرفته، نیــم فصل دوم با ضرباهنگ بسیار به سمت قهرمانی در لیگ برتر حرکت کند و بدل به تیمی دست نیافتنی شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran