Iran Varzeshi

برانکو، جدی و سیری ناپذیر

ویژگی بزرگی که به بازیکنان پرسپولیس هم سرایت کرد

- محمد قراگزلو ‪Mohammad Gharagozlo­u‬

مرور تصاویر تمرین آخر پرسپولیس میتواند هواداران این تیم را خوشحال کند که حتی فینالیست شدن در آسیا هم برانکو را تغییر نداده و او همچنان در پی رسیدن به موفقیتهای بیشتر و بزرگتر است. در واقع برانکو تا قبل از رسیدن به موفقیت نهایی دست از تالش برنمیدارد و به نظر میرسد در صورت قهرمانی آسیا نیز چند روز بعد از باال بردن جام با جدیت در تمرین حاضر شده و برای بردن بازی بعدی در لیگ سر بازیکنان داد بزند! نه اینکه فقط با این عکس بتوان به چنین نتیجه مهم و روشنی رسید بلکه مروری بر مصاحبهها و تطبیق کالم برانکو با رفتارش در رختکن پرسپولیس طی این سه سال ثابت کرده او تشنه پیروزی است.

در واقــع بــه نظر میرســد همین ویژگی برانکوســت که باعث شــده تا او بعد از سالها پرسپولیس را به جایگاهی همســنگ و شــان و اعتبارش برســاند. او بــا همیــن فرمول طالیــی تبدیل به یکی از بزرگترین مربیان تاریخ باشــگاه پرســپولیس شــده و به این میــزان از محبوبیــت و مقبولیــت نــزد نــه تنها پرسپولیســ­یها بلکه کلیت فوتبال ایران رسیده اســت؛ مربی که هیچ وقت قانع نیست و بعد از هر موفقیت به پله بعدی و موفقیت بزرگتر فکر میکند.

هر چند خطوط چهــره برانکو هیچ وقت نمایاندهند­ه درونیات او نیســت و اصطالحا افرادی مثل او را «پوکر فیس» میدانند اما واقعیــت رفتاری ایوانکوویچ نیز به گونهای اســت که خوشــحالی او بعــد از هر موفقیتی فقط مدتی کوتاه در گفتار و صورتش پیداســت که منجر به تالش بیشترش برای رسیدن به موفقیت بعدیاش میشــود و این اتفاق در مورد مربی که در چند کشور مختلف قهرمانی داشــته و در دهه هفتم زندگیاش بهسر میبرد، فوقالعاده است.

تصویــر کشــیدن پیراهــن کمال کامیابی نیــا در تمریــن دیروز(جمعه) نشــان میدهد برانکو چقدر جدی است و چطور بازیکنانــ­ش را برای موفقیت در بازی ســایپا در لیگ برتر- که شــاید در مقایســه با فینال لیگ قهرمانان آســیا فوقالعــاد­ه کــم اهمیت باشــد - آماده میکند و چگونه آنها را برای یک موفقیت دیگر به جلو هل میدهد.

این ویژگی پروفســور همان چیزی اســت که هــواداران پرســپولیس را به تداوم موفقیتها امیدوار میکند چرا که برانکو با تمام ریزهکاریها­ی فنی و ایجاد شــرایط فوقالعاده بدنی در تمام این سه سال ســعی کرده خصیصه بارزش را به شــاگردان خود نیز تزریق کند و ظاهرا موفــق هم بوده اســت. حــاال بازیکنان پرسپولیس از پیروزی و موفقیت سیراب نمیشــوند و این اتفاق را در فاصله بین نیمه نهایی فصل قبل و شکســت مقابل الهالل تا نیمــه نهایی این فصل و تالش برای گذشــتن از ســد بلند تیم قطری به وضوح مشــاهده کرد. در واقع به نظر میرســد دو قهرمانی متوالی لیگ برتر و دو حضور موفق در لیگ قهرمانان آســیا برای او و شاگردانش کافی نیست و برانکو همانطور که خودش گفته همه جامها را میخواهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran