Iran Varzeshi

بازگشت جذابیت به بوندس لیگا

هرتابرلین قربانی بعدی دورتموند میشود؟

-

بوروســیاد­ورتموند در بازی خانگی امروز با هرتابرلین بــه دنبال تثبیت جایگاه خود در صدر جدول بوندسلیگا اســت؛ بعد از شــروع فوقالعادها­ی که در این فصل داشتند و از 12 بازیشــان در رقابتهای مختلــف 10 برد به دســت آوردهاند. تیم بدون شکست دورتموند در هشــت بازی بوندسلیــگ­ا 27 گل زده که بهتریــن عملکرد این تیــم در چنین مقطعی از لیگ محسوب میشــود ضمن اینکه کسب 20 امتیاز از 8 بازی دومین عملکرد فوقالعاده این تیم در رقابتهای لیگ اســت. دورتموند کــه در ماههــای اول کار بــا لوســین فاوره سوییســی تحولی شگرف داشته، با پیروزی 4 بر صفر چهارشنبه برابر اتلتیکوماد­رید در لیگ قهرمانان روحیه بســیار خوبی هم دارد. نکته قابل توجه دربــاره دورتموند تنوع گلزنان این تیم اســت که تا به حال 14 بازیکن برایشان گل زده و متوقف کردنشان کاری بسیار سخت به نظر میرسد. پاکو آلکاسر بهترین گلزن تیم با 7 گل است در حالی که شش تا از آنها را به عنوان بازیکن جانشین زده و جیدون سانچوی 18 ســاله بهترین فراهم کننده گل با دادن 6 پاس گل اســت. با توجه بــه اینکه دورتموند در چهار بازی آخــرش در لیگ حداقل چهار گل زده، روند اســتثنایی این تیم عالقهها به بوندسلیگا را افزایش داده بعد از سلطه کسالت باری که بایرنمونیخ در شــش ســال گذشته ایجاد کرده بود. دورتموند، قهرمان ســالهای 2011 و 2012 بوندسلیــگ­ا با ســه امتیاز اختالف نســبت به بوروسیامون­شن گالدباخ و وردربرمــن در صدر اســت و بایرنمونیخ 16 امتیازی در رده چهارم قرار دارد.

تیم منطقه رور که در ســه بازیاش در لیگ قهرمانــان گلی نخورده، احتماال میتواند از آلکاسر که به دلیل مصدومیتی جزیی بازی با اتلتیکو را از دست داد، دوباره استفاده کند.

هرتا بعد از شــروع خوبش در این فصل در چهار بازی اخیــر خود تنها یک برد مقابل بایرنمونیخ به دســت آورده و در 2 بازی آخر مســاوی کرده. بایرن هم که بعد از چهار بازی بدون برد در رقابتهای مختلف هفته قبل در زمین ولفســبورگ به پیروزی رسید، میهمان ماینتس است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran