Iran Varzeshi

ماجرای عجیب ترابی؛ چطور همه را راضی کند؟

یک روز سخت در انتظار شماره 9 سایپا

-

مهدی ترابی، هم بازیکن پرســپولیس است و هم نیست. او با قراردادی رسمی به عضویت پرسپولیس درآمده اما انتقال قرضی به سایپا، فعال پیراهن سرخ را از تــن او دور کرده. ترابی که میداند از نیم فصل در ترکیب پرســپولیس بازی میکند، برای تقابل بــا همتیمیهای بعدی خود با اما و اگرهای فراوانی روبهرو اســت. اینکه چه کند و چه اتفاقهایی برایش رخ بدهد، در شــنبه سرنوشتساز تختی تهران مشــخص میشود.شما جای ترابی. فکر کنید قرار اســت مقابل تیم بعدیتان بازی کنید. چه افکاری از ذهنتان میگذرد؟ به موفقیت تیم خودتان فکر میکنید یا تیمی که قرار اســت در آن بازی کنید؟

مهدی ترابی، هم بازیکن پرسپولیس است و هم نیست. او با قراردادی رسمی به عضویت پرسپولیس درآمده اما انتقال قرضی به سایپا، فعال پیراهن سرخ را از تــن او دور کرده. ترابی که میداند از نیم فصل در ترکیب پرســپولیس بازی میکند، برای تقابل با همتیمیهــا­ی بعدی خود با امــا و اگرهای فراوانی روبهرو است. اینکه چه کند و چه اتفاقهایی برایش رخ بدهد، در شــنبه سرنوشتســا­ز تختــی تهران مشخص میشود.

در فوتبال ایران که عرف و قواعد حرفهای را در قریب به اتفاق حالتهــا رعایت نمیکند، بازیکنانی چون ســروش رفیعی، مهدی شیری و همین مهدی ترابی هســتند که میدانند باید در ادامه لیگ برای پرســپولیس بازی کنند اما با همین پیشزمینه، در نیم فصــل اول پیراهن تیم دیگری را میپوشــند. اتفاقــی نادر در دنیای فوتبال کــه بازیکن را مجبور میکند مقابــل تیم بعدیاش بــازی کند. خوب یا بدش هم مشــخص نیســت اما اغلب دومی از اولی ســبقت میگیرد. شــما جای ترابی. فکر کنید قرار اســت مقابل تیم بعدیتان بازی کنید. چه افکاری از ذهنتان میگــذرد؟ به موفقیت تیم خودتان فکر میکنید یا تیمی که قرار اســت در آن بازی کنید؟ اگر بحث جام و قهرمانی باشــد، با تیم دوم به دست میآید چون شما در پایان فصل، عضو تیم فعلیتان نیســتید که در صورت موفقیت، جام یا افتخاری را تصاحب کنید. مستأصل نمیمانید که چه کنید و با چه طرز فکری وارد زمین شوید؟

این ســبک از نقــل و انتقــاالت، اغلب اوقات به بنبســت خورده و بازیکن، نیــم فصل اول را در ضعیفترین شکل ممکن به پایان رسانده. نمونهاش را همین حاال میتوانید در لیگ ایران ببینید. سروش رفیعی که در فوالد، نه تنها درخششــی نداشت بلکه بعد از چند بازی ضعیف، قراردادش را هم فسخ کرد و به تمرین پرسپولیس برگشت تا از حاال آماده بازی در نیم فصل دوم شود.

ماجرای مهدی ترابی کمی با ســروش فرق دارد اما او هم در ترکیب ســایپا، آن بازیکنی نبوده که علی دایی انتظارش را داشت. بازیکنی که مثل فصول قبل، یک تنه نتیجه بازی را به سود سایپا تغییر بدهد و برای ایــن تیم نقش ناجی را ایفا کنــد. ترابی هرگز در این حد و اندازهها نبوده و در این شــرایط حاال باید مقابل پرسپولیســ­ی بازی کند که تیم آیندهاش است. خانه بعدیاش و سکوی پرتابش به فوتبال اروپا.

علــی دایی باید بهترین تصمیــم را درباره ترابی بگیرد؛ تصمیمی که هم به ســود این بازیکن باشــد و هم باشــگاه ســایپا. ترابی اگر بازی کند، گلی بزند یا پاس گلی بدهد که به ضرر پرسپولیس باشد، هواداران ایــن تیم با او چه برخوردی خواهند کرد؟ آیا از میزان محبوبیــت او، چند هفته مانده به پوشــیدن پیراهن قرمز، کم نخواهد شــد؟ ترابی با این ماجرا چطور کنار بیاید؟ از طرفی دیگر، اگــر ترابی بازی کند و عملکرد ضعیفــی ارائه بدهــد، آن وقت انتقادهــا را چه کند؟ انتقادهایی با مضمون اینکه او برای سایپا بازی نکرده، انرژی نگذاشــته و دلیلش هم انتقال به پرسپولیس در نیم فصل عنوان میشــود. اتفاقی که در فوتبال ایران، حتی میتواند بازیکن را تا ماهها تحت فشار قرار بدهد و از او یک فوتبالیست تمام شده بسازد.

بهترین تصمیم درباره ترابی چیســت؟ دایی چه راهکاری میاندیشــد؟ از ترابی استفاده نمیکند یا نام او را در ترکیب ثابت مینویســد؟ همه اینها ابهامهایی اســت درباره بازی ســایپا مقابل پرســپولیس و البته سرنوشــتی که برای ترابی رقــم خواهد خورد؟ باز هم میپرسیم، شما جای دایی بودید چه میکردید؟ جای ترابی چطور؟

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran