Iran Varzeshi

احتماال رفقای ما در ایران اطالعات غلط به السد دادهاند

واکنش برانکو به شایعه حذف پرسپولیس:

-

صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا آنقدر دلچسب هست که بشود مرهم همه خستگیهای پرسپولیس و لبخند را بر چهره سرمربی موفق این تیم بنشاند. لبخندی از سر ذوق که برانکو ایوانکوویچ نه تنها پنهانش نکرد، بلکه با همان اعتماد به نفس همیشگیاش گفت که نمیخواهد پیش از فینال، امتیازهای بازی لیگ برتری با سایپا را از دست بدهد. صحبتهای او در نشست خبری پیش از این بازی خواندنی است.

طبیعی است که همه تمرکزتان روی فینال لیگ قهرمانان باشد اما برای امتیازات لیگ برتر هم فکری کردهاید؟

ما بهخاطر صعود به فینال همچنان در وضعیت خیلی شــادابی قرار داریم اما حق نداریم در لیگ برتر امتیاز از دست بدهیم.

پس برای بازی با سایپا آمادهاید.

کامال آمادهایم. میدانیم سایپا با این هدف وارد لیگ شده که سهمیه بگیرد. آنها بازیکنان باکیفیتی را به خدمت گرفتهاند و شرایطشان بهتر از فصل پیش است. از شــرایط و صعود ما به فینال هم خبر دارند و میخواهند شکستمان دهند اما ما هــم میخواهیم تأکید کنیم که وضعیت خیلی خوبی در آســیا و در لیگ خودمان داریم. ســایپا تیم باثباتی اســت و از لحاظ مالی هم نسبت به تیمهای دیگر اوضاع بهتــری دارد. در مورد کادر فنی این تیم و شــخص علی دایی هم نیازی به صحبت من نیســت. بازیکن سابق من همیشه دنبال موفقیت و قهرمانی است و مایه افتخار همه ماست.

نگران آسیبهای ناشی از خستگی تیمتان نیستید؟

خســته هستیم اما انگیزههایم­ان به این خســتگی میچربد. بازی فوقالعاده ســختی داریم. از طرفی نوراللهی مصدوم اســت، نعمتی هم مشکل کوچکی دارد اما فردا بازی میکند. دیگر بازیکنان صحیح و ســالمت برای بازی فردا رقابت میکنند. بازیکنانم در تمرین امروز ثابت کردند که بســیار آماده و قبراق از انگیزه باالیی برای بازی فردا برخوردارند.

قصد ندارید در این بازی از بازیکنان جوانتان استفاده کنید؟

مــا بهترین ترکیب را به میدان میفرســتیم چرا که ســایپا برای برد به میدان میآید و به خســتگی و شــرایط ما کاری ندارد. ما هم میخواهیم ببریم و اصال دنبال مصلحتاندیش­ــی نیستیم. السد 10 روز قبل از بازی با پرسپولیس در هیچ بازی به میدان نرفت اما من فکر میکنم برگزاری بازی بهترین تمرین برای آمادگی قبل از مســابقه است. از این رو با بهترین شرایط به مصاف سایپا میرویم و بعد از آن هم فرصت کافی برای ریکاوری جهت حضور در فینال خواهیم داشت. البته بحث اختالف ســاعت مشکلساز میشــود اما این مشکل را ژاپنیها هم در سفر به ایران خواهند داشت. خوشبختانه بازیکنان ما باتجربه و حرفهای هستند و با شرایط موجود کنار خواهند آمد.

و البته بازی در ورزشگاه تختی احتمال مصدومیت بازیکنان را افزایش میدهد.

در این مورد کاری از دســت ما بر نمیآید چرا که میهمان هستیم. من بازی سایپا و استقالل را تماشا کردم و باید بگویم وضعیت زمین این ورزشگاه خیلی خراب است. چنین زمینی واقعا برای بازیها نامناسب است.

حتما صحبتهایی را در مورد شــکایت باشــگاه السد از پرسپولیس بهخاطر بازی کردن امید عالیشــاه بهعنوان بازیکن غیرقانونی پرسپولیس را هم شنیدهاید.

من دقیقا از این مســائل خبر ندارم امــا بیایید منطقی به موضوع نگاه کنیم. اگر عالیشــاه مشکلی داشت فدراســیون اصًال قرارداد او را ثبت نمیکرد و ایافسی هم اجازه همراهی او را با پرسپولیس نمیداد. مسالهای که باید به آن اشاره کنم این اســت که اصوال وقتی چنین اتفاقاتی رخ میدهد، تیم شاکی 24 تا 48 ساعت بعد از بازی باید شــکایت خود را تحویل دهد اما السد چنین کاری نکرده. احتماال رفقای ما در ایران اطالعات غلط به السدیها دادهاند!

کمتر پیش میآید تیمی با شرایط پرسپولیس تا این اندازه موفق باشد. با توجه به جوی که وجود دارد و شرایط سختی که هست، تیم را چطور نگه داشتهاید؟

وقتی شــما یک فینال مهم را در پیش دارید شرایط عادی نیست و حتی بعد از فینال هم مشــکالتی وجود دارد که باعث میشــود تمرکز بازیکنان به هم بخــورد اما من بیشــتر از آنکه نگران تفکر بازیکنانم باشــم، نگران محیط اطراف هستم. از رسانهها گرفته تا هواداران و خانوادههای بازیکنان که مدام در مورد این مسائل صحبت میکنند. آنچه مشخص است ما فعال تمرکزمان روی بازی با سایپا است و بعد از آن خود را برای بازی با کاشیما آماده میکنیم.

 ??  ?? بعــد از صعود به فینال لیــگ قهرمانان، چند تا از پرسپولیســ­یها به عیادت حســین ماهینی رفتند که درســت روز بازی برگشــت پرســپولیس و السد زانوی آســیبدیده­اش را جراحی کرد. ســیدجالل، کمال، شــجاع و سروش چهــار بازیکنی بودنــد که به عیــادت کاپیتــان دوم پرســپولیس رفتند.
بعــد از صعود به فینال لیــگ قهرمانان، چند تا از پرسپولیســ­یها به عیادت حســین ماهینی رفتند که درســت روز بازی برگشــت پرســپولیس و السد زانوی آســیبدیده­اش را جراحی کرد. ســیدجالل، کمال، شــجاع و سروش چهــار بازیکنی بودنــد که به عیــادت کاپیتــان دوم پرســپولیس رفتند.
 ??  ?? کشــیدن پیراهن کمال نشان میدهد برانکو چقدر جدی است و چطور بازیکنانش را برای موفقیت در بازی با ســایپا که شاید در مقایســه با فینال لیگ قهرمانان کماهمیت جلوه کند، آماده میکند و آنها را به سوی یک موفقیت دیگر به جلو هل میدهد.
کشــیدن پیراهن کمال نشان میدهد برانکو چقدر جدی است و چطور بازیکنانش را برای موفقیت در بازی با ســایپا که شاید در مقایســه با فینال لیگ قهرمانان کماهمیت جلوه کند، آماده میکند و آنها را به سوی یک موفقیت دیگر به جلو هل میدهد.
 ??  ?? امید عالیشــاه که نتوانســته بود همتیمیهایش را در دیدار با حسین ماهینی همراهی کند، یک روز بعد از آنها به دیدار این بازیکن رفت. بعد از تمرین پنجشنبه عالیشاه راهی منزل حسین ماهینی شد و در دیدار با او برایش سالمتی آرزو کرد.
امید عالیشــاه که نتوانســته بود همتیمیهایش را در دیدار با حسین ماهینی همراهی کند، یک روز بعد از آنها به دیدار این بازیکن رفت. بعد از تمرین پنجشنبه عالیشاه راهی منزل حسین ماهینی شد و در دیدار با او برایش سالمتی آرزو کرد.
 ??  ?? اعضــای کانــون هواداران باشــگاه پرســپولیس صبح پنجشــنبه پیش از ورود بازیکنــان و مربیان به زمیــن تمرین، در تونلی که ایجــاد کرده بودند
با اهــدای شــاخههای گل از آنهــا تقدیر و اعــالم کردند که بــرای ادامه رونــد موفقیتهــا­ی پرســپولیس از هیچ حمایتــی دریــغ نخواهند کرد.
اعضــای کانــون هواداران باشــگاه پرســپولیس صبح پنجشــنبه پیش از ورود بازیکنــان و مربیان به زمیــن تمرین، در تونلی که ایجــاد کرده بودند با اهــدای شــاخههای گل از آنهــا تقدیر و اعــالم کردند که بــرای ادامه رونــد موفقیتهــا­ی پرســپولیس از هیچ حمایتــی دریــغ نخواهند کرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran