Iran Varzeshi

5 گل بارسـا برای بدرقه لوپتـکی سوارس در غیاب مسی جشنواره گل راه انداخت

-

بارسا در نوکمپ رئال مادرید را با نتیجه 5 بر یک در هم کوبید تا صدر جدول را از اتلتیکو مادرید پس بگیرد.

درخشش مهرههای تهاجمی بارسا بخصوص لوئیس سوارز اجازه نداد جای خالی مسی که با دست بانداژشــد­ه در جایگاه نشسته بود احساس شود و این تیم بدون دردسر زیادی توانست رئال بحرانزده را شکست دهد.

بارســا در نیمه اول تیم برتر زمین بود و با گلهای کوتینیو و پنالتی سوارز به برتری دو بر صفر رسید.

کوتینیو در دقیقه 11 روی پاس عالی یوردی آلبا مقابل دروازه کار ســختی نداشت و با یک بغل پای دقیق دروازه رئال را باز کرد.

سوارز هم در دقیقه 29 از روی نقطه پنالتی زننده گل دوم تیمش بود. کورتوا جهت ضربه را درست تشخیص داد، ولی نتوانست به توپ برسد. این پنالتی نتیجه برخورد واران با سوارز بود که داور پس از بازبینی ویدیویی آن را اعالم کرد.

رئال نیمه دوم را با یک تعویض شــروع کرد. لوکاس واسکز جانشین رافائل واران پراشــتباه شــد. لوپتگی تصمیم گرفت تیمش با ســه مدافــع بازی کند و کاسمیرو همراه راموس و ناچو سه مدافع میانی بودند. ایسکو هم بهعنوان بازیساز در خط میانی قرار گرفت تا رئال کنترل بازی را در دست بگیرد.

نتیجــه تغییرات رئال و برتری این تیم در شــروع نیمــه دوم گل دقیقه 50 مارسلو بود. روی یک حرکت تیمی که با نفوذ بنزما شروع شد، توپ به ایسکو رسید و او پاس به عقب خوبی به درون محوطه جریمه فرستاد که مارسلو پس از کنترل سینه با پای راست دروازه را باز کرد.

رئال در دقیقه 56 میتوانســت به گل تساوی برسد. شوت زمینی مودریچ به تیر عمودی بارســا برخورد کرد. لحظاتی قبل از این هم ضربه سر راموس با فاصله کمی از باالی دروازه بیرون رفته بود.

بارســا در این دقایــق روی ضدحمــالت برنامهریزی کرده بود و توانســت خطرساز شود. در دقیقه 61 ســرخی روبرتو توپ را سرضرب از روی خط عرضی زمین به روی خط شش قدم فرستاد و سوارس در حالتی نامتعادل با پشت پا ضربه زد کــه توپ پس از برخورد به پای کورتوا به تیر عمــودی خورد. در دقیقه 65 هم ضربه آلبا از روی نقطه پنالتی میتوانســت وارد دروازه شود، ولی با برخورد به پای راموس به کرنر رفت.

در دقیقه 68 رئال یک بار دیگر فرصت داشت به گل تساوی برسد، ولی ضربه سر بنزما با فاصله کمی از باالی دروازه بارسا بیرون رفت.

والورده برای تغییر جریان بازی دو تعویض داشت و به ترتیب سمدو و دمبله را جانشــین رافینیا و کوتینیو کرد. این تغییرات موثر بود و بارسا در دقیقه 75 به گل سوم رسید. سانتر کوتاه سرخی روبرتو که به یک خط جلوتر منتقل شده بود را لوئیس سوارس با ضربه سری محکم به تور دروازه رئال رساند.

در دقیقه 77 بیل، یکی از ضعیفترین بازیکنان رئال خارج شــد تا آسنسیو جانشین او شود. دقیقه 82 مارســلو روی یک پاس پشت پا مصدوم شد و لوپتگی مجبور شد ماریانو را به جای او به زمین بفرستد.

در دقیقه 83 اشتباه عجیب راموس به ســوارس کمک کرد هتتریک کند. سرخی روبرتو توپ را از جلوی پای کاپیتان رئال ربود و برای سوارس فرستاد تا در موقعیت تک به تک با یک چیپ دقیق دروازه رئال را باز کند.

در دقیقه 86 نوبت ویدال تازهوارد بود که گل پنجم را با ضربه سر وارد دروازه کورتوا کرد. پاس این گل را دمبله، دیگر بازیکن تعویضی بارسا ارسال کرد. در

سوارس در دقیقه 90 میتوانست زننده گل چهارم خودش باشد، ولی ضربه آکروباتیــ­ک او را کورتوا دفع کــرد. در دقیقه 92 بنزمــا در موقعیت تک به تک میتوانست فاصله را کمتر کند، ولی ضربه او از کنار تیر دروازه بیرون رفت.

لحظاتی بعد از این صحنه سوت پایان بازی با برتری 5 بر یک بارسا به صدا در آمد. احتماال این آخرین بازی لوپتگی روی نیمکت رئال باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran