Iran Varzeshi

کاشیما از رئال تا پرسپولیس چقدر فرق کرده؟

گوزنهای آنتلرز تیمی متفاوت از فینال جام باشگاههای جهان

-

دو ســال قبل و در فینال جام باشــگاهها­ی جهان کاشــیما آنتلرز در فینال، نمایشــی شــجاعانه و فوقالعاده ســطح باال مقابل رئال مادرید ارائه کرد که شاید هنوز از خاطر فوتبالدوسـ­ـتان آسیایی نرفته باشد. در آن مسابقات کاشیما بهعنوان قهرمان «جی لیگ» حضور داشت و از آنجایی که مسابقات تحت عنوان تویوتاکاپ مثل هر ســال در ژاپن برگزار میشــد بهعنوان نماینده میزبان شرکت کرد. در آن دوره از مســابقات جام باشــگاهها­ی جهان، چونبوک موتورز کــره جنوبی بهعنوان قهرمان لیگ قهرمانان آســیا در همان سال شــرکت کرد که در مرحله یکچهارم نهایی مقابل امه ریکای مکزیک باخت و حذف شــد. با این وجود کاشــیما نمایشی خیرهکننده در آن رقابتها داشــت. این تیم ابتدا با نتیجه 2 بر یک اوکلند ســیتی استرالیا را شکست داد و در مرحله بعد با دو گل از سد ماملودی ساندونس آفریقای جنوبی گذشــت. شــاهکار آنتلرز در نیمه نهایی تکمیل شــد و این تیم با سه گل اتلتیکو ناسیونال کلمبیا نماینده امریکای جنوبی را درهم کوبید تا در فینال رویایی مقابل رئال مادرید قرار بگیرد.

روز 18 دســامبر 2016 کاشیما در ورزشگاه ملی یوکوهاما مقابل رئال مادرید پرستاره بهعنوان قهرمان اروپا قرار گرفت و نمایشی پایاپای ارائه کرد اما در وقتهای اضافه اســیر قدرت و حرفهایگری رئال و رونالدو شد.

در این مســابقه ابتدا رئــال خیلی زود با گل کریم بنزما پیش افتاد اما شیباساکی ستاره شماره 10 کاشــیما در لحظات پایانی بازی را به تســاوی کشاند. شیباســاکی در شروع نیمه دوم شوک دوم را بــه رئال وارد کرد و با گلی تماشــایی تیمش را پیش انداخت. در ادامه تیم زیدان برای گل مساوی چند تالش نافرجام داشــت اما کاشیما حریف دست و پا بستهای نبود. این تیم در دو موقعیت پیاپی طی دقایق 87 و 88 میتوانســت به گل برتری دســت یابد که کیلورناواس با درخشش خود مانع گلزنی ژاپنیها شد. آخرین موقعیت بازی در سی ثانیه پایانی را هم کاشــیما خلق کرد و در عین ناباوری این موقعیت هم از دســت رفت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقتهــای اضافه ابتــدا رونالدو، رئال را پیش انداخت اما کاشــیما باز هم موقعیتهایی داشــت و حتی در دقیقه 100 و در پی موقعیتی استثنایی تیر دروازه رئــال را لرزاند. با این حال رئال در ادامه بازی را بهتــر اداره کرد و دوباره با ضربه رونالدو به گل رســید و یکی دو موقعیت دیگر هم خلق کرد اما در نهایت نتیجه 4 بر 2 باقی ماند و کاشیما در عین شایستگی شکست خورد.

از آن تیم درخشــان که ایشی ماساتادا رهبریاش میکرد تا امروز که کاشیما به فینال لیگ قهرمانان آســیا رســیده و باید مقابل پرسپولیس بازی کند تغییرات بسیاری در ترکیب گوزنهای آنتلرز میبینیم. ماساتادا در راس کادر فنی جای خود را بــه گو اویــوا داده و از کل آن بازیکنان فقط 5 نفر در تیم فعلی حضور دارند. در واقع گن شوجی، ایوتا ناگاکی، شوما دوی، دیاگو نیشی و میتسو اوگاساوارا کاپیتان با ســابقه کاشیما هنوز در این تیم حضور دارند که گن شوجی و شوما دوی مقابل سامســونگ بلووینگرز در بازی ظهر چهارشــنبه در ترکیب اصلی بودند و ناگاکی و اوگاساوارا بهعنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شدند.

اما بعد از درخشــش فوقالعاده شیباســاکی در مسابقه با رئال، این مهاجم به اللیگا رفت و راهی تنریف شد و فصل بعد هم به ختافه پیوست و حاال عضو این تیم است. شیباساکی در مسابقات جام باشگاههای جهان 2016 بعد از رونالدو و مودریچ توپ برنز مسابقات را از آن خود کرد و حاال در ختافه هم شرایط خوبی دارد.

دیگر بازیکن مهمی که از کاشــیما در آن تورنمنت درخشــید یاسوشی اندو بود که یازده ســال اســت عضو این باشگاه به حســاب میآید. اندو در 7 بازی این فصل لیگ قهرمانان آســیا به میدان رفته و شش بار هم تعویض شده. او در هر دو بــازی تیمش در مرحله یک چهارم نهایی و بازی رفت نیمهنهایی در ترکیب اصلی حضور داشــت اما در حالی که کارت نگرفته و محروم هم نبود در دیدار برگشت با سامسونگ حتی روی نیمکت ذخیرههای تیمش هم دیده نمیشد.

میتسو اوگاساوارا هافبک کهنهکار کاشیما هم که حاال در 39 سالگی برای این تیم بازی میکند همان بازیکن ســابق تیم ملی ژاپن است که در مقطعی به صورت قرضی راهی مســینا ایتالیا شد اما برگشت. این بازیکن از سال 1998 عضو کاشیما آنتلرز بوده و بیش از 500 بازی برای این تیم انجام داده اســت. هافبک شماره 40 کاشــیما که در بازی برگشت مقابل سامســونگ بلوینگز در دقیقه 92 وارد زمین شــد کال در این فصل لیگ قهرمانان در 6 مسابقه به میدان رفته و 124 دقیقه در زمین بوده است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran