Iran Varzeshi

گواردیوال: آدم سرسختی هستم

نزدیک بود فرگوسن کار مربیگریام در بایرنمونیخ را مختل کند

- سید علی بلندنظر ‪Ali Boland nazar‬

پــپ گواردیوال فــاش کرد ســر الکس فرگوســن نزدیک بــوده کار مربیگریاش در بایرنمونیـ­ـخ را دچــار اختالل کنــد وقتی به طور اتفاقــی در دیدار او با اولــی هوینس در نیویورک حاضر شده. مربی سابق بارسلونا بعد از جدایی از این تیم، سال 2012 را به خودش استراحت داد و در آمریکا به سر میبرد تا اینکه رییس باشــگاه بایرن، هوینس بــرای دیدار از سوپرمارکت زنجیرهای آلدی به شیکاگو رفت. هوینس به طور مشترک مالکیت یک کمپانی بزرگ تولید سوسیس را در اختیار دارد.

هوینس در راه بازگشت به نیویورک رفت تا گواردیوال را ببیند و در عرض چند ساعت او را متقاعد کرد که در تابستان 2013 جانشین یوپ هاینکس روی نیمکت بایرنمونیخ شود اما این مالقات پنهانی تقریبا علنی شد به وسیله مربی منچستریونا­یتد که همزمان در نیویورک به سر میبرد. هوینس خوششانسی آورد که توانست موفق شود و فرگوسن را از صحنه دور کند.

گواردیــوا­ل در مصاحبه با رادیو پنج بی بی ســی گفت: «این واقعیــت دارد، اولی کمپانی بزرگ سوسیسســاز­ی در آلمان دارد، کارشان باکیفیت است. آنها همدیگر را دیدند. سر الکس قبل و بعد از دیدار با اولی، من را دعوت کرد که شام با هم باشیم. این اتفاق افتاد.»

گواردیوال گفت سختیهای زیادی متحمل شده تا قبل از رفتن به بایرنمونیخ، آلمانی یاد بگیرد: «کار ســختی بود. ســه یا چهار ساعت در روز گرامــر میخواندم و بعد از دو ماه گفتم میتوانم حاال قرارداد ببندم. حتی برای بچههای آلمانی هم گرامر این زبان سخت است چه برسد به یک مرد 41 ســاله اما من آدم سرســختی هســتم.» هوینس در دسامبر 2013 به روزنامه بیلد گفت: «این دیدار اتفاقی بخشــی از ســفر کاریام برای شرکتم بود. اول برای دیدن آلدی به شیکاگو رفتم، میدانستم پپ قصد دارد برای تعطیالت به بارســلونا برود و مالقاتم با او آنجا خطر بیشــتری دارد بنابراین تصمیم گرفتم او را در آمریکا ببینم جایی که ریسک دیده شدن کمتر بود. میخواستم برای شام او را بیرون ببرم اما آن شب الکس فرگوســن درست در همان رستوران شام میخورد. مشخصا جالب نبود که او، من و پپ را با هم ببیند.»

گواردیــوا­ل گفــت از حرفهــای عاقالنه مربی افســانهای منچســتریو­نایتد که در سال 2013 کارش را تــرک کرد، اســتفاده زیادی برده: «وقتی بازیکن بارســلونا بودم، 20 یا 21 ســاله، گاهی اوقات در کریسمس برای خریدن کتاب به لندن میرفتم و آنجا کتاب زندگینامه ســر الکس را خریــدم. امکانش نبــود که در پایان دوران حرفهای بازیکن او شــوم اما وقتی در بارســلونا مقابل تیم او بــازی کردیم، او را شخصیتی فوقالعاده دیدم. اینکه مربی فوتبال باشی و آدمهای استثنایی را ببینی، لذتبخش است. خیلی خوشحالم که از خونریزی مغزیاش بهبود یافته و او را دوباره در اولدترافور­د دیدم که مردم برایش دست میزدند. واقعا خوشحالم که سالمتش را باز یافته.»

گواردیوال در این مصاحبه که درباره مسائل مختلفی بود، گفت: «میخواهم بقیه عمرم یک منچســتری باشــم. من هوادار منچسترسیتی خواهــم بود و غیرممکن اســت که در انگلیس تیم دیگری مثل منچسترسیتی را تمرین بدهم چون احســاس میکنم هواداران اینجا عاشقم هســتند. بهترین حس این است که از بودن در کنار اطرافیان لذت ببری.»

گواردیوال فصل قبل نخســتین جامهایش را با ســیتی گرفت و قهرمــان لیگ برتر و جام اتحادیه انگلیس شــد ضمن اینکــه این فصل هم از مدعیان قهرمانی محســوب میشوند اما او دوســت دارد میراثش در این باشگاه فراتر از جام و قهرمانی باشد: «آمار و ارقام خوب هستند اما اعداد نشانگر عشق و تعصب نیستند، به شما حسی نمیدهند. 10 سال بعد از یک فینال بهتر است روش بازی ما را به خاطر بسپارید تا اینکه قهرمانیمان یادتان باشــد. البته قهرمانیها هم مهم هستند و به من کمک کردهاند کار داشته باشم و بتوانم روی عشق و عالقهام کار کنم. فکر میکنم همه مربیها میتوانند همراه با بازیکنان قدیمیشــان بخندند و آنها را در آغوش بگیرند و رابطه خوبی داشته باشند. همه دوست دارند دوست داشته شوند و این راز زندگی ما است.»

گواردیــوا­ل همچنین از شــبی گفت که همسرش، کریستینا سرا و دو دخترش، والنتینا و ماریا در حمله تروریســتی در کنســرتی در منچستر آرهنا گیر افتادند، در آن حادثه 22 نفر جان خود را از دســت دادند: «وقتی حمله شد، من با پســرم در خانه بودم و همسر و دخترانم در محل برگزاری کنســرت. او به من زنگ زد اما ناگهان قطع شــد. او گفت اتفاقی افتاده و ما در حال دویدن هستیم اما نمیدانم چه اتفاقی افتاده و ناگهان تلفن قطع شــد. هر چه تالش کردیــم با او تماس برقرار کنیــم بیفایده بود. به سالن کنســرت رفتیم و بعد از پنج یا شش دقیقه دوباره زنــگ زد و گفت ما بیرون آمدیم و میخواهیم به خانه برگردیم. ما خوششانس بودیم اما خیلیها آسیب دیدند. زندگی همین است، ما در موقعیت بهتری بودیم اما بعضیها شانس نیاوردند.»

مربــی 47 ســاله منچسترســی­تی گفت آهنگ «با عصبانیت به عقب نگاه نکن» از گروه اوئیسیز(sisaO) را خیلی دوست دارد که بعد از حمالت تروریستی منچستر آواز هواداران سیتی شد: «عاشق این آهنگم، نمیتوانید تصور کنید چقدر. باورنکردنی است، یک شاهکار هنری. در همه بازیها این آهنگ را میخوانیم، عاشقش هستیم.» گواردیوال فهرستی از آهنگهای مورد عالقهاش را گفت که نــام التون جان و فرانک ســیناترا و همچنین خواننده مشهور کاتالونیا خوان مانوئل سرات هم در آنها بود.

همکاران گواردیوال معموال خیلی به مسائل خــارج از فوتبــال کاری ندارند امــا این مربی اسپانیایی درباره مسائل مختلف از جمله بحران پناهنــدگا­ن و جنگ داخلی اســپانیا اظهارنظر میکنــد: «مردم اطراف مدیترانــه میمیرند و دولتهای ایتالیا و اســپانیا اجازه ندارند آنهایی که دارنــد میمیرند را نجــات دهند. نمیدانم در چــه جامعهای زندگــی میکنیم اما هر چه هســت اینجا صحبت از قانون نیست، صحبت از انسانیت اســت. اگر کسانی دارند میمیرند و عدهای قهرمان دیگر با آغوش باز میخواهند آنها را نجات دهند و اگر دولتها اجازه نمیدهند به معنی آن است که ما خیلی خیلی بد شدهایم.»

منبع: دیلی میل

وقتی بازیکن بارسلونا بودم، 20 یا 21 ساله، گاهی اوقات در کریسمس برای خریدن کتاب به لندن میرفتم و آنجا کتاب زندگینامه سر الکس را خریدم. امکانش نبود که در پایان دوران حرفهای بازیکن او شوم اما وقتی در بارسلونا مقابل تیم او بازی کردیم، او را شخصیتی فوقالعاده دیدم.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran