Iran Varzeshi

کیروش علیه استقالل

امیر، ترمز استقالل را کشید

-

جمعــه ،97/8/4 هفته دهم هجدهمین دوره لیگ برتر، ورزشــگاه آزادی، ساعت ،16:45 تماشاگر:52 هزار نفر استقالل صفر سپاهان یک گل: کیروش استنلی(08) داور: رضا کرمانشاهی کمکها: سجاد طوری و یعقوب سخندان اخطار: فرشــید باقری، فرشــید اسماعیلی (استقالل) مهرداد محمــدی، مهدی کیانی، عزت پورقاز (سپاهان) بازیکن برتر: کیروش استنلی (سپاهان) استقالل: حسین حســینی، محمد دانشــگر، روزبه چشــمی، وریا غفوری، میالد زکیپور، علی کریمــی 15( - مارکوس نویمایر)، فرشــید باقری، اللهیار صیادمنش، طارق همام، مهدی قائدی 46( - فرشید اســماعیلی)، مرتضی تبریزی 66( - الحاجی گرو) سرمربی: وینفرد شفر

سپاهان:

پیام نیازمند، عزت پورقاز، خالد شفیعی، حسن جعفری، سعید آقایی، محمد کریمی (۶4 - سیاوش یزدانی)، مهــدی کیانی، والدیمیــر کومان (۰9 - بختیار رحمانی)، مهرداد محمدی (۶4 - ساســان انصاری)، سجاد شهباززاده، کیروش استنلی سرمربی: امیر قلعهنویی

استقالل در شــرایطی به مصاف سپاهان رفت کــه دو بازیکن باتجربه به نامهای مهدی رحمتی و پژمان منتظری را در اختیار نداشت.

حسین حسینی برای دومین بار در این فصل فرصت بازی بهدســت آورد و البته دانشــگر هم در غیــاب منتظــری در ترکیب ثابت اســتقالل قرار گرفت. علی کریمی از اســتقالل و سجاد شهباززاده از ســپاهان مقابل تیمهای سابق خود قرار گرفتند و البتــه حضور امیر قلعهنویی هم یکی از اتفاقهای جذاب این بازی بود.

استقالل نیمه اول بهتری را نسبت به سپاهان گذراند و موقعیتهایی نصف و نیمه بهدســت آورد اما هرگز نتوانســت از این فرصتها اســتفاده کند. ســپاهان نیمه اول با احتیاط بازی کرد و با تمرکز کامل، ابتدا ســعی در حفظ دروازه داشت و سپس به فکر به ثمر رســاندن گل برتری. نیمه اول اما با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اتفــاق مهم این نیمه خــروج علی کریمی از ترکیب اســتقالل بود. بازیکنی که آسیب دید و در دقیقــه 5۱ از زمین بیرون رفــت و جای خود را به مارکوس نویمایر داد.

شــفر و قلعهنویی برای نیمه دوم، اســتقالل و سپاهان را با تغییراتی به زمین فرستادند. قلعهنویی که از عملکرد خط دفاع به شــدت انتقاد داشــت، سیاوش یزدانی را جانشــین محمد کریمی کرد. با این تغییــر، عزت پورقاز به خط میانی رفت و جای کریمی را گرفت. یزدانی نیز جانشین پورقاز در قلب خط دفاع شد.

ساســان انصاری هــم در ترکیــب میهمان، جایگزین مهرداد محمدی شــد کــه در نیمه اول هیچ نشــانی از بازیکن خطرناک همیشگی نداشت و البته یک کارت زرد نیز دریافت کرد. وینفرد شفر هــم مهدی قائدی را از زمین خارج کرد و فرشــید اسماعیلی را به ترکیب استقالل اضافه کرد.

بازیکنی که بعد از آسیبدیدگی، به زمین رفت تا شــاید بتواند نتیجه را تغییر بدهد اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

اســتقالل که برای به ثمر رساندن گل برتری، عطش فراوانی داشت، در یک ضدحمله و دقیقه ۰8 بازی، دروازهاش را باز شــده دید. نفوذ سعید آقایی و تعلل مدافعان استقالل، این موقعیت را در اختیار کیروش اســتنلی قرار داد تا دروازه حســینی را با ضربه سر باز کند.

بعــد از این گل، اســتقالل یکــی دو موقعیت بهدست آورد اما از آنها استفاده نکرد تا یک شکست خانگــی و تلخ را پذیرا شــود. امیر قلعهنویی که در شکست استقالل تبحر دارد، این بار هم مقابل تیم سابق خود با دســت پر از زمین خارج شد تا نشان بدهد بــرای قهرمانی در لیــگ انگیزههای فراوانی دارد. اســتقالل هم بعد از چند برد متوالی، شکست خورد تا روزهای بحرانیاش دوباره آغاز شود.

دقایق حساس:

دقیقــه 3۱: مهدی قائدی با اشــتباه بازیکنان ســپاهان صاحب توپ شــد اما ضربه او را مدافعان میهمان برگشت دادند تا استقالل از رسیدن به گل محروم شود.

دقیقــه 9۱: مارکــوس نویمایر پشــت ضربه ایســتگاهی ایســتاد اما بغل پای زیبای او به شکل خطرناکی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه :33 اللهیار صیادمنش با اشــتباه ســجاد شهباززاده، پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شــد اما شوت سرکش این مهاجم ۷۱ ساله با اختالف اندکی از باالی دروازه سپاهان راهی خارج شد.

دقیقه :44 حرکت ترکیبی بازیکنان استقالل با پاس مرتضی تبریزی به مارکوس نویمایر همراه شد که شــوت زیبای این هافبک آلمانی بعد از برخورد به خالد شفیعی راهی کرنر شد.

دقیقــه :53 طارق همام کرنر را به روی دروازه ســپاهان ارســال کرد اما روزبه چشــمی و محمد دانشــگر با خطای سجاد شهباززاده و خالد شفیعی روی زمین افتادند. بازیکنان استقالل و وینفرد شفر به این صحنه اعتراض و اعتقاد داشتند که داور باید یک پنالتی به سود استقالل اعالم کند.

دقیقه ۷5: در یــک ضدحمله، پاس کومان به ساسان انصاری رسید. این مهاجم با دریبل دوطرفه، طارق همام را جا گذاشــت اما در برخورد با هافبک عراقی استقالل به زمین خورد. داور سوت خود را به نشانه پنالتی به صدا درآورد اما کمکداور، نظر او را تغییر داد. همین اتفاق، ناراحتی و اعتراض بازیکنان سپاهان را به دنبال داشت.

دقیقه :59 نفوذ ســعید آقایــی از چپ و پاس عرضــی او به مهدی کیانی رســید. هافبک دفاعی سپاهان با شوتی سرکش دروازه استقالل را تهدید کرد اما ضربه او بینتیجه بود.

دقیقه 5۶: پشت محوطه جریمه سپاهان و در فاصله حدود ۰3 متری، ضربه ایســتگاهی به سود استقالل اعالم شد. نویمایر که انگار در زدن چنین ضربههایی تبحر دارد، پشــت توپ ایستاد، ضربهای فنی زد که با فاصله اندکی از کنار دروازه ســپاهان به خارج رفت.

دقیقه ۰8: ارسال سعید آقایی از چپ، با ضربه ســر کیروش استنلی به گل برتری سپاهان تبدیل شــد. این گل در شرایطی بهدست آمد که مدافعان استقالل نظیر چشمی، دانشگر و حتی میالد زکیپور فقط تماشاگر باز شدن دروازه حسینی بودند و البته از دروازهبان استقالل هم کاری برنیامد.

۱+۰9: ضربه سر روزبه چشــمی، روی ارسال بلند محمد دانشــگر به تیر عمودی دروازه سپاهان خورد تا بهترین موقعیت اســتقالل به گل تساوی تبدیل نشود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran